Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344915 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6825 Dátum: 2011.01.27 16:28:57 »
még mindig nem tudom h álló helyzetben tölti-e az akksit a generátor?  :szemez:

A generátor már a beinditás után elkezd tölteni.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6826 Dátum: 2011.01.27 17:46:01 »
ha 4-5 napig áll kinn az autó és x időpontban tuti indulnia kell akkor jó ha félórával előtte beinditom és járatom egyhelyben pár percet?
vagy az gyengiti az akksit? úgy emlékszem a generátor csak folyamatos 40-50kmes haladáskor tölt.  :surrender:
apropó, öninditózás... nekem az tűnt fel, hogy az 1. generációs Avensis (4AFE motor) önindítója lassan forog, nem teker olyan gyorsan mint pl egy német autóé és kell neki 2-4mp amíg beindul, ezalatt folyamatosan tekeri az öninditót. ( pl. a vócvágen és az astra indítózását ismerem jobban, azok gyorsabban forognak ez meg csak a fele-harmadával fülre)
Ez igy teljesen normális vagy kezd elfáradni valami alkatrész benne?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6827 Dátum: 2011.01.27 17:55:08 »
ha 4-5 napig áll kinn az autó és x időpontban tuti indulnia kell akkor jó ha félórával előtte beinditom és járatom egyhelyben pár percet?
vagy az gyengiti az akksit? úgy emlékszem a generátor csak folyamatos 40-50kmes haladáskor tölt.  :surrender:
apropó, öninditózás... nekem az tűnt fel, hogy az 1. generációs Avensis (4AFE motor) önindítója lassan forog, nem teker olyan gyorsan mint pl egy német autóé és kell neki 2-4mp amíg beindul, ezalatt folyamatosan tekeri az öninditót. ( pl. a vócvágen és az astra indítózását ismerem jobban, azok gyorsabban forognak ez meg csak a fele-harmadával fülre)
Ez igy teljesen normális vagy kezd elfáradni valami alkatrész benne?
Üdv!
Ha az akksi jó, és a kontaktusok is az önindítóig, akkor egy régebbi önindítónál több dolog miatt is lehet, hogy lassabban teker, mint új korában (ha jól értem, ez lehet Nálad). Ezek (a teljesség igénye nélkül):
1. A behúzótekercs által működtetett kontaktus koszos, beégett
2. Kopott szénkefe
3. A kommutátor koszos, beégett
4. A szabadonfutó befeszül
5. a csapágyaknál sok a kosz/nincs elég kenőanyag
6. Zárlat/szakadás az állórész tekercsében
7. Zárlat/szakadás a forgórész tekercsében
8. Kefét nyomó rugó elfáradt
Egyébként szvsz ez természetes (bár ne lenne az), ha sokat használják, hogy legalább valamelyik előjön. Általában legvalószínűbb az 1,2,3,5,8 pont szerintem: sokszor elég egy alapos pucolás és kenés neki ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.27 17:58:06 írta vd1234 »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6828 Dátum: 2011.01.27 17:57:56 »
Alapjáraton is tölt. Egyszerűen meg lehet nézni, hogy nagyjából mekkora terhelésnél tölt még alapjáraton, egy feszültségmérő elég.
Megnézed, hány volton van az akku indítás előtt. Mikor beindult, rámérsz. Lassanként ráadsz fogyasztókat, amikor leesik a feszültség az indítás előtti érték körülre, na nagyjából addig a terhelésig tölt. De ha pontosan akarom megmérni, akkor azt kell nézni, hogy az eredő áram az akkuból kifelé megy, vagy befelé.
Lakatfogós árammérő :) az kiirja digitálisan hogy mennyi az áram és nem kell számolgatni meg tippelni. Csak drága :D 15ezer körül indul egy Voltcraft ami már tud DC áramot is mérni.
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=1101040&pid=122919

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6829 Dátum: 2011.01.27 18:00:46 »
Ha az akksi jó, és a kontaktusok is az önindítóig, akkor egy régebbi önindítónál több dolog miatt is lehet, hogy lassabban teker, mint új korában (ha jól értem, ez lehet Nálad).
........
Egyébként szvsz ez természetes (bár ne lenne az), ha sokat használják, hogy legalább valamelyik előjön. Általában legvalószínűbb az 1,2,3,5,8 pont szerintem: sokszor elég egy alapos pucolás és kenés neki ;)
Ja, ez csak egy eldöntendő kérdés volt :D A kérdés csak annyi, hogy olyan sebességgel forog-e a CarinaE és Avensis 4AFE motorokkal szerelt öninditója mint egy németé vagy lassabban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6830 Dátum: 2011.01.27 18:02:34 »
Alapjáraton is tölt. Egyszerűen meg lehet nézni, hogy nagyjából mekkora terhelésnél tölt még alapjáraton, egy feszültségmérő elég.
Megnézed, hány volton van az akku indítás előtt. Mikor beindult, rámérsz. Lassanként ráadsz fogyasztókat, amikor leesik a feszültség az indítás előtti érték körülre, na nagyjából addig a terhelésig tölt. De ha pontosan akarom megmérni, akkor azt kell nézni, hogy az eredő áram az akkuból kifelé megy, vagy befelé.
Lakatfogós árammérő :) az kiirja digitálisan hogy mennyi az áram és nem kell számolgatni meg tippelni. Csak drága :D 15ezer körül indul egy Voltcraft ami már tud DC áramot is mérni.
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=1101040&pid=122919

Nekem elég szokott lenni egy multiméter, digitálisan kiírja, hány voltot mér :) olyan 1-2000 -ért lehet kapni egyszerűbbet, a célnak megfelel. Nem kell tippelni ezzel sem, mert az akkuról lemenő fő betáp vezetéken mérem a feszültséget. Ha megváltozik a polaritása, töltésből kisülésbe ment át a rendszer. Lakatfogó ált. nagyobb áramokra van ugye, nem nagyon használtam, de ha az áramirányt is jelzi, akkor természetesen jó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6831 Dátum: 2011.01.27 18:04:07 »
Ja, ez csak egy eldöntendő kérdés volt :D A kérdés csak annyi, hogy olyan sebességgel forog-e a CarinaE és Avensis 4AFE motorokkal szerelt öninditója mint egy németé vagy lassabban.
Hát ezt passzolom.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6832 Dátum: 2011.01.27 18:23:18 »
Üdv!
Ha az akksi jó, és a kontaktusok is az önindítóig, akkor egy régebbi önindítónál több dolog miatt is lehet, hogy lassabban teker, mint új korában (ha jól értem, ez lehet Nálad). Ezek (a teljesség igénye nélkül):
1. A behúzótekercs által működtetett kontaktus koszos, beégett
2. Kopott szénkefe
3. A kommutátor koszos, beégett
4. A szabadonfutó befeszül
5. a csapágyaknál sok a kosz/nincs elég kenőanyag
6. Zárlat/szakadás az állórész tekercsében
7. Zárlat/szakadás a forgórész tekercsében
8. Kefét nyomó rugó elfáradt
Egyébként szvsz ez természetes (bár ne lenne az), ha sokat használják, hogy legalább valamelyik előjön. Általában legvalószínűbb az 1,2,3,5,8 pont szerintem: sokszor elég egy alapos pucolás és kenés neki ;)

Érdekes, hogy mindenki, mindíg szénkeféről ír, pedig az önindítóban bronzkefe van. De lényegét teintve pontos a hibabehatárolás. :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6833 Dátum: 2011.01.27 19:29:34 »
Érdekes, hogy mindenki, mindíg szénkeféről ír, pedig az önindítóban bronzkefe van. De lényegét teintve pontos a hibabehatárolás. :flowers:
Jogos a pont, valóban bronzkefe az (szvsz azért van benne szén is, vagy nagyon porkohászati cuccos lehet :) ) Szerintem egyszerűen így szokja meg az ember, legalábbis én...  ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6834 Dátum: 2011.01.27 19:57:24 »
Nyugi, még a szakemberek is így mondják, pedig tisztában vannak, hogy bronzötvözet. A szénkefe nem bírná a nagy áramfelvételt indításkor.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6835 Dátum: 2011.01.27 20:07:09 »
no, pöcc-röff  beindult a vén teknő 5 nap állás után.  :yes:
ellenben gondolkodom vmi hőmérőn ami külsö/belső Celsiust mér
olyan vagyok mint vmi nyugdíjas, folyton azt nézem hány fok van.. :cry:
ez milyen?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=312028&pid=853397

az a jegesedésmérés az mi? azt honnan veszi?

most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6836 Dátum: 2011.01.27 20:25:14 »
Érdekes, hogy mindenki, mindíg szénkeféről ír, pedig az önindítóban bronzkefe van. De lényegét teintve pontos a hibabehatárolás. :flowers:
Jogos a pont, valóban bronzkefe az (szvsz azért van benne szén is, vagy nagyon porkohászati cuccos lehet :) ) Szerintem egyszerűen így szokja meg az ember, legalábbis én...  ;)
A szént pont, hogy redukálják a színréz előállításakor. Porkohászati úton ismereteim szerint nagyon nem készül. :no: :flowers:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6837 Dátum: 2011.01.27 20:31:45 »
Nyugi, még a szakemberek is így mondják, pedig tisztában vannak, hogy bronzötvözet. A szénkefe nem bírná a nagy áramfelvételt indításkor.
A bronz eleve ötvözet, mégpedig rézötvözet. Ötvöző fajtája szerint beszélhetünk ón(Sn)-, foszfor(P)-, alumínium(Al)-, szilícium(Si)-, ólom(Pb)- és különleges bronzokról (pl.: berilliumbronz). Villamos iparban úgy tudom jobbára az ónbronz használatos. :flowers: :)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6838 Dátum: 2011.01.27 20:37:11 »
Jól beszélsz, ifjú Padavan!  :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6839 Dátum: 2011.01.27 20:41:01 »
Ok. De próbáltam önindító bronzkefét csiszolópapírral formázni, és elég jól vitte a papír. Porzott rendesen a kefe, és a porban volt rendesen sötétszürke színű rész is. Ez tuti nem sima bronz volt, nem is amolyan porkohászati cucc (mert az elég kemény általában), hanem valami préselt nyúltápszerű dolog szvsz. Érdekes lenne, ha tudná valaki, mi van benne még bronzon kívül, én grafitra biztosan tippelek.