Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344824 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7095 Dátum: 2011.03.15 11:28:03 »
Aha sosem tapasztaltam ilyen hangot pedig mindig meghallok bármiféle kis rendellenességet belül  olyan fülem van ilyen téren. Ősszel srác nézte a szervizbe 180ezresnél a csapágyakat nem kotyogott a kerék kicsit sem, szóval gőzöm sincs télleg....

Az első keréken van a hajtás.  :whistling:
Ez nem tűnt fel senkinek? Amikor forgatod a kereket hajtod vele a differenciálművet is, ezért nehezebb, illetve a féktárcsára mindig rátart kissé a betét ezért nem gördül szabadon.
Ha nem hiszed, kösd le a féket és féltengelyt az agyról, ekkor szabad körforgása lesz, és ilyenkor hallhatod legjobban a csapágyat, ha szar.
Az elsőkeréken itt tuti, hogy nem kúposcsapágy van, hanem görgős, tehát nem is kotyoghat, ha igen akkor már régen rossz!
Egyébként ha menet közben hallod a csapágyat, akkor illik mielőbb cserélni. (vigyázz! a gumi is moroghat)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7096 Dátum: 2011.03.15 11:36:05 »
Menet közben a csapágyhangot a gumihangtól azzal lehet a legkönnyebben megkülönböztetni, hogy a csapágyhang kanyarban felerősödik, méghozzá az olyan kanyarban, amelyben az autó jobban ráterhel az érintett kerékre. Tehát pl. ha a bal oldali kerékcsapágy rossz, akkor jobb kanyarban erősödik fel a hang.

Amikor pedig már egyenes haladásnál is jól hallhatóan morog, nem szabad tovább késlekedni a cserével.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7097 Dátum: 2011.03.15 14:52:56 »
Aha sosem tapasztaltam ilyen hangot pedig mindig meghallok bármiféle kis rendellenességet belül  olyan fülem van ilyen téren. Ősszel srác nézte a szervizbe 180ezresnél a csapágyakat nem kotyogott a kerék kicsit sem, szóval gőzöm sincs télleg....

Amikor forgatod a kereket hajtod vele a differenciálművet is, ezért nehezebb, illetve a féktárcsára mindig rátart kissé a betét ezért nem gördül szabadon.

Mentségemre szóljon hasonló elképzelés megfordult a fejemben. THX mindenkinek!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7098 Dátum: 2011.03.19 10:59:07 »
Nem vagyok nagy szaki, de az én kerekem is nem lég lett megforgatva és em volt ez a surmáló hang. legalábbis nem ilyen erős. Sztem jobban fog a fékpofád üresben. Nem lehet, h a dugattyú szorul kicsit és nem enged vissza teljesen?
Prius 2 - a mosolygós autó.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7099 Dátum: 2011.03.19 12:59:52 »
Nem vagyok nagy szaki, de az én kerekem is nem lég lett megforgatva és em volt ez a surmáló hang. legalábbis nem ilyen erős. Sztem jobban fog a fékpofád üresben. Nem lehet, h a dugattyú szorul kicsit és nem enged vissza teljesen?

Aha, nem. Írtam hogy szétszedték a szerelő csávóval és nézték a féket, a dugattyúk működését, jó volt minden.
Aztán menet közben semmit nem érzek hogy szorulna 100%-os példa hogy tegnap indulásánál esős útba úgy elsergett a bal majd mikor egyenesbe kerültek a kerekek a jobb is, 1-2 fokozat tiltás 100 métert végigkaparva.
Szakzsargonosan írva én szerintem ha már a terhelést megkapja a két kerék azaz le van engedve az autó akkor ebből adódóan a terhelés miatt már csökken a súrlódás és könnyebb lesz a járás... Na meg aztán kamikaze555 is írta hogy mi a helyzet...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7100 Dátum: 2011.03.20 17:50:49 »
A hétvégén vezettem kb 3 kilométert az volt párom Lagunáját (2004-es, 1.9dCi kombi). Az egyéb autókban már sokszor kitárgyaltuk, eléggé le van élve, épp a napokban fordult bele a 300 ezredik km. Szóval mentem az autóval és az eleje úgy úszott az úton, mint valami uszály. Hirtelen kormánymozdulatokra (megrángattam kicsit) nem hirtelen, hanem komótosan elég késve, úszva reagált. Továbbá sima úton fékeztem egy nagyobbat és elég rendesen rángatta a kormányt. Jól sejtem, hogy a lengéscsillapítóknak lehet annyi?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7101 Dátum: 2011.03.20 19:29:33 »
Leirásod alapján a következő hibákat valószinűsitem: (mielőtt még valaki jogosan letolna, leirom, hogy ezen a kölcsöngépen nincsen hosszú i betű)

Kétoldali axiálcsukló (kormányösszekötő középső), és aíkét szélső gömbfej minimum nulára lóg e gépben.

Ezen kvül még lehet, hogy az alsó felfüggesztések is lógnak, de ettől még önmagában nem lessz kormánykésedelem.  Én az axiálokat most cseréltem 200E-nél. Éppen csak lógott. Gondolom, hogy a Lagnál xartak rá.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7102 Dátum: 2011.03.20 19:43:58 »
Ezen kvül még lehet, hogy az alsó felfüggesztések is lógnak, de ettől még önmagában nem lessz kormánykésedelem.  Én az axiálokat most cseréltem 200E-nél. Éppen csak lógott. Gondolom, hogy a Lagnál xartak rá.

Így van, ez egy munkásautó, eléggé leélt állapotban. Nem lenne rossz autó, csak az előző gazdája (párom munkatársa) nemcsak nem vigyázott rá, hanem eléggé tönkretette a gépet.
Erre a kocsira simán rá lehetne költeni egy milliót, és még akkor sem biztos, hogy igazán rendben lenne. Remélhetőleg rövidesen megy a lecsóba.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7103 Dátum: 2011.03.20 19:55:12 »
Leirásod alapján a következő hibákat valószinűsitem: (mielőtt még valaki jogosan letolna, leirom, hogy ezen a kölcsöngépen nincsen hosszú i betű)

Kétoldali axiálcsukló (kormányösszekötő középső), és aíkét szélső gömbfej minimum nulára lóg e gépben.

Ezen kvül még lehet, hogy az alsó felfüggesztések is lógnak, de ettől még önmagában nem lessz kormánykésedelem.  Én az axiálokat most cseréltem 200E-nél. Éppen csak lógott. Gondolom, hogy a Lagnál xartak rá.
Kicsit OFF:
Trotter mester de azért volt rajta két "sz" (lessz) ;) Sőt, ahogy nézem, még í is (aíkét). Bocsánat, nem tudtam kihagyni ;)  :flowers:
Ilyenkor érdemes megpróbálni az ALT-161 (utóbbit a numerikus billentyűzetről) kódot, hátha segít az "í"-nél. Vagy ha valakit annyira zavarna (amit nem hiszek), akkor vágólapról is megoldható.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7104 Dátum: 2011.03.20 20:36:51 »
meg ekezetek nelkul is siman lehet olvasni, amit irtok, nem kell ezen lovagolni.  :tt2:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7105 Dátum: 2011.03.20 20:54:51 »
A konkrét esetben valóban nem, hisz Trotter Mester idegen billentyűzetről írt, ami nagyon zavaró tud lenni.

Úgy általában viszont a hajam égnek áll ettől az érveléstől, hogy nem kell helyesen írni, mert anélkül is érthető a mondanivaló  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7106 Dátum: 2011.03.20 20:58:03 »
Úgy általában viszont a hajam égnek áll ettől az érveléstől, hogy nem kell helyesen írni, mert anélkül is érthető a mondanivaló  :nonono:
A topik címe: Hibakeresés ... [rohog]

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7107 Dátum: 2011.03.20 21:08:04 »
A konkrét esetben valóban nem, hisz Trotter Mester idegen billentyűzetről írt, ami nagyon zavaró tud lenni.

Úgy általában viszont a hajam égnek áll ettől az érveléstől, hogy nem kell helyesen írni, mert anélkül is érthető a mondanivaló  :nonono:
a helyesírás és az ékezet nélküli írás nem egy és ugyanaz! De ez már off :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7108 Dátum: 2011.03.21 10:04:18 »
Akkor most jött el a pillanat, hogy egy ideig csak olvasási és moddolási üzemmódban vegyek részt a fórum életében.  [rohog] [rohog]


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7109 Dátum: 2011.03.21 10:10:56 »
Na neeeee  :D :D :D :hug: :hug: :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )