Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344738 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6405 Dátum: 2010.08.16 09:47:56 »
Ha van ismerős Toyota márkaszervizben, akkor vidd el oda átnézetni a kocsit! Nagyon fontos, hogy tényleg alaposan nézzék át, mert sok mindent el lehet fedni kozmetikával, de sok mindent nem, amikor alánéznek és "szétkapják".  ;) Megéri!
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6406 Dátum: 2010.08.16 09:48:08 »
Na de nyár van vazze.... :sorcerer: :eek:

Ennek több oka lehet:
- eladták külön az alufelnis nyári szettet
- tél/tavasz óta nem használják érdemben ezért került eladósorba (én ismertem egy kocsi ami augusztusban téli gumival ment el, mert január óta mentek vele 300 km-t -- lett másik és nem volt sürgős eladni, igaz adták hozzá a nyárikat is)
- kopottak a nyári gumik és jobban jön ki ha jó téligumi van az autón, mint kopott nyári (akkor csak egy szettet kell venni, nem kettőt)
- egyszerűen mindig téligumival jár és nincs is nyárija/nem használja a nyárit (ismerek ilyet is, nemcsak öreg autóval, hanem viszonylag fiatal Toyotával is).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6407 Dátum: 2010.08.16 09:51:16 »
Én meg a kötekedős szkeptikus vagyok. Ebből kifolyólag bármelyik változatot elfogadom válaszként, csak nehezen.  ;) Ha adják a gyári alufelnit és gummát, az máris máshogy néz ki... Merthogy JÁRT a kocsihoz.  :)
         

y_armany

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6408 Dátum: 2010.08.16 10:23:25 »
Vennék 1 avensis 2.0d soul 2003/10 havit 127000km-el ami a napokban lesz leellenöürizve hogy valós e... Merjek belevágni? Eddig vw volt és unom hogy havonta elromlott rajta vmi.... Ezért gondoltam erre a kocsira na meg ez lesz az első dieselem is segitsetek tippekkel tanácsokkal... köszönöm
Ez a 2.0d ez már d4 motor vagy nem és ez mit is jelent.... ? köszi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6409 Dátum: 2010.08.16 10:27:34 »
Ha 2 literes és dízel, akkor D-4D. A 2.2-es D-CAT.
A 2.0 d4 egyébként régebbi moci és benzines.  :)
         

y_armany

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6410 Dátum: 2010.08.16 10:35:08 »
Ha 2 literes és dízel, akkor D-4D. A 2.2-es D-CAT.
A 2.0 d4 egyébként régebbi moci és benzines.  :)
Diesel... És ezek jók? Ez már az ujjabb kiadás vagy a régebbi? Ez bevállt?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6411 Dátum: 2010.08.16 10:43:43 »
Amit írtak már, alapvetően az új dízelmocikra vigyázni kell és akkor sanszos, hogy nem lesz vele nagy baj, de ha valami gikszer beüt, több százezer is lehet gyorsan a javítás. Ez a valamit valamiért (jól megy alacsony fordulatról is ha kell, és keveset is eszik, ezzel áll szemben a drágább javítás, ha gáz van). Kettős tömegű lendkerék, stb. Alapvetően azt mondják, hogy a D-4D megbízható motor.

Esetleg ebben a topicban olvass vissza 10-20 oldalt (nem az egészet), volt szó az esetleges hibákról nem olyan rég.  :)
Mint dízel vigyázni kell, hogy hidegen nagyon nem nyomjuk ki a szemét, óvatosan kell vele menni, sokkal lassabban melegszik fel mint a benzines, ez akár 10 km is lehet. A másik, hogy a turbót vissza kell hűteni, tilos azonnal leállítani a mocit (pl autópályán parkolóba kiállsz úgy, hogy előtte 1 perccel még 150-nel mentél). Nagyon fontos még a megfelelő olaj (!), nagyon nem mindegy, melyiket kapja, sokat számít. Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Írd meg, ha megvan a leinfozás, nagyon kíváncsi vagyok. :)
         

y_armany

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6412 Dátum: 2010.08.16 11:41:58 »
Köszi az infót... Megnézem... Kicsit amatör vagyok mert eddig benzines kocsim volt csak...
Na meg aggódok is mert hirtelen nekem nincs felesleges százezreim a javitásra meg ilyesmi....
Feltétlen jelzem mire jutottam... A topicot meg átnézem.. köszi...
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.16 12:52:07 írta kleingy »

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6413 Dátum: 2010.08.16 21:03:21 »
Ez a 2.0d ez már d4 motor vagy nem és ez mit is jelent.... ? köszi
A "D4" mindkét (benzines és dízel) motornál ugyan azt jelenti. Nevezetesen nagynyomású befecskendezést. Éppen ezért a nevezett dízel helyesen NEM D-4D, hanem D4-D.
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6414 Dátum: 2010.08.16 21:15:44 »
Ha 2 literes és dízel, akkor D-4D. A 2.2-es D-CAT.
A 2.0 d4 egyébként régebbi moci és benzines.  :)
Naaa  :) ... A 2.0 D-4 benzines gyakorlatilag egyidős az első generációs 2.0 D-4D dízellel. Sőt, rémlik hogy mintha még picit régebbi is lenne a dízel, mert az mintha már a facelift előtt debütált volna az Ave I-ben, míg a benzines csak a facelifttel egyidejűleg.

Ez most nem neked szól, csak gyakori kérdés és sokan keverik, ezért nem árt sokszor leírni: a D-4 a direkt befecskendezésre és a hengerszámra utal. Értelemszerűen a D-4D esetében a plusz D betű pedig arra, hogy dízel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6415 Dátum: 2010.08.16 21:18:49 »
Ez a 2.0d ez már d4 motor vagy nem és ez mit is jelent.... ? köszi
A "D4" mindkét (benzines és dízel) motornál ugyan azt jelenti. Nevezetesen nagynyomású befecskendezést. Éppen ezért a nevezett dízel helyesen NEM D-4D, hanem D4-D.
De, D-4D a dízel is.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6416 Dátum: 2010.08.16 21:24:02 »
Ez OK. A logoja a sima D4-nek is olyan, hogy a D-ben van egy "fektetett 3szög".

Esetleg lehet, hogy neked van igazad, de akkor a sima VVTi is D-4. :tt2:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6417 Dátum: 2010.08.16 22:09:44 »
És lőn, megkövetem magam. Nem hagyott nyugodni, és előtúrtam a ránc felvarrott Ave I. prospektusát. Beismerem Palaczknak van igaza. Helyesen: D-4 és D-4D. :innocent:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6418 Dátum: 2010.08.16 22:25:34 »
Esetleg lehet, hogy neked van igazad, de akkor a sima VVTi is D-4. :tt2:
Nem - azért nem, mert a "sima" VVTi (az 1.6-os, az 1.4-es stb) nem direkt befecskendezéses, tehát nem közvetlenül az égéstérbe fecskendezik az injektorok az üzemanyagot, hanem a szívócsatornába.

Úgy fest az ábra, ahogy a kettővel korábbi hsz-omban írtam. Az első D betű a "Direct"-et jelöli, a benzinesnél is és a dízelnél is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6419 Dátum: 2010.08.16 22:31:00 »
Ha 2 literes és dízel, akkor D-4D. A 2.2-es D-CAT.
A 2.0 d4 egyébként régebbi moci és benzines.  :)
Diesel... És ezek jók? Ez már az ujjabb kiadás vagy a régebbi? Ez bevállt?
No para. Ahogy már írtam, ez a kétliteres dízelmotor, ami az általad kinézett autóban van, elég kiforrott darab (jópár éve gyártásban volt már, mire ebbe a típusba került). Nem jellemzőek rá a gyakori meghibásodások. Ettől függetlenül, mint az összes modern dízelre, erre is vigyázni kell, és valóban okozhat költséges javításokat - de ha kapott rendes karbantartást és bánásmódot, akkor erre azért csak valahol jócskán 200 ezer km fölött kell majd fokozottan számítani.

A D-CAT motorokkal arányaiban több a gond, én ilyet nem vennék ennyi idősen és ennyi kilométerrel. De a "sima" D-4D-t meg merném venni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )