A hibakeresés, diagnosztika nem egy ördöngösség. Az esetek döntő többségében folyamatábrán szépen logikusan levezethető folyamat. Ehhez hozzáférhetőek szervizelési leírások, dokumentációk. Az, hogy ezt egyes szerelők, hogy-hogynem alkalmazzák. az más kérdés.
Egyébként hozzáértő ember számára modern autókban szinte minden hiba feltárható 4 csatornás PC szkóppal.
Akkor viszont sajnos igen kevés lehet a hozzáértő ember a szervízekben, mert ezer és egy ilyen esetről olvasni, hallani, amelyben a szervíz tanácstalanul, random módon cserélgeti az alkatrészeket, és a hiba továbbra sem szűnik meg
Azért kiváncsi lennék, hogy egy nagynyomású pumpa hibát, vagy egy beazonosíthatatlan fura hangot hogy talál meg bárki szkóppal...
A folyamatábrák pedig az esetek kb. 70%-ában használhatóak csak... Lássunk csak egy példát:
Egüke IS220d-jében P2002-es hibakód volt. Aminek jelentése: Részecskeszűrő hatásfok az előírt küszöbérték alatt
A folyamatábra végigvisz szépen mindenen: nyomáskülönbség szenzor, DPNR katalizátor, turbo, injektorok... Végigmész szépen a folyamatábrán és megállapítod, hogy minden jó!!
Jah persze, hogy közben az EGR szelep teljesen el van tömődve... Amiről a hibakódhoz tartozó diagnosztikai leírásban szó sem esik!
Ennyit a folyamatábrákról
Ez konkrétan nálunk játszódott el, egy nálam tapasztaltabb szerelő tippje volt az EGR szelep... Kizárásos alapon, azt mondta mással nem szokott gond lenni