Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344758 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8025 Dátum: 2011.12.30 10:14:53 »
Lehet, hogy nem visz közelebb a megoldáshoz (csak hangosan gondolkozom), de első lépésben el kéne érni, hogy ne legyen semmilyen hibaüzenet (ld. kopogás érzékelő). A rotor miért maradt ki a cseréből, ha mindenki gyújtás hibára tippel, és minden más cserélve lett? Nem lötyög az elosztó tengely?
Vannak itt a fórumban igazi szakemberek, lehet, hogy tudnak jó ötleteket adni. Kíváncsi lennék a megoldásra, ha sikerül megoldani a problémát, oszd meg velünk légy szíves.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.30 10:23:07 írta gbucus »

Tibi01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8026 Dátum: 2011.12.30 10:53:04 »
A monoriak szerelték, lehet nem látták rossznak a rotort??? Nem tudom, minden esetre vettem egy újat. A kopogás érzékelő szenzor cseréjéhez, vagy bekötéséhez a motort ki kellene venni!! Ezt szeretném elkerülni.

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8027 Dátum: 2011.12.30 15:45:45 »
Azt a mindenit! Megértelek, főleg, ha elvileg nincs köze a hibához.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8028 Dátum: 2011.12.30 16:28:44 »
A monoriak szerelték, lehet nem látták rossznak a rotort??? Nem tudom, minden esetre vettem egy újat. A kopogás érzékelő szenzor cseréjéhez, vagy bekötéséhez a motort ki kellene venni!! Ezt szeretném elkerülni.
Nálam is volt kopogás érzékelő hiba, kicseréltettem, igaz ez 4AFE, de nem kellett a motort kivenni, a tűzfaltól 5-10 centire volt a csatlakozó.
Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy nálad csak motorcserével lehet lecsavarozni a helyéről azt a szart! :)

Tibi01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8029 Dátum: 2011.12.30 20:18:17 »
A szenzor a szívócsonk alatt van, és azt csak akkor lehet levenni a hengerfejről ha a motort kiszerelik. Mondta a monori szrviz.... oldalára fektetett középmotoros a previa.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8030 Dátum: 2011.12.30 20:25:14 »
Alulról sem férni hozzá, ha fel van emelve az autó? Ezt az alkatrészt szvsz ki kéne cserélni :( Tud sok disznóságot okozni épp a gyújtás kiszámításába szól bele!

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8031 Dátum: 2012.01.05 17:09:39 »
2-es henger egyik kipufogószelepe nem zárt rendesen, ezért nem volt kompresszió. Anyaggal(csak az anyag ár:45e),gépi munkával(síkolás szelepfészkek becsiszolása, összes szelepszárszimering csere...stb),+összerakás. 90e HUF körül lesz a végösszeg. Így hogy szét lett szedve, vagyis a hengerfej le lett szedve. A Főtengely szimering is ki lesz cserélve. Szerencsére a Dugók, illetve a lánc(ennek állapotából itélve valós lehet a kilóméter állás) jó állapotban vannak. Megjegyezte a szerelő hogy VVTI Toyotáknál nem jellemző ez a hiba(szelep elégés). Vagyis meg lehetett hajtva az autó valamikor. A saját példáját hozta hogy annó volt egy VVTI Wagon R+-a és hazajöttek vele a Balatonról 180-as tempóval, és rá egy évre lett szelepes a motor. Vagyis késve jött elő a hiba.
Pedig én nem hajtottam meg a kocsim amióta nállam van kb 3év.
Holnap vagy Hétfőn már kész is lesz:)!
Csattogó láncú Yaris-okat szerelt már. Szegény csóka bejött nem rég hozzá , hogy vettek a Yarist 70e km-rel és csattog a lánc. Később kiderült hogy nem 70e van a blokkban hanem közel 300e km. VAgyis csúnyán átverték a kisöreget.
Nagyon észen kell lenni manapság használt autók vásárlásakor!


Sziasztok!

Régebben írtam ide hogy nem indul pöccre az autó (1.4VVTI) és hidegen rángat.

Nos a fejlemény:->

2. komputeres olvasánál nem igazán értette a csákó miért nem megy  2-es henger! szikra+kaja van.

Akkor nem akarta a falra festeni az ördögöt, de megemlítette hogy mechanikus hibája is lehet a motornak.

Sajna igaza lett:(!

Kompresszimérésnél kibukott.

A 2-es hengerembe 5bar nyomás van 13helyett.

A szerelő azt mondta, de ez csak "irány mutatás" hisz addig ő sem tud többet mondani amíg nincs megbontva a hengerfej, hogy ha gyűrűnél menne el a kompresszió akkor a niívópálcánál ki kellett volna hogy lőjön az olaj.

MIntha ha szívószelepnél sziszegne.

Sajna csak január első hetébe tud fogadni. Remélem addig nagy kárt nem okozok addig a motornak(bár ha jobban belegondolok 4e km-t már gurult így). Amúgy annyira nem érződik hogy baj van a mocival. csak hidegen torpan. illetve fura az alapjárat. hisz 3 henger dolgozik. 4. , vagyis a 2-es csak úgy van... nem végez munkát hisz nem sűrít...

Nekem jó kis karácsonyom lesz:( -$

Nézegettem az alkatrész árakat egy komplett hengerfej tömítés készlet 35e és még sehol a munkadíj meg a hiba oka. Remélem csak szelep baja lesz (szelepvezető) vagy valami ilyesmi.

Szurkoljatok!

Üdv_Szmuki

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8032 Dátum: 2012.01.05 17:22:09 »
2-es henger egyik kipufogószelepe nem zárt rendesen, ezért nem volt kompresszió. Anyaggal(csak az anyag ár:45e),gépi munkával(síkolás szelepfészkek becsiszolása, összes szelepszárszimering csere...stb),+összerakás. 90e HUF körül lesz a végösszeg. Így hogy szét lett szedve, vagyis a hengerfej le lett szedve. A Főtengely szimering is ki lesz cserélve. Szerencsére a Dugók, illetve a lánc(ennek állapotából itélve valós lehet a kilóméter állás) jó állapotban vannak. Megjegyezte a szerelő hogy VVTI Toyotáknál nem jellemző ez a hiba(szelep elégés). Vagyis meg lehetett hajtva az autó valamikor. A saját példáját hozta hogy annó volt egy VVTI Wagon R+-a és hazajöttek vele a Balatonról 180-as tempóval, és rá egy évre lett szelepes a motor. Vagyis késve jött elő a hiba.
Javíts ki, ha mégis hidrotőkés lenne, de a szelephézagok rendben vannak, illetve ellenőrizték, mielőtt kijött ez a hiba?

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8033 Dátum: 2012.01.05 17:35:01 »
Javíts ki, ha mégis hidrotőkés lenne, de a szelephézagok rendben vannak, illetve ellenőrizték, mielőtt kijött ez a hiba?

Persze ellenőrizték. Folyadékvizsgálatos módszerrel is mindegyik szelepet.
Hidrotőkések a szelepek, ha jól emlékszem ezt mondta. De így hogy újra össze lesz rakva a hengerfej. új szimeringekkel, lehet csökkeni fog az olajfogyásom is. Eléggé olajos volt a szelepfedéltömítésnél a moci. No de majd kiderül. Meg kértem hogy új fagyállót is tegyenek bele, ha már szét van kapva.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8034 Dátum: 2012.01.05 17:40:03 »
A Toyotákban nincs hidrotőke. Főleg nem a vvt-i-ben.  :flowers:
Az olajfogyás ismert típushiba. Megoldása a dugószett- és lehúzógyűrű cseréjével lehetséges (módosítottak).
         

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8035 Dátum: 2012.01.05 18:04:34 »
A Toyotákban nincs hidrotőke. Főleg nem a vvt-i-ben.  :flowers:
Az olajfogyás ismert típushiba. Megoldása a dugószett- és lehúzógyűrű cseréjével lehetséges (módosítottak).

" Ha jól eméklszem" akkor rosszul vettem ki a szavait. Igen tudom az ismert olajfogyit. De bátyám nőjének Honda Logo-nál egy vastagabb olaj használata miatt(hüléye szerelő ásványit tett bele 15W40 IDIÓTA) tönkrementek a szelepszárszimeringek és emiatt jócskán ette az olajat. Neki 50e-be állt meg a rendbetétele.
Bár így se vészes az olajfogyi  15e km alatt kétszer töltök rá 1-1litert. Megjegyzem vannak olyan autók amik úgy jönnek ki a ghyárból hogy 1000km alatt 1liter olajfogyás még megengedett.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8036 Dátum: 2012.01.05 18:28:53 »
Persze ellenőrizték. Folyadékvizsgálatos módszerrel is mindegyik szelepet.
...
Bocsánat, szerintem nem erre gondoltam, hanem valamikor, akár pár éve, vagy néhány tízezer kilométerrel ezelőtt ellenőrizte-e valaki a szelephézagokat a hézagoló lapkák és a szelepemelők (vagy lenyomók ;) ) között?  :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8037 Dátum: 2012.01.05 18:30:30 »
... Megjegyzem vannak olyan autók amik úgy jönnek ki a ghyárból hogy 1000km alatt 1liter olajfogyás még megengedett.
Igen, de nem mintha az jó lenne, hanem hogy még ilyen horror olajfogyasztás esetén se kelljen nekik foglalkozni vele  :censored:

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8038 Dátum: 2012.01.05 18:44:16 »
Bocsánat, szerintem nem erre gondoltam, hanem valamikor, akár pár éve, vagy néhány tízezer kilométerrel ezelőtt ellenőrizte-e valaki a szelephézagokat a hézagoló lapkák és a szelepemelők (vagy lenyomók ;) ) között?  :flowers:

Hittem az akkori szerelőmnek hogy nem kell. Majd 200e-nél ránézünk. Lehet ez is közrejátszott a hiba előfordulásához.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8039 Dátum: 2012.01.05 19:07:42 »
Hittem az akkori szerelőmnek hogy nem kell. Majd 200e-nél ránézünk. Lehet ez is közrejátszott a hiba előfordulásához.
Nem beleszólni szeretnék, csak nekem természetes, ha ennyire szét van dobva, hogy most meg lehetne nézni, gyorsan, kvázi olcsón is, aztán nem kell jó darabig foglalkozni vele. Az ember meg valamelyest megnyugodhat, hogy ettől nem fog beégni mostanában egy másik szelep. Ha meg marják a fészket, úgyis be kell állítani (azt mindenképpen, amit marnak).
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 19:10:23 írta vd1234 »