Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344783 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6465 Dátum: 2010.08.26 07:30:31 »
Tamás69-el egyetértve, szerintem is az a legvalószínűbb, hogy vmelyik jeladó vacakolása okozza a hibát. Tekintettel arra hogy mik lettek már leellenőrizve.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tiha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6466 Dátum: 2010.08.26 07:43:16 »
A turbo jó, megy, megvan a megfelelő nyomás is. Sehol nyoma sincs gázolajfolyásnak, de még szivárgásnak sem!

fonaktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6467 Dátum: 2010.08.26 10:58:11 »
A hátramenetet kicsit nehezen veszi a Corollám, vagyis beveszi mindig, de akkor kicsit hangosabban:(...

ez tényleg így van, ha csak simán berántod. az első pár alkalom után én már finoman szúrom a R-t, van egy pont ahol érzed, hogy be fogja venni, ha onnan nem megy tovább, engedd az autót mozdulni (sík terepen pici előre és utána R).

2003 Corolla Sedan 1.6 VVT-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6468 Dátum: 2010.08.26 12:22:21 »
A turbo jó, megy, megvan a megfelelő nyomás is. Sehol nyoma sincs gázolajfolyásnak, de még szivárgásnak sem!
Ahogy már írtam, én nagy esélyt adok annak, hogy ez elektromos/elektronikai hiba lesz. (Ami nem szerencsés dolog sajnos.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hanuman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6469 Dátum: 2010.08.26 12:45:15 »
És nem javult meg most sem?

Akkor valahol valami csati beázott (el nem tudom képzelni, hogy hogyan), vagy magában a fejegységben ázott be valami. Bár szerintem inkább csati lesz ez.

Jó eséllyel idővel magától helyre fog jönni; tedd ki a kocsit a napra, lehetőleg nyitott ablakokkal, melegedni & szellőzni.

Köszi a segítséget. Igazad lett, magától helyre jött. Tényleg valami beázás lehetett.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6470 Dátum: 2010.08.26 18:42:26 »
A turbo jó, megy, megvan a megfelelő nyomás is. Sehol nyoma sincs gázolajfolyásnak, de még szivárgásnak sem!
Ahogy már írtam, én nagy esélyt adok annak, hogy ez elektromos/elektronikai hiba lesz. (Ami nem szerencsés dolog sajnos.)

A nagynyomású rendszer hibakódját akkor adja be, ha common rail nyomás kevesebb, mint aminek lenni kellene. Ha látható szívárgás nincs, akkor ugyebár lehet a nagynyomású pumpa, common rail cső, vagy az injektorok mint hibaokozó alkatrészek, ill. az ezekhez kapcsolódó szelepek és jeladók. A jeladókat kizárnám, hiszen azok általában vagy jók vagy nem, itt pedig nem erről van szó. Az injektorok teszteres vizsgálatán túlvagytok?
Én a nagynyomású pumpára vagy környékére, elektromos részére gondolnék. De ez csak tipp!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6471 Dátum: 2010.08.26 20:39:49 »
Miért nem oldják meg vajon, hogy ha már van az autónak diagnosztikai rendszere, akkor képes legyen differenciáltabban észlelni/eltárolni a hibát? Ez az eset jó példa arra, hogy adott esetben hiába van hibakód, attól még a sötétben tapogatózik a szervíz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6472 Dátum: 2010.08.26 23:04:44 »
Miért nem oldják meg vajon, hogy ha már van az autónak diagnosztikai rendszere, akkor képes legyen differenciáltabban észlelni/eltárolni a hibát? Ez az eset jó példa arra, hogy adott esetben hiába van hibakód, attól még a sötétben tapogatózik a szervíz.
A hibakeresés, diagnosztika nem egy ördöngösség. Az esetek döntő többségében folyamatábrán szépen logikusan levezethető folyamat. Ehhez hozzáférhetőek szervizelési leírások, dokumentációk. Az, hogy ezt egyes szerelők, hogy-hogynem alkalmazzák. az más kérdés.
Egyébként hozzáértő ember számára modern autókban szinte minden hiba feltárható  4 csatornás PC szkóppal.

tiha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6473 Dátum: 2010.08.26 23:21:40 »
Na! Szóval a csúcson járok!!!!!!!!
Ma ismételten kiszedték a porlasztó csúcsokat, ami ki volt cserélve újra, abból kettő elhalálozott, de az egyik olyan szinten, hogy a teljes mennyiséget a résolajon nyomta vissza. Így vegyen az ember új, gyári alkatrészt!!!!!!!!!
Nem tud valaki jutányos áron denso 23670-30020 porlasztócsúcsot?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6474 Dátum: 2010.08.27 08:05:09 »
Na! Szóval a csúcson járok!!!!!!!!
Ma ismételten kiszedték a porlasztó csúcsokat, ami ki volt cserélve újra, abból kettő elhalálozott, de az egyik olyan szinten, hogy a teljes mennyiséget a résolajon nyomta vissza. Így vegyen az ember új, gyári alkatrészt!!!!!!!!!
Nem tud valaki jutányos áron denso 23670-30020 porlasztócsúcsot?

-Mikor cserélték ki? azt a szériát garanciában le kellene verni rajtuk!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6475 Dátum: 2010.08.27 08:35:12 »
A cserealkatrészre is jár garancia (főleg egy ilyen értékűre). Ha nem valami más dolog tette tönkre pl a vezérlés megbuherálása, hibája.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6476 Dátum: 2010.08.27 10:17:22 »
Ez külföldön történt. A szerelőm pár hete járt úgy OFF márkájú nagynyomású dízeljével, hogy visszavette a teljesítményt az autó, alig akart haladni. Az útba eső márkaszervízben injektort/injektorokat cseréltek benne és továbbengedték az autót. Néhány kilométer után az autó újra megállt. Onnan trélerrel hazahozatta, itthon kiderült, hogy nagynyomású szivattyú baj. A tönkremenő szivattyú haza tudja vágni az injektorokat. Szerintem a vadi újakat is.
1.4VVti (2004)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6477 Dátum: 2010.08.27 11:10:24 »
most beszéltem a haverral aki carismából ült át a tdci ford mondeoba.  már elege van az egész dizelmizériából, hónapok óta járja a szervizeket. 
sok szépet mesélt.  :eek:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6478 Dátum: 2010.08.27 14:11:11 »
Az Avensis I. d4d rendszerét nézve, meggondolandó még az is, - bár ezt laikusként írom -, hogy az ECU mellett egy külön panel vezérli az injektorokat, ami külön tápfeszültséget kap a generátorról, +-5 V-ot talán. Ez a táp is ludas lehet az ilyen jellegű hibákban.
Egy ismerősöm úgy vonta ki a forgalomból az Avensisét, hogy a hibás ízzítógyertyát a régi primitív módon kereste, azaz egyenként kiszerelte és a blokk közelébe tartva "szikráztatta" őket.
A kocsi másfél éve áll, de sem az ECU, sem a panel, sem a generátor cseréje nem segített eddig.
1.4VVti (2004)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6479 Dátum: 2010.08.27 18:47:16 »
Na! Szóval a csúcson járok!!!!!!!!
Ma ismételten kiszedték a porlasztó csúcsokat, ami ki volt cserélve újra, abból kettő elhalálozott, de az egyik olyan szinten, hogy a teljes mennyiséget a résolajon nyomta vissza. Így vegyen az ember új, gyári alkatrészt!!!!!!!!!
Nem tud valaki jutányos áron denso 23670-30020 porlasztócsúcsot?
Ha valóban gyári és márkakereskedésben vetted, akkor arra 1 év garancia van...
Xanyi