Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344833 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7440 Dátum: 2011.06.07 23:37:17 »
Nyilván ha azt veszem, azzal elvileg nem lőhetek mellé, egy stabil minőséget kapok. Ugyanakkor általában azt is csak egy olyan nagy nevű gyár készíti (beszállító), amelyik mellett még van sok másik is, jobb is, rosszabb is. Ezek közül egyet kiválaszt a Toyota az adott alkatrészhez, de ha baj van vele, simán lecseréli a beszállítót egy másikra. Ha körülnézek a motortérben, akkor olyan márkákat látok (Denso, Bosch, Valeo, stb.), amiket külön is meg tudok venni, de ha rajta van, hogy Toyota, akkor gondolom drágábban...

Szóval nem hiszem, hogy abból nagy baj lehetne, ha a nagy, gyári beszállítók termékeit veszem a "gyári" helyett, mert még az is lehet, hogy jobbat kapok, olcsóbban. Vagy nem jól látom?
Nem teljesen jól látod, mert mondjuk a Toyota dobozos Boschnak szinte biztosan magasabb minőségi elvárásoknak kell megfelelnie, mint a Bosch dobozos Boschnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7441 Dátum: 2011.06.08 08:33:34 »
Ezt mondta az unokabátyám is - szervízben dolgozik. Valeo utángyártott kuplunggal rosszak a tapasztalatai, pedig gyárilag az van benne. Felnikre is mondta, hogy a Toyota általábban jobb, mintha azt a gyátótól veszed. Valószinüleg mások a minőségi előírások, amivel a Toyota átveszi az alkatrészeket.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7442 Dátum: 2011.06.08 10:48:16 »
Én például nem hallottam még a Wix-ről, pedig jelentősen benne vagyok az alkatrészelésben, ha szabad ezt a csúnya szót leírnom. :D
Most ráguglzitam, de nem lettem okosabb. Barna segítenél, kiféle, miféle ez a Wix gyártmány?
http://www.wixeurope.com/
Amerikai cég, ez az európai részleg oldala.

Köszi!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7443 Dátum: 2011.06.17 22:27:43 »
Van 2 hibajelenség a 94-es 1.3 4e-fe corollánknál. Ha 50-es tempót tartom vele mondjuk 4.-ben, akkor kicsit rángat a motor, ha odalépek nem ránt, szépen húz, ehhez jön egy olyan, hogy a hűtővíz hőmérséklet eléggé alacsony, kb a negyedéig megy fel a mutató a szép vízszintes helyett. Lehet meghalt a termosztát nyitott állásban és nem lesz üzemmeleg a motor? Holnap kénytelen vagyok vele menni kb 130km-t, de három részletben, remélem ennyitől nem lesz baja.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7444 Dátum: 2011.06.17 23:06:37 »
Van 2 hibajelenség a 94-es 1.3 4e-fe corollánknál. Ha 50-es tempót tartom vele mondjuk 4.-ben, akkor kicsit rángat a motor, ha odalépek nem ránt, szépen húz, ehhez jön egy olyan, hogy a hűtővíz hőmérséklet eléggé alacsony, kb a negyedéig megy fel a mutató a szép vízszintes helyett. Lehet meghalt a termosztát nyitott állásban és nem lesz üzemmeleg a motor? Holnap kénytelen vagyok vele menni kb 130km-t, de három részletben, remélem ennyitől nem lesz baja.

Baja nem lesz, max többet eszik ez alatt, ha nem az igazi a termosztátod.
De lehet hőmérséklet jeladó hiba is. Mindenesetre számolj be, ha változás lesz!  :otlet:

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7445 Dátum: 2011.06.17 23:08:35 »
Van 2 hibajelenség a 94-es 1.3 4e-fe corollánknál. Ha 50-es tempót tartom vele mondjuk 4.-ben, akkor kicsit rángat a motor, ha odalépek nem ránt, szépen húz, ehhez jön egy olyan, hogy a hűtővíz hőmérséklet eléggé alacsony, kb a negyedéig megy fel a mutató a szép vízszintes helyett. Lehet meghalt a termosztát nyitott állásban és nem lesz üzemmeleg a motor? Holnap kénytelen vagyok vele menni kb 130km-t, de három részletben, remélem ennyitől nem lesz baja.

Baja nem lesz, max többet eszik ez alatt, ha nem az igazi a termosztátod.
De lehet hőmérséklet jeladó hiba is. Mindenesetre számolj be, ha változás lesz!  :otlet:

Termosztátot vasárnap meglesem, hátha tényleg halott, ha halott, akkor megvan a gond, ha nem halott, akkor keresünk tovább.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7446 Dátum: 2011.06.18 06:36:39 »
Van 2 hibajelenség a 94-es 1.3 4e-fe corollánknál. Ha 50-es tempót tartom vele mondjuk 4.-ben, akkor kicsit rángat a motor, ha odalépek nem ránt, szépen húz, ehhez jön egy olyan, hogy a hűtővíz hőmérséklet eléggé alacsony, kb a negyedéig megy fel a mutató a szép vízszintes helyett. Lehet meghalt a termosztát nyitott állásban és nem lesz üzemmeleg a motor? Holnap kénytelen vagyok vele menni kb 130km-t, de három részletben, remélem ennyitől nem lesz baja.

50el 4ben nem szabad rángatni.
a vizmutató negyedig felmenése sztem nem baj, nekem is így volt. coriklubban kérdezd meg. bár többen azt mondják hogy az a szabályos ha felmegy a feléig
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7447 Dátum: 2011.06.18 08:26:39 »
Van 2 hibajelenség a 94-es 1.3 4e-fe corollánknál. Ha 50-es tempót tartom vele mondjuk 4.-ben, akkor kicsit rángat a motor, ha odalépek nem ránt, szépen húz, ehhez jön egy olyan, hogy a hűtővíz hőmérséklet eléggé alacsony, kb a negyedéig megy fel a mutató a szép vízszintes helyett. Lehet meghalt a termosztát nyitott állásban és nem lesz üzemmeleg a motor? Holnap kénytelen vagyok vele menni kb 130km-t, de három részletben, remélem ennyitől nem lesz baja.

50el 4ben nem szabad rángatni.
a vizmutató negyedig felmenése sztem nem baj, nekem is így volt. coriklubban kérdezd meg. bár többen azt mondják hogy az a szabályos ha felmegy a feléig

nem csak 50-nél rángat, hanem mindenhol, ha csak 1 centit nyomom le a gázpedált, ha elveszem a gázt és gurulok akár 5.-ben is 50-el, akkor sem rángat, ha picit megnyomom a pedált, akkor rángat, ha ennél jobban lenyomom, akkor nem rángat. A rángatás sem olyan, hogy na most folyamatosan rángat, hanem kb 10 másodpercenként ránt egyet. Magyarul, ha sík terepen akarok tartani mondjuk 4.ben 50-et, akkor 10 másodpercenként ránt egyet. Lehet az alapjárat lenne alacsony? 800 alatt van a mutató nem tudom mennyinek kéne lennie, netán egy fojtószelep tisztítás kéne?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7448 Dátum: 2011.06.18 10:10:03 »
Van 2 hibajelenség a 94-es 1.3 4e-fe corollánknál. Ha 50-es tempót tartom vele mondjuk 4.-ben, akkor kicsit rángat a motor, ha odalépek nem ránt, szépen húz, ehhez jön egy olyan, hogy a hűtővíz hőmérséklet eléggé alacsony, kb a negyedéig megy fel a mutató a szép vízszintes helyett. Lehet meghalt a termosztát nyitott állásban és nem lesz üzemmeleg a motor? Holnap kénytelen vagyok vele menni kb 130km-t, de három részletben, remélem ennyitől nem lesz baja.

50el 4ben nem szabad rángatni.
a vizmutató negyedig felmenése sztem nem baj, nekem is így volt. coriklubban kérdezd meg. bár többen azt mondják hogy az a szabályos ha felmegy a feléig

nem csak 50-nél rángat, hanem mindenhol, ha csak 1 centit nyomom le a gázpedált, ha elveszem a gázt és gurulok akár 5.-ben is 50-el, akkor sem rángat, ha picit megnyomom a pedált, akkor rángat, ha ennél jobban lenyomom, akkor nem rángat. A rángatás sem olyan, hogy na most folyamatosan rángat, hanem kb 10 másodpercenként ránt egyet. Magyarul, ha sík terepen akarok tartani mondjuk 4.ben 50-et, akkor 10 másodpercenként ránt egyet. Lehet az alapjárat lenne alacsony? 800 alatt van a mutató nem tudom mennyinek kéne lennie, netán egy fojtószelep tisztítás kéne?

Nem valószínű, hogy gyújtáshiba, mert annak terhelésen kellen jelentkeznie, ennek ellenére végig kellene méregetni a gyújtás cuccokat!
Keverékprobléma is lehet a ludas.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7449 Dátum: 2011.06.18 11:06:14 »
Meg esetleg egy öregebb gyertya is tud ilyet produlálni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7450 Dátum: 2011.06.18 12:18:00 »
gyertya 5 éves denso 26ezer km van benne.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7451 Dátum: 2011.06.18 13:36:53 »
gyertya 5 éves denso 26ezer km van benne.

Képet esetleg csinálj róla, hengerenként megjelölve, hátha látunk valamit belőle.
Ha van multimétered méricskélhetsz magad is.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7452 Dátum: 2011.06.18 13:43:03 »
Az akár kuka is lehet, igaza van Kaminak, látni kellene. :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7453 Dátum: 2011.06.18 13:47:43 »
diegho, emiatt, hogy részterhelésen időnként nem teljesen egyenletes a teljesítmény-leadás, én nem aggódnék. Ilyet minden autó csinálhat... és csinál is, ha pl. a sajátjainkat nézem. Ilyen-olyan körülmények között néha nem húznak teljesen egyenletesen... Na bumm. Ha mondjuk tényleg nem tökéletes a termosztátod, és emiatt nem melegszik fel üzemmelegre a motor - na, ez is simán lehet ennek a "rángatásnak" az oka. Ha ezt a kérdést már kipipáltad, és a "rángatás" még mindig adott, akkor lehet esetleg érdemes egy fojtószelep(ház)-tisztításon gondolkodni... De én alighanem hagynám a fenébe  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7454 Dátum: 2011.06.18 14:13:50 »
Halle!

Képen látható egységnek mi a neve?

Azért érdekelne mert már régóta van egy jelensége neki, hogy olyan fura hangot ad ki magától meg akkor is ha megpöckölöm mintha egy sok pici homokszem lenne benne és mint ami van a babáknak csörgő és megrázzák :) MIEZ??? :surrender:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J