Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344862 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6945 Dátum: 2011.02.06 15:00:10 »
Sziasztok!

A héten szervizben volt a 2006 8.havi Corollánk, egy balesetben eléggé összetört, most javították. Csütörtökön hoztuk el a kocsit, tegnap úgy jártunk, hogy jártuk a boltokat, bementünk egy üzletbe, kb 5 percet töltöttünk bent, és a motor nem indult. Az akksi lemerült a két hete zölden világító visszajelző most fekete. A dolgot nem tudjuk mire vélni, ugyanis tegnap vagy 10 helyen jártunk, és ez volt az utolsó állomás. Mikor felnyitottuk a motorháztetőt, annyit láttunk, hogy a motorteret mosták, mert nagyon tiszta lett. Okozhattak bármi olyat a mosással, hogy az akksi tönkremenjen?
Szia! Az akksid lemerült a szervízben (egyrészt magában az állásban, másrészt lehet hogy sokáig ment vmi fogyasztó is, pl. az utastérlámpa, mert nem figyeltek rá) - és most a rövid időn belüli többszöri indítás kiszedte belőle a maradékot is. Szerintem csak fel kell tölteni, és még bírni fogja utána egy darabig. Egy éjszakára fel kéne tenni töltőre.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

anett85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6946 Dátum: 2011.02.06 15:07:22 »
Igen, pont ez perce beszéltünk itt erről, hogy akár ez is lehet. Délben felraktuk töltőre, de csak estig tudjuk rajta hagyni, nem tudom annyi idő mire lesz elég. Egy 6 amperes töltőn van, az akksi 60-as.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.06 17:56:07 írta kleingy »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6947 Dátum: 2011.02.06 15:17:53 »
Igazából egy 24 órát kellene folyamatosan tölteni, hogy jó legyen, de, amennyiben utána használjátok az autót (és nem pár km-es távra), akkor már fog tölteni a generátor is annyit, hogy a következő indításnál beinduljon. Lehetőleg menjetek vele több 10 km-t.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.06 17:55:45 írta kleingy »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

anett85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6948 Dátum: 2011.02.06 15:26:45 »
24 órát nem tudjuk rajta hagyni sajna, max ha kioperálom a kocsiból és felviszem a lakásba.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.06 17:55:55 írta kleingy »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6949 Dátum: 2011.02.06 17:51:43 »
24 órát nem tudjuk rajta hagyni sajna, max ha kioperálom a kocsiból és felviszem a lakásba.
Nem kell 24 óra, de ha lesz lehetőségetek a napokban megint töltögetni pár órákat, akkor tegyétek meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6950 Dátum: 2011.02.06 23:54:08 »
3 meg 5 kilométer kevés a normális töltéshez. Egy 5 éves akksinál ez már okozhat ilyen jellegű "hirtelen halált". Ha mégis az új mellett döntesz, akkor érdemes márkaszervizben optifit akksi felől érdeklődni.
Én nem vennék Optifitet, az már nem olyan jó, mint a gyári Panasonic, viszont egy vagyonba kerül, nekem az Avensisbe két éve volt klubtagkedvezménnyel majd 30e(!!). Ennek a feléért kaphatsz jó közepes minőségűt, ami viszont nem fele ideig fogja bírni, hanem annál tovább. Csak a polaritásra figyelj!
music     

Baluboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6951 Dátum: 2011.02.07 09:01:04 »
Kedves Tagok! Nagy bajba kerültem. Vettem egy motorhibás Yarist. A szerelőm javaslatára nem megjavítottam a motort hanem kicseréltem. A szerelő megadta milyen motorkódú motort keresek. Megvásároltam a motort aztán kiderült mégse jó bele, mert az enyémben japán motor volt ez meg francia. Állítólag minden stimmel, csak a vezérműtengely végén található jeladó csatlakozása más. Tehát olyan szakembert keresek aki konkrét választ tud adni arra: Megoldható-e ez a probléma? Vagy ez a motor sehogy nem lesz kompatibilis? Felhívtam egy csomó Toyota szervizt, de senki nem tudott infót mondani, csak azt ami a számítógépben van. Előre is köszönöm a segítséget!


Hát egy kicsit bővebb infót adsz akkor jobban tudunk segíteni. Mi az egyik motornak a motorkódja, és a másiknak.
Ha csak a jeladó a más akkor biztos lehet orvosolni. De azért jobban bele kellene mélyedni.

Köszönöm a gyors reagálást! Az eredeti motoron nincsenek betűk csak számok. A többi csatlakozó azért stimmel mert átpakoltak mindent az eredeti motorról, csak ez a csati maradt az originál. Alvázszámot írok remélem ez segít. Az újé: VNKKV12340A080511 a régié: JTDV123900207473. A réginek csak ennyi a motorkódja: 0471283 az újé: ISZU081407. Remélem ez segít, előre is köszönöm: Balázs

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6952 Dátum: 2011.02.07 11:08:48 »

Köszönöm a gyors reagálást! Az eredeti motoron nincsenek betűk csak számok. A többi csatlakozó azért stimmel mert átpakoltak mindent az eredeti motorról, csak ez a csati maradt az originál. Alvázszámot írok remélem ez segít. Az újé: VNKKV12340A080511 a régié: JTDV123900207473. A réginek csak ennyi a motorkódja: 0471283 az újé: ISZU081407. Remélem ez segít, előre is köszönöm: Balázs

egy kicsit valóban más a két motor.
Kicsit csemegéztem rajt de nem egyszerű.

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_YARIS_SCP10L-CHMNKW_8401.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_YARIS_SCP10L-AGMRKW_8401.html

Itt a két motor elektromos érzékelői.
Úgy látom vannak közös pontok. Előfordulhat hogy a vége elektronika csere lesz. Nem ?

anett85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6953 Dátum: 2011.02.07 11:57:27 »
3 meg 5 kilométer kevés a normális töltéshez. Egy 5 éves akksinál ez már okozhat ilyen jellegű "hirtelen halált". Ha mégis az új mellett döntesz, akkor érdemes márkaszervizben optifit akksi felől érdeklődni.
Én nem vennék Optifitet, az már nem olyan jó, mint a gyári Panasonic, viszont egy vagyonba kerül, nekem az Avensisbe két éve volt klubtagkedvezménnyel majd 30e(!!). Ennek a feléért kaphatsz jó közepes minőségűt, ami viszont nem fele ideig fogja bírni, hanem annál tovább. Csak a polaritásra figyelj!

Köszönöm mindenkinek  segítséget, végül akksi csere lett a vége. Gyári 18+ÁFA, optifit 16+ÁFA lett volna, így inkább egy Banner Starting Bull-t vettünk bele 17 bruttóért, remélem jó választás volt. :)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6954 Dátum: 2011.02.07 12:45:14 »
Szerencse kerdese. Hallani jokat is, rosszat is az osszes akkurol. Szerintem nem annyira rossz. Nekunk is Banner van a Hondaban, mar 3-4 eves biztosan van es meg -10 fokban most is erosen tekeri a motort. (Mondjuk az 5W-s szintetikus olajnak is szerepe van ebben.)
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.07 12:48:54 írta B.S. »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6955 Dátum: 2011.02.07 13:49:58 »
Köszönöm mindenkinek  segítséget, végül akksi csere lett a vége. Gyári 18+ÁFA, optifit 16+ÁFA lett volna, így inkább egy Banner Starting Bull-t vettünk bele 17 bruttóért, remélem jó választás volt. :)
Jó választás, nekem is ez lett volna az egyik javaslatom  :yes: ... Ilyet vettünk az Avensisünkbe is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6956 Dátum: 2011.02.07 14:46:11 »
Az a titka az akkunak, hogy mennyire vigyáznak rá.
Ha rövid utakon (városban) használják az autót, érdemes 1-2 havonta egyszer feltölteni akkutöltővel, illetve a hideg idők beálltával havonta érdemes.
Meghálálja!

Baluboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6957 Dátum: 2011.02.07 14:56:43 »
Köszönöm, hogy időt szántál rám! Sajnos én nem igazán értek ehhez. Nem tudnál egy szerelőt ajánlani? Köszönöm: Balázs

Köszönöm a gyors reagálást! Az eredeti motoron nincsenek betűk csak számok. A többi csatlakozó azért stimmel mert átpakoltak mindent az eredeti motorról, csak ez a csati maradt az originál. Alvázszámot írok remélem ez segít. Az újé: VNKKV12340A080511 a régié: JTDV123900207473. A réginek csak ennyi a motorkódja: 0471283 az újé: ISZU081407. Remélem ez segít, előre is köszönöm: Balázs

egy kicsit valóban más a két motor.
Kicsit csemegéztem rajt de nem egyszerű.

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_YARIS_SCP10L-CHMNKW_8401.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_YARIS_SCP10L-AGMRKW_8401.html

Itt a két motor elektromos érzékelői.
Úgy látom vannak közös pontok. Előfordulhat hogy a vége elektronika csere lesz. Nem ?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6958 Dátum: 2011.02.07 15:31:19 »
Köszönöm mindenkinek  segítséget, végül akksi csere lett a vége. Gyári 18+ÁFA, optifit 16+ÁFA lett volna, így inkább egy Banner Starting Bull-t vettünk bele 17 bruttóért, remélem jó választás volt. :)

Anett85, jó választás volt, nekem a két kocsiban és a robogóban is Banner akksi van, nekem beváltak és a két év gari is biztató!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

zlk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6959 Dátum: 2011.02.07 16:11:15 »
Sziasztok..!
Segítsetek léccé-lécci,ha tudtok !!! Van egy Carina 1.6-osom 1995 -ös ,japán..Benzin -gázos..elkezdett puffogni gázon,majd még 1 hétig elment benzinnel gond nélkül,(gondoltam a gáznak lett baja) aztán egyik alkakommal már benzinnel is puffogott .. másnapra be se indult ... azóta cseréltem már gyújtásegységet,szétszedtem az injektort,átnéztem a gyertyákat és az elosztót,de semmi..már a lambdát is kiszedtem,de azt mondták ennél nem befolyásolja a hidegintítást...ha nagy nehezen életet lehelek bele hosszas kínlódás után,akkor nem tudom 2500 fölé pörgetni és puffog,meg iszonyú benzinszaga van..melegedés után is ez a helyzet ..és nem villogtat ki semmit a computer .. valakinek valami ötlet?? :helpsmilie: minden érdekel,ami közelebb visz a megoldáshoz ..előre is köszi ..  :cry: még egy kérdés .. van ebben fordulatszám jeladó????? vagy benne van az elosztóban??


Uraim és Hölgyeim ..
köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat,meggyógyult a Kicsike..Valszeg  hibásan mérték ki az elosztófedelet,mert a végén az derült ki,hogy a benne levő ellenállás(vagy mi?) adta meg magát ..(nem baj,legalább rám sóztak egy új trafót :censored:) ... ajánlom mindenkinek a Zsó autószervízt a XVI .kerben a Rákospalotai határút 145 alatt,ahol fél óra alatt körbemértek mindent és már mondták is a hibát,hozták a cuccot és kész is volt .. .. itt kellett volna kezdenem .. :hmmmm: