Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344723 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8115 Dátum: 2012.01.29 10:00:55 »
Általában az alus valóban rózsaszín színű, de alapesetben meg kell nézni, hogy mi van a címkén.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8116 Dátum: 2012.01.29 11:16:41 »
Más:váltóba mennyi olaj kell, milyen márka, és milyen viszkozítású?
Autó: Corolla 1.4VVTI 2000évj. Sedan Terra ABS

Elvileg 1,9 liter olaj megy a váltóba, szóval vegyél két litert (amikor az enyémet szétszedték akkor 2,3 ment bele, de akkor tényleg szétszedték). Nekem Toyota 75W van benne, én nagyon szeretem (azonos váltónk van szerintem), hidegen sem nehéz a váltó és melegben is tökéletes. Többen járnak itt 75w90-el meg 75w85-el is, majd elmondják a tutit.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8117 Dátum: 2012.01.29 11:25:05 »
Újabban 75W az ajánlás, és már a márkaszervíz is ilyet rakosgat bele, aminek biztos megvan az oka  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8118 Dátum: 2012.01.29 11:42:24 »
Szóval szétszedtem, összeraktam! Még sosem csináltam effélét, de működik. Sajnos nem lett jobb, sőt a ford sz. még magasabb lett. már 1400  :no: Pedig mindent a videó alapján végeztem. Egy kissé más mint az enyém, de maga az a kis izé amit kitisztít az u.a. Talán azt az elektromos valamit kellene cserélni? (talán az az alapjárati motor?)
üdv.

Azt írod, melegen is magasabb az alapjárat.
Egyéb más tünet tapasztalaható? Fogyasztás, teljesítmény?
Vákuumcsöveket, meg úgy az egész szívó, kipufogósort, levegőrendszert átvizsgálhatnád féktisztítóval ->(alapjáraton melegen) és szemrevételezéssel.

Féktisztítót gondolom ismered, ha valahol be tud kerülni a rendszerbe, akkor tömítetlenség van, falsot tud kapni és ez félrevezet mindent!
Ezek után még megpróbálhatnád "egyszerű" módszerként az akkusaru megpihentetését (ECU reset), vedd le a sarut pár órára, aztán visszatétel után leállítás nélkül menj vele 15-20 percet vagy 20-30 km-t. Érdemes hosszabb út előtt megjátszani.  ;)

Írj mire jutottál!

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8119 Dátum: 2012.01.29 11:49:58 »
HI all!

Egy kis segítséget szeretnék tőletek!

Le szeretném cserélni a hűtőfolyadékot.
Valaki részletesen elmagyarázná hogy mit- és hogyan csináljak(hol van a leeresztő csavar, hogyan töltsem fel illetve hogy kell légteleníteni). Illetve mennyi hűtőfolyadékot vegyek bele(annyit tudok hogy csak ALUblokkba valót szabad venni, ami ilyen rózsaszín színű)?
Más:váltóba mennyi olaj kell, milyen márka, és milyen viszkozítású?
Autó: Corolla 1.4VVTI 2000évj. Sedan Terra ABS
Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv_Szmuki

Hűtőfolyadékhoz van leeresztőcsavar a hűtő alján és a motorblokkon is (a motor hátulján ahogy a váltóból kijön a jobbos féltengely ott afelett kb 10cm.-re megtalálod) bár ezt otthon nem biztos hogy ki bírod venni.
Leeresztés előtt vedd le a hűtőről a sapkát hogy kapjon levegőt. Én még bele is szoktam fújni a hűtőbe a végén (e11-nél hozzáférsz, megtörlöd, rá szájjal és még közel egy liter kijön így)
A löttyből az autó korára való tekintettel az olcsóbbik gyári Toyota fagyállót tenném bele, LLC a neve, 3 liter töményet veszel és azt kevered deszt vízzel.
Váltóolajból meg 75w-85, 2 liter kell
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.29 11:55:47 írta TZoli »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8120 Dátum: 2012.01.29 12:10:35 »
Vákuumcsöveket, meg úgy az egész szívó, kipufogósort, levegőrendszert átvizsgálhatnád féktisztítóval ->(alapjáraton melegen) és szemrevételezéssel.

Féktisztítót gondolom ismered, ha valahol be tud kerülni a rendszerbe, akkor tömítetlenség van, falsot tud kapni és ez félrevezet mindent!
Hogy van ez?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8121 Dátum: 2012.01.29 12:11:54 »
Váltóolajból meg 75w-85...
Hogy ítéled meg egymáshoz képest ezt, és a sima 75 W-t?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8122 Dátum: 2012.01.29 13:09:41 »
Hogy van ez?

Röviden tömören:


Ahol be tud jutni a falslevegő ott átveri a keverékképzést.
Ha szívóoldalon, pl a legmennyiségmérő után, akkor ugye azzal a plusz levegővel nem kalkulál az ECU, rossz lesz a keverési arány stb-stb....

Ha példának okáért a kipufogóoldalon kap falsot (pl eltört a leömlő egyik csavarja és be tud jutni a levegő) még a lambdaszonda előtti szakaszon, mikor a levegő a szondával találkozik, az 'fals', hamis jelet küld az ECU-nak, ami elkezd dúsítani, mert őt úgy informálta a szonda, hogy üzemanyagban szegény a keverék. Természetesen a motornak ez sok lesz, mert valójában a levegőtöbblet nem vesz(tt) részt az égésben, csak a szondát veri át, az meg az ECU-t. A szondára rámérve szintén rossz értékek jelenhetnek meg, sokan ilyenkor cserélnek lambdaszondától elkezdve mindent a motoron, mikor egy 100Ft-os csavar megoldaná a dolgot.

Itt jön képbe a féktisztiító, vagy bármi más illékony éghető anyag, amivel jól behatárolható a 'lyuk' a rendszeren. A tömitetlenség alapvetően magas alapjáratot okozhat, de ha ott éghető anyagot juttatunk be, akkor felpörög a motor, utalva a hiba helyére.
Dízeleknél nem javasolt az alkalmazása, mert hamar szétforoghat.

Illetve ésszel kell locsolni a féktisztítót, mert elég tűzveszélyes!

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8123 Dátum: 2012.01.29 13:11:34 »
Hogy ítéled meg egymáshoz képest ezt, és a sima 75 W-t?

Bár nem engem kérdeztél, de nekem 75W van benne, én nagyon szeretem. Nagy hidegben az első két váltás után már könnyű váltani (addig sem nehéz, csak nehezebb), és egyébként mindig teljesen jó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8124 Dátum: 2012.01.29 13:43:03 »
Itt jön képbe a féktisztiító, vagy bármi más illékony éghető anyag, amivel jól behatárolható a 'lyuk' a rendszeren. A tömitetlenség alapvetően magas alapjáratot okozhat, de ha ott éghető anyagot juttatunk be, akkor felpörög a motor, utalva a hiba helyére.
Dízeleknél nem javasolt az alkalmazása, mert hamar szétforoghat.
Áhá  :sorcerer: :yes: ... köszi, a fals levegő jelentőségét ismertem, de ezt a metódust nem. Egyszerűnek és hatékonynak hangzik  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8125 Dátum: 2012.01.29 13:51:33 »
Vannak még más módszerek, pl a füstgázos, ez esetben az álló motornál a szívóoldalt füsttel töltik fel és elvileg ahol szelel, ott feltűnik a füst. Ilyet még nem láttam élőben, de érdekes lehet.

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8126 Dátum: 2012.01.29 14:32:12 »
Vannak még más módszerek, pl a füstgázos, ez esetben az álló motornál a szívóoldalt füsttel töltik fel és elvileg ahol szelel, ott feltűnik a füst. Ilyet még nem láttam élőben, de érdekes lehet.
Mindent tudás egyeteme  ;)
Különben Zé Balázsnál volt egy ilyen alapjárat állító motor (mondjuk 4AFE-s de ránézésre u.a.). Kicseréltem sajnos nem hozott változást. De ezt a féktisztítós eljárást kipróbálom.
Köszönöm
Bundi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8127 Dátum: 2012.01.29 14:51:35 »
Ja! Van ennek valami érzékelője, ami érzékeli a motor hőmérsékletét? Talán az elromolhatott? Egyenlőre a fogyasztás jó, a gyorsulás szintén.  :hmmmm:
Bandi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8128 Dátum: 2012.01.29 15:03:22 »
Azért kérdeztem, mert a hűtőfolyadéknak is van hőmérséklet érzékelője, ami befolyásolja a keverékképzést.
Legtöbbször ha hibás, a fogyasztáson is érezhető.
Megpróbálhatnád lehúzni a csatlakozóját, úgy mit csinál, esetleg széthúzni a lambdaszonda vezetékét.
Ezek után természetesen ECU reset.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8129 Dátum: 2012.01.29 15:33:21 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.