Hogy van ez?
Röviden tömören:
Ahol be tud jutni a falslevegő ott átveri a keverékképzést.
Ha szívóoldalon, pl a legmennyiségmérő után, akkor ugye azzal a plusz levegővel nem kalkulál az ECU, rossz lesz a keverési arány stb-stb....
Ha példának okáért a kipufogóoldalon kap falsot (pl eltört a leömlő egyik csavarja és be tud jutni a levegő) még a lambdaszonda előtti szakaszon, mikor a levegő a szondával találkozik, az 'fals', hamis jelet küld az ECU-nak, ami elkezd dúsítani, mert őt úgy informálta a szonda, hogy üzemanyagban szegény a keverék. Természetesen a motornak ez sok lesz, mert valójában a levegőtöbblet nem vesz(tt) részt az égésben, csak a szondát veri át, az meg az ECU-t. A szondára rámérve szintén rossz értékek jelenhetnek meg, sokan ilyenkor cserélnek lambdaszondától elkezdve mindent a motoron, mikor egy 100Ft-os csavar megoldaná a dolgot.
Itt jön képbe a féktisztiító, vagy bármi más illékony éghető anyag, amivel jól behatárolható a 'lyuk' a rendszeren. A tömitetlenség alapvetően magas alapjáratot okozhat, de ha ott éghető anyagot juttatunk be, akkor felpörög a motor, utalva a hiba helyére.
Dízeleknél nem javasolt az alkalmazása, mert hamar szétforoghat.
Illetve ésszel kell locsolni a féktisztítót, mert elég tűzveszélyes!