Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344933 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6480 Dátum: 2010.08.27 20:31:55 »
A hibakeresés, diagnosztika nem egy ördöngösség. Az esetek döntő többségében folyamatábrán szépen logikusan levezethető folyamat. Ehhez hozzáférhetőek szervizelési leírások, dokumentációk. Az, hogy ezt egyes szerelők, hogy-hogynem alkalmazzák. az más kérdés.
Egyébként hozzáértő ember számára modern autókban szinte minden hiba feltárható  4 csatornás PC szkóppal.
Akkor viszont sajnos igen kevés lehet a hozzáértő ember a szervízekben, mert ezer és egy ilyen esetről olvasni, hallani, amelyben a szervíz tanácstalanul, random módon cserélgeti az alkatrészeket, és a hiba továbbra sem szűnik meg  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6481 Dátum: 2010.08.27 23:30:44 »
A hibakeresés, diagnosztika nem egy ördöngösség. Az esetek döntő többségében folyamatábrán szépen logikusan levezethető folyamat. Ehhez hozzáférhetőek szervizelési leírások, dokumentációk. Az, hogy ezt egyes szerelők, hogy-hogynem alkalmazzák. az más kérdés.
Egyébként hozzáértő ember számára modern autókban szinte minden hiba feltárható  4 csatornás PC szkóppal.
Akkor viszont sajnos igen kevés lehet a hozzáértő ember a szervízekben, mert ezer és egy ilyen esetről olvasni, hallani, amelyben a szervíz tanácstalanul, random módon cserélgeti az alkatrészeket, és a hiba továbbra sem szűnik meg  ::)

Azért kiváncsi lennék, hogy egy nagynyomású pumpa hibát, vagy egy beazonosíthatatlan fura hangot hogy talál meg bárki szkóppal...
A folyamatábrák pedig az esetek kb. 70%-ában használhatóak csak... Lássunk csak egy példát:
Egüke IS220d-jében P2002-es hibakód volt. Aminek jelentése: Részecskeszűrő hatásfok az előírt küszöbérték alatt
A folyamatábra végigvisz szépen mindenen: nyomáskülönbség szenzor, DPNR katalizátor, turbo, injektorok... Végigmész szépen a folyamatábrán és megállapítod, hogy minden jó!!
Jah persze, hogy közben az EGR szelep teljesen el van tömődve... Amiről a hibakódhoz tartozó diagnosztikai leírásban szó sem esik!
Ennyit a folyamatábrákról  :no:

Ez konkrétan nálunk játszódott el, egy nálam tapasztaltabb szerelő tippje volt az EGR szelep... Kizárásos alapon, azt mondta mással nem szokott gond lenni   :D
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6482 Dátum: 2010.08.27 23:40:34 »
Na, hát ez az! Én is inkább azt akartam kifejezni az előző hsz-ommal, hogy nem hinném, hogy egy ilyen egyszerű lenne, hogy pusztán a hozzáértés hiánya áll az ilyen hosszadalmas hibakeresések mögött. Annyi minden van már hatással egymásra ezekben a bonyolult, modern autókban, hogy képtelenség előre leírni, feltérképezni, folyamatábrán bemutatni az összes lehetséges egymásrahatást, okot, következményt stb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tiha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6483 Dátum: 2010.08.28 04:49:40 »
Áprilisban cseréltettem ki a csúcsokat. Azt mondják az okosok, hogy a szivattyú szívatott meg, és vágta haza az új csúcsokat.


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6484 Dátum: 2010.08.28 12:37:00 »
A hibakeresés, diagnosztika nem egy ördöngösség. Az esetek döntő többségében folyamatábrán szépen logikusan levezethető folyamat. Ehhez hozzáférhetőek szervizelési leírások, dokumentációk. Az, hogy ezt egyes szerelők, hogy-hogynem alkalmazzák. az más kérdés.
Egyébként hozzáértő ember számára modern autókban szinte minden hiba feltárható  4 csatornás PC szkóppal.
Azért kiváncsi lennék, hogy egy nagynyomású pumpa hibát, vagy egy beazonosíthatatlan fura hangot hogy talál meg bárki szkóppal...
A folyamatábrák pedig az esetek kb. 70%-ában használhatóak csak... Lássunk csak egy példát:
Egüke IS220d-jében P2002-es hibakód volt. Aminek jelentése: Részecskeszűrő hatásfok az előírt küszöbérték alatt
A folyamatábra végigvisz szépen mindenen: nyomáskülönbség szenzor, DPNR katalizátor, turbo, injektorok... Végigmész szépen a folyamatábrán és megállapítod, hogy minden jó!!
Jah persze, hogy közben az EGR szelep teljesen el van tömődve... Amiről a hibakódhoz tartozó diagnosztikai leírásban szó sem esik!
Ennyit a folyamatábrákról  :no:
Az, hogy vki kifelejtette a folyamatábrából az EGR szelep vizsgálatát nem a rendszert minősíti, hanem az adott leírást. Elég baj, ha a 70% -uk ilyen, akik ilyen hatásfokkal dolgoznak nem fizetést érdemelnének. (Mit szólnának hozzá, ha egy orvos műtéteinek 70%-a sikerülne, és hozzá kerülnének. Ezen kívül még számtalan példát lehetne említeni.)

A tapasztalat sok műszert, leírást kiválthat.

Egy szál szkóp nyilván nem elég, nem véletlenül találtak ki annyi más mérő-diagnosztikai eszközt. Ott ahol ennyi elektronika van - mint a mai autók többségében -nagyon sok olyan dolgot lehet vele kideríteni, amit csak az alkatrészek cserélgetésével lehetne.
Az alkatrészek tervszerű oda-vissza cseréje is a hibafeltárás része lehet (amennyiben végképp nincs más megoldás).

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6485 Dátum: 2010.08.30 09:27:42 »
Áprilisban cseréltettem ki a csúcsokat. Azt mondják az okosok, hogy a szivattyú szívatott meg, és vágta haza az új csúcsokat.
Megkérdeztem az új porlasztócsúcsokat, 150 ezer körülre mondja az ismerősöm.
         

tiha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6486 Dátum: 2010.08.30 16:39:23 »
Köszi! 159.000+ÁFA-ért vettem korábban, most 96.200-ért sikerült darabját!

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6487 Dátum: 2010.09.06 20:10:15 »
helpsmili
A szelepszár szimmeringeket ki tudom cserélni a 4AFE motornál, a hengerfej levétele nélkül???   kerdojel  otlet

BéPé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6488 Dátum: 2010.09.09 20:04:24 »
Sziasztok! 2002-es corollámnak (4zz-s motor) szívócsonk repedése van. Legalább is ezt valószínűsítik.. Szerintetek mennyire sürgős kicseréltetni? Érdemes bontottat berakni? Esetleg máshogy javítható..??

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6489 Dátum: 2010.09.09 20:07:59 »
Ha bontva lehet kapni jó szívócsonkot, akkor 50+e Ft, de eléggé ritka. Ha nincsen bontva, akkor csak az új játszik, nekem 112e Ft-ba került anno. Javítani nem lehet.

BéPé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6490 Dátum: 2010.09.09 20:39:40 »
Ha bontva lehet kapni jó szívócsonkot, akkor 50+e Ft, de eléggé ritka. Ha nincsen bontva, akkor csak az új játszik, nekem 112e Ft-ba került anno. Javítani nem lehet.
[/quote

Köszi! És mennyire sűrgős szerinted kicserélni? Valaki azt mondta, letörhet belőle egy darab...]

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6491 Dátum: 2010.09.09 21:02:55 »
Hát, fene tudja. Szerintem nem annyira sürgős, de azért nem autóznék így 5-10e km-t.

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6492 Dátum: 2010.09.13 16:00:12 »
Egy kit segítséget kérnék a tapasztaltabb Toyota tulajdonosoktól. Adott egy corolla 2.0 D. 1995-ös.
Valami oknál fogva az autó rángat bizonyos fordulaton. Azt pontosan nem tudom milyen fordulatnál de, harmadikban negyvennél, negyedikben kb ötvennél. Ha folyamatosan gyorsítok akkor nem nagyon érezni, de ha szépen gurulok a fent említett sebességgel akkor elkezd rángatni.
Amúgy az autóban 106ezer kilométer van. Gázolajszűrő csere volt. Vákumcsövek rendben vannak ránézésre. Egr szelep szemrevételezés alapján működik. De ha lesz időm a hétvégén ledugózom. :D

Ha esetleg van valakinek tippje hogy mitől lehet egy a rángatás, azt szívesen meghallgatom.

Előre is köszi.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6493 Dátum: 2010.09.13 17:44:12 »
Laci 76

Elég halvány támpont, de pl. az ugyanebből a korból származó VW 1.9-es TDI motoroknál az adagolófej kopása okoz ilyen, részterhelésen fellépő rángatást (ami nagyobb gázadásra, ill. gázelvételre elmúlik).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6494 Dátum: 2010.09.14 10:56:39 »
Igen hallottam a vw-ról ilyet. De ebben 106E km van 1 tulajdonos volt eddig és nem vw. :D
Egy ismerősöm hasonló autójában 500E fölött van de adagoló bajról még nem hallottak.


Laci 76

Elég halvány támpont, de pl. az ugyanebből a korból származó VW 1.9-es TDI motoroknál az adagolófej kopása okoz ilyen, részterhelésen fellépő rángatást (ami nagyobb gázadásra, ill. gázelvételre elmúlik).