Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344945 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6585 Dátum: 2010.10.27 22:04:42 »
A verdámban 180 ezer van és kuplung cserés lesz (már megvan a szett, csak be kell tenni). Városi autó volt, elfogyott. Ha autópályán használták volna, még háromszor ennyit elmenne.

Értem!

Amúgy tavaly télen betolattam a jeges havon egy mély árokba és ott kapott a kuplung(de hülye voltam)... :( Vagy 1hétig éreztem a bukéját a ferodónak utána még bent az utastérben. Szóval az is közrejátszhatott az elevésbe...meghát 2. tulajok vagyunk és hát a kezdeti megszokások sajnos sok lefulladást, kis megpörkölést eredményeztek néha!

És neked mennyi lesz így hogy megvetted a szettet? Nekünk azt mondták hogy 50felé számoljunk mert 30-35 felé van a kuplung szett+ munkadíj, egyéb...!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6586 Dátum: 2010.10.27 22:08:30 »
Én csókos vagyok, nekem a C150-es váltóhoz a teljes kuplungszett nem volt 25 ezer, a munkadíj meg for free... ;)
szerk: amúgy az 50 körüli ár mindennel együtt reális.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6587 Dátum: 2010.10.27 22:30:29 »
Helyzetjelentés a Corsáról. Este hívott a szerelő: az egyik henger annyira volt csak hengerfejes, hogy a gyertya vízköves volt... :eek: :eek: :eek:
Annyira biztos voltam benne  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6588 Dátum: 2010.10.27 22:36:41 »
djbogy, a kuplungod csak akkor okozhatja a leírt váltóhibát, ha nem emel ki rendesen. Az többek közt abból (lenne) észrevehető, hogy közvetlenül a padló fölött (tehát ahogy elkezded engedni fölfelé a pedált) már kezd is fogni, kezd mozogni az autó. De akkor főleg 1-be és R-be lenne nehéz betenni (ezekbe viszont mindig), nem pedig 1-be és 2-be alkalmanként.

Szóval amit leírsz, az inkább a sebességváltó normális kopásából adódó hibajelenségnek tűnik, amivel szerencsés esetben még akár százezres nagyságrendű km-en át is együtt lehet élni, mielőtt javítás válna szükségessé.

Olaj mikor volt utoljára cserélve a váltóban?

Még hozzátenném, hogy sokan azt hiszik: az, hogy a váltó nem minden fokozata kapcsolható mindig egyformán könnyen = hiba. Nos, többnyire nem az. Nagyon kevés olyan sebességváltó létezik, amely mindig, minden fokozatba tökéletesen kapcsolható. És jellemzően pont az alacsonyabb fokozatok hajlamosabbak az időnkénti akadozásra. Ez az ilyen váltók felépítéséből adódó, eléggé természetes sajátosság.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6589 Dátum: 2010.10.27 22:50:51 »
djbogy, a kuplungod csak akkor okozhatja a leírt váltóhibát, ha nem emel ki rendesen. Az többek közt abból (lenne) észrevehető, hogy közvetlenül a padló fölött (tehát ahogy elkezded engedni fölfelé a pedált) már kezd is fogni, kezd mozogni az autó. De akkor főleg 1-be és R-be lenne nehéz betenni (ezekbe viszont mindig), nem pedig 1-be és 2-be alkalmanként.

Szóval amit leírsz, az inkább a sebességváltó normális kopásából adódó hibajelenségnek tűnik, amivel szerencsés esetben még akár százezres nagyságrendű km-en át is együtt lehet élni, mielőtt javítás válna szükségessé.

Olaj mikor volt utoljára cserélve a váltóban?

Még hozzátenném, hogy sokan azt hiszik: az, hogy a váltó nem minden fokozata kapcsolható mindig egyformán könnyen = hiba. Nos, többnyire nem az. Nagyon kevés olyan sebességváltó létezik, amely mindig, minden fokozatba tökéletesen kapcsolható. És jellemzően pont az alacsonyabb fokozatok hajlamosabbak az időnkénti akadozásra. Ez az ilyen váltók felépítéséből adódó, eléggé természetes sajátosság.

A hátramenetet is eléggé nehezen veszi olyankor 10ből 7szer nem tudom berakni elsőre csak ha újra kuplungolok vagy ha kicsit erősebben kitolom a szélére és lenyomom. Hát majd kiderül, 1-2hét megyek a nagy szervízre és megnézik hogy mi a helyzet.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6590 Dátum: 2010.10.27 22:53:38 »
A hátramenetet egyik kocsi sem szereti venni... Nálam sem veszi annyira könnyen, ha rákuplungolok, akkor már jó.

Kéne egy váltóolajat cserélni, az dobna az élményen eléggé sokat...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26332
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6591 Dátum: 2010.10.27 22:59:24 »
Igazságszerint kuplungot se nagyon kéne még 180-nál cserélni, nem?
Ez olyan dolog, hogy szívinfarktust sem kéne kapni, aztán van, aki 40 évesen átesik rajta, van akinek több is van élete folyamán, és van, akinek meg nincsen.
music     

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6592 Dátum: 2010.10.27 23:00:02 »
A hátramenetet egyik kocsi sem szereti venni... Nálam sem veszi annyira könnyen, ha rákuplungolok, akkor már jó.

Kéne egy váltóolajat cserélni, az dobna az élményen eléggé sokat...

Előző oldalon írtam ha olvasnátok...

(amúgy Castrol TAF-X 75W-90 amit akkor kapott)
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6593 Dátum: 2010.10.27 23:03:53 »
TAF-X az nem pálya. Nálam akadozott tőle a váltó. SMX-S kell neki.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6594 Dátum: 2010.10.27 23:06:06 »
TAF-X az nem pálya. Nálam akadozott tőle a váltó. SMX-S kell neki.

Komolyan??? :eek:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6595 Dátum: 2010.10.27 23:11:19 »
Elvileg jó a TAF-X, mert az előírt 75W-90-es viszkozitású olajak közé tartozik. Gyakorlatilag azonban nálam csődöt mondott, ezzel akadt a legjobban a váltóm. Télen alig tudtam 3.-ba tenni.

Utána kapott Motul Motylgear 75W-90-et. Ezzel jobb lett, de messze nem volt tökéletes.

Aztán megkapta az ajánlottnál hígabb Castrol SMX-S 75W-85-ös olajat, ezzel császárság van. Ez is tudja az előírt API GL-4 szintet, így bajt nem okozhat az, hogy picit hígabb. Ez az olaj szintetikus, olcsó, tudja az API szintet és olcsó is, így melegen ajánlom.

Nem kell egyből a váltót, meg a kuplungot, meg a motort cseréltetni, hiszen lehet, hogy egy váltóolaj-csere elhozza azt a szintet, amivel már meg tudsz békélni.

A gyári Toyota 75W-s váltóolaj sem rossz állítólag, én nem próbáltam. Ez azonban nagyon híg, szinte biztos, hogy az API GL-4 szintet nem tudja. Így ezekbe a váltókba nem ajánlom elsődlegesen, ahol a gyári előírás 75W-90. Azonban ha a 85-össel is akad, de nagyon nem az igazi még, akkor egy próbát megér a Toyota 75W-s olaja is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6596 Dátum: 2010.10.27 23:12:49 »
TAF-X az nem pálya. Nálam akadozott tőle a váltó. SMX-S kell neki.
Komolyan??? :eek:
Bion ám. A Carina váltója is akadozott a TAF-X-szel. (Meg a Camryé is, de az nem csoda, mert abba ATF kellett volna).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6597 Dátum: 2010.10.27 23:14:41 »
A gyári Toyota 75W-s váltóolaj sem rossz állítólag, én nem próbáltam. Ez azonban nagyon híg, szinte biztos, hogy az API GL-4 szintet nem tudja. Így ezekbe a váltókba nem ajánlom elsődlegesen, ahol a gyári előírás 75W-90. Azonban ha a 85-össel is akad, de nagyon nem az igazi még, akkor egy próbát megér a Toyota 75W-s olaja is.

Akkor hogyan ajánlgatják a márkaszervízben? Nekem azt mondták, hogy ha valaki nem kér külön mást, akkor mindenkinek ezt rakják bele...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6598 Dátum: 2010.10.27 23:14:50 »
Aztán megkapta az ajánlottnál hígabb Castrol SMX-S 75W-85-ös olajat, ezzel császárság van. Ez is tudja az előírt API GL-4 szintet, így bajt nem okozhat az, hogy picit hígabb. Ez az olaj szintetikus, olcsó, tudja az API szintet és olcsó is, így melegen ajánlom.

Nem kell egyből a váltót, meg a kuplungot, meg a motort cseréltetni, hiszen lehet, hogy egy váltóolaj-csere elhozza azt a szintet, amivel már meg tudsz békélni.

A gyári Toyota 75W-s váltóolaj sem rossz állítólag, én nem próbáltam. Ez azonban nagyon híg, szinte biztos, hogy az API GL-4 szintet nem tudja. Így ezekbe a váltókba nem ajánlom elsődlegesen, ahol a gyári előírás 75W-90. Azonban ha a 85-össel is akad, de nagyon nem az igazi még, akkor egy próbát megér a Toyota 75W-s olaja is.
Az nem lehetséges, hogy ezekkel a híg(abb) olajokkal bár kevésbé akad a váltó, de hamarabb kopik  :hmmmm: ? Csak kérdés, nem provokáció  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6599 Dátum: 2010.10.27 23:15:38 »
A gyári Toyota 75W-s váltóolaj sem rossz állítólag, én nem próbáltam. Ez azonban nagyon híg, szinte biztos, hogy az API GL-4 szintet nem tudja. Így ezekbe a váltókba nem ajánlom elsődlegesen, ahol a gyári előírás 75W-90. Azonban ha a 85-össel is akad, de nagyon nem az igazi még, akkor egy próbát megér a Toyota 75W-s olaja is.
Akkor hogyan ajánlgatják a márkaszervízben? Nekem azt mondták, hogy ha valaki nem kér külön mást, akkor mindenkinek ezt rakják bele...
Lehet, hogy csak az a szempont, hogy az ügyfél ne nyafogjon, hogy akadozik a váltó  :?: :hmmmm: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )