Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344720 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26330
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7815 Dátum: 2011.08.22 15:59:46 »
A Corsán totál beragadt a kézifék - egy hónapja egy helyben áll a szabad ég alatt, és akkor még volt egy-két nagy eső - annyira, hogy előre-hátra mozgatva sem akadt ki egyik keréknél sem.
Ilyenkor elég a kereket levenni és a fékpofákat (bocs, ha dobféknél nem az van, ennyit értek hozzá...) megkocogtatni, vagy valamit a kézifékrugóval is csinálni kell?
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7816 Dátum: 2011.08.22 16:10:52 »
music:

Kerék le, és fémkalapáccsal megkocogtatni. Persze ésszel. Utána kerék fel, egyes és valszeg elengedi.
Elég határozott ütéseket kell rámérni, de nem túl nagyot és nem a csapágyat kell "agyonütni", inkább a fékpofáknál a dobot ütni körbe körbe.

Első kép a fékbetétek elhelyezkedése:



Második kép kép ütögetési pontok:



[a csatolmányt egy admin törölte]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26330
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7817 Dátum: 2011.08.22 16:22:54 »
Trotter kolléga egy  :angel: 
:clap: :flowers:  :clap:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7818 Dátum: 2011.08.22 16:25:33 »
Respect Trotter  :clap:

Amúgy igen, püfölni kell a fékdobot izomból. Körkörösen, ahogy Trotter írta. Camry is szokott amúgy ilyet... Bevallom, én eddig ilyenkor mindig elindultam szépen, és magától kioldott  :innocent:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7819 Dátum: 2011.08.22 17:41:42 »
A Corsán totál beragadt a kézifék - egy hónapja egy helyben áll a szabad ég alatt, és akkor még volt egy-két nagy eső - annyira, hogy előre-hátra mozgatva sem akadt ki egyik keréknél sem.
Ilyenkor elég a kereket levenni és a fékpofákat (bocs, ha dobféknél nem az van, ennyit értek hozzá...) megkocogtatni, vagy valamit a kézifékrugóval is csinálni kell?
Nekem bevált (a jövőre nézve mondom, és manuális váltónál), hogy sebességben hagyom, kéziféket nem használom. Persze csak akkor, ha nem túl nagy lejtőn áll, és huzamosabb ideig való tartásnál. Merem ajánlani  :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26330
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7820 Dátum: 2011.08.22 18:51:55 »
köszönöm, valóban ennyi kellett és már kézzel is el tudtam forgatni, mi több, kiderült, hogy csak a bal ragadt be, de az nagyon.
Amúgy vízszintesen áll az autó, csak megszokásból húzom be a kézit, de eztán - pláne ha tényleg hetekre leállítjuk, bár ezt előre nem lehetett tudni... - nem fogom behúzni.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26330
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7821 Dátum: 2011.08.22 18:56:53 »
Bevallom, én eddig ilyenkor mindig elindultam szépen, és magától kioldott  :innocent:
Ez úgy nézett ki, hogy reggel piacra indultunk, (és direkt a kisautóval, hogy ne rozsdásodjon nagyon be mindene), úgyhogy ehhez aToyotából át a két gyerekülést a Corsába, két gyerek, babakocsi, kosár autóba be, indulok, a kocsi nem mozdul. Se előre, se hátra. Próbáltam nagyobb gázzal, hát úgy meg lehetett moccantani, de a kerék szépen gyalulta magáról a gumit..., úgyhogy visszacuccolás a Toyotába, és irány a piac. (Valamit sejthettem, mert mind a két forgalmit eltettem...)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7822 Dátum: 2011.08.22 19:54:32 »
Ilyenkor érdemes a kuplunggal "lökdösni", mintha pl. laza talajon egy mélyedésből próbálnád "kihintáztatni", csak erőszakosabban, nagyobb gázzal. Ha 1-ben nem megy, akkor R-ben is. Többnyire (de nem mindig) segít.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7823 Dátum: 2011.08.23 08:36:30 »
Tapasztalat, hogy a cégnél, ahol tavaly ősszel dolgoztam, a C Corsa kézféke is beragadt a fűtött garázsban 2-3 nap nem használat után... Akkorát reccsent, mikor elkezdtem vele - ahogy Palaczk is leírta - hintázni, hogy azt hittem, kiszakadt a futómű...  :D

Én nyáron, mindig használom a kéziféket és sebességben is hagyom a kocsit. Télen értelem szerűen szigorúan NEM húzok kéziféket. De nyáron igen, mert egyrészt nem beragadós fajta, másrészt a kézfék erre van. Inkább a  féket kelljen időközönként karbantartani, mint, hogy a váltóm lötyögősödjön ki azért, mert megállok egy kevésbé vízszintes helyen... Nem szeretem, ha feszül a mechanika, főleg, hogy a C150 váltó amúgy sincs a helyzet magaslatán...  :wacko: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26330
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7824 Dátum: 2011.08.23 10:24:52 »
Reccsenős beragadás már volt többször, 4-5 napi nem használat után - különösen, ha nedves idővel párosult. Ez most nem akart reccsenni, odébb mentem egy autónyit hátra is, meg vissza is, és semmi...
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7825 Dátum: 2011.08.23 10:33:31 »
Reccsenős beragadás már volt többször, 4-5 napi nem használat után - különösen, ha nedves idővel párosult. Ez most nem akart reccsenni, odébb mentem egy autónyit hátra is, meg vissza is, és semmi...
Volt már szétszedve? Úgy értem, karbantartások miatt - kor...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7826 Dátum: 2011.08.23 10:47:33 »
Érdekes, hogy ennyire nem használjátok a kéziféket. Én minden alkalommal használom és a Corollánál is így tettem - télen is és kint parkol. Nekem az elmúlt 7 évben ezzel nem volt gondom. Szerintem ez inkább csak erre Corsa-ra jelmmező hiba.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7827 Dátum: 2011.08.23 10:50:27 »
Opelbetegség, legalábbis a régebbieknél, Astra -Corsa... ahol dobfék volt, az 2-3 párásabb nap után képes megragadni.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7828 Dátum: 2011.08.23 14:33:21 »
Szerintem is arra való a kézifék, hogy használja az ember. Főleg a hátul tárcsafékes autók esetében, amelyeknél a kézifék egy külön kis dobfékes mechanizmust működtet hátul, igaz az, hogy ha ritkán használja az ember, kivághatják a műszakin túl nagy fékhatás-eltérés miatt a két oldal között. Emiatt én alapban kézifékkel ÉS sebességben (1-esben) hagyva rögzítem az autót, mindig, mindenhol. Pécsiként mondjuk ez elég hamar berögzül, itt kevés a vízszintes felület.

Más kérdés, hogy ha az embernek olyan autója van, amelynek a kézifékje hajlamos az ilyen beragadásra, akkor azt hosszabb időre nyilván nem célszerű így leállítani. Mint ahogy télen, nedves időben sem túl jó ötlet hosszabb időre így hagyni a kocsit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7829 Dátum: 2011.08.23 15:55:15 »
music:

Kerék le, és fémkalapáccsal megkocogtatni. Persze ésszel. Utána kerék fel, egyes és valszeg elengedi.
Elég határozott ütéseket kell rámérni, de nem túl nagyot és nem a csapágyat kell "agyonütni", inkább a fékpofáknál a dobot ütni körbe körbe.

Első kép a fékbetétek elhelyezkedése:



Második kép kép ütögetési pontok:


Értem :) Szóval aziksznél kő ütögetni :)
Gabe 254.