Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344772 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7455 Dátum: 2011.06.18 14:40:39 »
Képen látható egységnek mi a neve?
Azért érdekelne mert már régóta van egy jelensége neki, hogy olyan fura hangot ad ki magától meg akkor is ha megpöckölöm mintha egy sok pici homokszem lenne benne és mint ami van a babáknak csörgő és megrázzák :) MIEZ??? :surrender:
Ez esetleg?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7456 Dátum: 2011.06.18 15:12:08 »
Az hát. Az az aktívszenes benzingőz-visszavezető cucc, vagy micsoda.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7457 Dátum: 2011.06.18 15:28:38 »
JA... és akkor a szénporok csörgedeznek benne olykor? :) :hmmmm:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7458 Dátum: 2011.06.18 15:30:34 »
Az hát. Az az aktívszenes benzingőz-visszavezető cucc, vagy micsoda.
Az az. Aktívszéntartály
Xanyi

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7459 Dátum: 2011.06.18 16:14:01 »
Képen látható egységnek mi a neve?
Azért érdekelne mert már régóta van egy jelensége neki, hogy olyan fura hangot ad ki magától meg akkor is ha megpöckölöm mintha egy sok pici homokszem lenne benne és mint ami van a babáknak csörgő és megrázzák :) MIEZ??? :surrender:
Ez esetleg?

Igen!!
Köszi mindenkinek!
És ahogy látom pontosan az én autóm tipusához... honnan tudtad hogy melyik modell számot válaszd ki? :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.18 16:22:25 írta djbogy »
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7460 Dátum: 2011.06.18 16:57:32 »
Ez esetleg?
És ahogy látom pontosan az én autóm tipusához... honnan tudtad hogy melyik modell számot válaszd ki? :flowers:
Az aláírásodból. ;)

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7461 Dátum: 2011.06.18 17:18:39 »
Mentem vele 100km-t a következőt vettem észre. Városban a vízhőfok a 2. kis csíknál áll, vagyis mondhatni hideget mutat, míg országúton majdnem a felére kúszik fel. Érdekes. Ja a rángatás pedig akkor jelentkezik, ha tegyük fel 100-ról úgy lassítok vissza, hogy fokozatosan elveszem a gázt és beállok egy 55-re, de akár ha 60-ról lassítok 55-re nem teljes gázelvétellel, akkor is rángat, ha viszont totál leveszem a lábam a gázról majd visszateszem a lábam, akkor érzem, hogy ha egy nagyon picit nyomom le a pedált, akkor mintha nem lenne teljesítménye a motornak, ha egy picit jobban megnyomom már megy is szépen. Amúgy nagyon szépen húz a motor, dombokon is jól megy, tehát erő van benne bőven.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7462 Dátum: 2011.06.18 19:18:36 »
Mentem vele 100km-t a következőt vettem észre. Városban a vízhőfok a 2. kis csíknál áll, vagyis mondhatni hideget mutat, míg országúton majdnem a felére kúszik fel. Érdekes. Ja a rángatás pedig akkor jelentkezik, ha tegyük fel 100-ról úgy lassítok vissza, hogy fokozatosan elveszem a gázt és beállok egy 55-re, de akár ha 60-ról lassítok 55-re nem teljes gázelvétellel, akkor is rángat, ha viszont totál leveszem a lábam a gázról majd visszateszem a lábam, akkor érzem, hogy ha egy nagyon picit nyomom le a pedált, akkor mintha nem lenne teljesítménye a motornak, ha egy picit jobban megnyomom már megy is szépen. Amúgy nagyon szépen húz a motor, dombokon is jól megy, tehát erő van benne bőven.

Ha annyira finoman leheled a gázt, ne csodálkozz, hogy nem tudja eldönteni mit akarsz.  :wacko:
Hibátlan autó is rángathat ha épp érinted a pedált. Egy fél centit,  1 centit nyomjad nyugodtan, tehát ne azt keresd hol rángat  :excl:
Kicsit vicces, nekem elmondani hogyan nyomd a gázt  :lol:..
A termosztát viszont figyelmet érdemelne, annak be kell állnia középre és nincs elmozdulás! Na jó pici ingadozhat, de nem sokat!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7463 Dátum: 2011.06.18 19:47:05 »
Mentem vele 100km-t a következőt vettem észre. Városban a vízhőfok a 2. kis csíknál áll, vagyis mondhatni hideget mutat, míg országúton majdnem a felére kúszik fel. Érdekes. Ja a rángatás pedig akkor jelentkezik, ha tegyük fel 100-ról úgy lassítok vissza, hogy fokozatosan elveszem a gázt és beállok egy 55-re, de akár ha 60-ról lassítok 55-re nem teljes gázelvétellel, akkor is rángat, ha viszont totál leveszem a lábam a gázról majd visszateszem a lábam, akkor érzem, hogy ha egy nagyon picit nyomom le a pedált, akkor mintha nem lenne teljesítménye a motornak, ha egy picit jobban megnyomom már megy is szépen. Amúgy nagyon szépen húz a motor, dombokon is jól megy, tehát erő van benne bőven.
Fura, amit a termosztátról írsz, mert a rossz (állandóan nyitott) termosztát tünete, hogy a motor városban még csak-csak felmelegszik, de városon kívüli egyenletes haladásnál visszahűl. Na mindegy... Hidegindítás után a motort álló helyzetben járatva, a felső és alsó vastag hűtőcsöveket fogdosva ellenőrizheted a termosztát működését. Ha egyszerre melegszenek, akkor a termosztát valóban folyamatosan nyitva van.

A rángatás ez utóbbi leírásod alapján is "no para" kategória... De esetleg egy fojtószelepház-tisztítást tényleg meg lehetne próbálni. Bár, mondom, először az esetleges termosztáthibát kellene kiszűrni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7464 Dátum: 2011.06.19 15:17:23 »
Hibátlan autó is rángathat ha épp érinted a pedált.

Dehágy rángat, ha rángat, akkor ott valami valahol nem tökéletes. Még a karbis sem rángat, nemhogy egy injektoros.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7465 Dátum: 2011.06.19 15:50:47 »
Ez a rángatás pont hogy palló gázas gyorsításnál van nem lassításnál, pl ha mész kettőbe 3ezeres fordulatra szépen lassan gyorsítva és ott lepadlózod egy pillanatra megtorpan, ránt egy kicsit. Lassulásnál meg ugye ha leesik a fordulat nagyon... Injektor tisztító...?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7466 Dátum: 2011.06.19 17:08:22 »
nem fordulatszám függő a rángatás, hanem gázpedál állás. 60-al 3-ban, ha csak kicsit érek hozzá akkor is ránt egyet, ha határozottan lépek oda minden oké. Lehet koszos az injektor.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7467 Dátum: 2011.06.19 21:40:40 »
nem fordulatszám függő a rángatás, hanem gázpedál állás. 60-al 3-ban, ha csak kicsit érek hozzá akkor is ránt egyet, ha határozottan lépek oda minden oké. Lehet koszos az injektor.

Ha jössz 9én Kakucsra tudok neked adni LM Speed benya adalékot, nem egy kimondott injektor tisztító de olvass utána.... google.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7468 Dátum: 2011.06.19 21:46:14 »
Én minden évben teszek STP injektortiszítót a Coriba. Eddig bevált. :) Legalábbis kárt nem csinált, cserébe jóval lejjebb ment újabban a fogyim hirtelen.
         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7469 Dátum: 2011.06.19 22:30:55 »
Én minden évben teszek STP injektortiszítót a Coriba. Eddig bevált. :) Legalábbis kárt nem csinált, cserébe jóval lejjebb ment újabban a fogyim hirtelen.

Véleményem szerint ahová injector tisztító kell, ott már nagy a baj, és a karbantartás rendszeres hiánya áll fenn.
Minőségi és belevaló(!) benzinszűrőt kell beletenni az előirt időben és az megfogja a mocskot.

Én is voltam olyan korszakomban, még a régi autónál, hogy biztos koszos az injector, ki kell pucolni (kicsit csettegett az egyik, de működött hibátlanul!).
Négyhengeres hengerenkénti injectoros volt. Kivettem és árammal megtápálva nyitogattam, szaggatottan/folyamatosan is, gumicsövet kötöttünk egyszer egyik, majd másik irányból és féktisztítót nyomattunk át rajta oda-vissza 2-3 baron. Semmi haszna nem volt, se tisztább, sem halkabb nem lett. Valószínűleg a csettegést kopás okozta benne, ahogy visszazárt a tű a helyére 15 év alatt megviselődött, de működött!!
Nem azt mondom, lehet eset ahol segit, de többnyire csak placebo.
Használtam Spurit is, azzal sem éreztem semmit.