Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344822 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6390 Dátum: 2010.08.15 19:43:43 »
Vennék 1 avensis 2.0d soul 2003/10 havit 127000km-el ami a napokban lesz leellenöürizve hogy valós e... Merjek belevágni? Eddig vw volt és unom hogy havonta elromlott rajta vmi.... Ezért gondoltam erre a kocsira na meg ez lesz az első dieselem is segitsetek tippekkel tanácsokkal... köszönöm
Ha valós a kilométer, akkor bátran. Erre viszont nagyon nagy hangsúlyt fektess, mindenképpen vedd föl a kapcsolatot az előző tulajjal és a szervízzel is, ahol korábban karbantartották a kocsit - oda akár menj el személyesen is és érdeklődj utána. Mert nem mondom, hogy lehetetlen, hogy egy dízelben csak ennyi kilométer van - lévén magyar forgalomba helyezésű és első tulajos, ezért akár még az is lehet, hogy igaz  :) ... De simán lehet dupla ennyi is (sőt), hisz azért eléggé jellemző, hogy ha valaki megvesz egy ilyen autót újonnan, akkor sokat megy vele - márpedig ha mondjuk javarészt autópályán meg országúton tett bele teszem azt 254 ezer km-t, akkor sem a kormányon, sem a pedálokon stb. nem lehet majd észrevenni a futást. Ezért tényleg ennek a leellenőrzése legyen az elsődleges!

A képeken (jó, hogy ki lehet őket nagyítani) amúgy rendben lévőnek látszik az autó, de mondanom sem kell, hogy vétel előtt egy teljes átvizsgálás, beleértve a karosszéria leellenőrzését festékvastagság-mérővel, kötelező!

Ha minden rendben találtatik, akkor ez az autó, ezzel a motorral, ennyi kilométerrel egy elég hosszú életű, megbízható konstrukció. 200 ezer km fölött viszont lehet gond a kettős tömegű lendkerékkel, aminek a cseréje 2-300 ezres tétel, szóval ezért is fontos checkolni a futást.

Emellett amire külön figyelmet kell fordítani, azok a fényszórók. Ez az Ave II típushibája, megvakul a fényszórók foncsora (ennek hatására nagyban lecsökken a fényerejük) ill. szétmállik a műanyag foglalat az izzó körül a hő hatására. Ezt mindenképp ellenőrizd le - ha a fényszórók hátulján a műanyag zárófedél fehér, akkor már cserélték őket (az eredetieké, illetve az utángyártottaké fekete). Ha valami gond van velük, akkor úgy számolj, hogy egy új gyári halogén fényszóró ára kb. 60-70 ezer, ezt akkor célszerű lenne lealkudni az árból.

Más nem nagyon van. Az autó maga csendes, kényelmes, stabil, nagyon biztonságos, és ezzel a motorral simán elmegy 6.5 liter körüli fogyasztással akkor is, ha nem vezetsz különösebben takarékosan.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.15 19:45:29 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6391 Dátum: 2010.08.15 20:16:03 »
Fekete a kocsi, képről nem sok látszik törés szempontjából, de a bal hátuljánál a csomagtartó és a lámpa találkozásánál gyanús az illesztés, ez lehet akár törés, akár rossz fotó.
Vonóhorog, fix telefontartó, kihangosító... ebben az autóban sokat utaztak... Kizártnak tartom a 127 ezer km valódiságát. Esetleg kérd el az előző tulaj(ok) elérhetőségeit és beszélj velük is.
A D-4D motor esetleges típushibáira keress itt rá vagy a D-4D topicban.

Ebben a kocsiban lazán 200 ezer km felett van. Ami nem gond, ha rendesen volt szervízelve...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6392 Dátum: 2010.08.15 20:25:04 »
Ok, hogy szerinted miért van benne több mint 200? Amúgy sztem is simán lehet, de nem tudom megindokolni és alátámasztani biztosra.
Leszámítva, hogy neppernél van, ami önmagában garancia 1-2 százas letagadására.  :devil:
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6393 Dátum: 2010.08.15 20:39:39 »
Ok, hogy szerinted miért van benne több mint 200? Amúgy sztem is simán lehet, de nem tudom megindokolni és alátámasztani biztosra.
Leszámítva, hogy neppernél van, ami önmagában garancia 1-2 százas letagadására.  :devil:

Akkor mondom:
- nem azért vesz valaki egy ilyen drága jól felszerelt autót, ilyen motorral, hogy évi kevesebb, mint 20 ezer km-t menjen vele. Nem életszerű, persze lehetséges!
- ilyen beépített mobilkihangosító leginkább céges kocsikban szokott lenni (a magánember headsetet vesz). Persze lehet, hogy főnöki kocsi volt és csak dolgozni járt vele.

De akár lehet is, csak nekem nem tűnik életszerűnek.
Ami még érdekes: Sol felszereltség és dísztárcsa? Vagy lehetett így rendelni.

Tudod mit, meggyőztél, nem tudok rendes érveket mögétenni :-) . Egyszerűen nem hiszem el, hogy valaki ennyi km-re ilyen drága kocsit vesz. De biztos van ilyen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6394 Dátum: 2010.08.15 20:40:05 »
Ebben a kocsiban lazán 200 ezer km felett van.
Ezt így nem jelenthetjük ki. Mivel magyar & első tulajos kocsi, ezért éppenséggel lehetséges, hogy nem. Félre ne érts, szerintem is valószínű - de azért biztosnak semmiképp sem mondanám.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6395 Dátum: 2010.08.15 20:43:04 »
- nem azért vesz valaki egy ilyen drága jól felszerelt autót, ilyen motorral, hogy évi kevesebb, mint 20 ezer km-t menjen vele. Nem életszerű, persze lehetséges!
A mi Avénkért 8.5 milliót fizetett 2004 nyarán az első gazdája - és utána három év alatt 39 ezret ment vele. (Ez BIZTOS, mielőtt valaki elkezdene feltenni idegesítő kérdéseket.) Szóval van ilyen. Persze ez benzines autó, ami picit árnyalja a képet. Dízel esetében kétségtelenül még kisebb ennek a valószínűsége. De - ahogy te is írod - nem kizárt. Alaposan utána kell nézni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6396 Dátum: 2010.08.15 20:43:52 »
Ok, hogy szerinted miért van benne több mint 200? Amúgy sztem is simán lehet, de nem tudom megindokolni és alátámasztani biztosra.
Leszámítva, hogy neppernél van, ami önmagában garancia 1-2 százas letagadására.  :devil:

Akkor mondom:
- nem azért vesz valaki egy ilyen drága jól felszerelt autót, ilyen motorral, hogy évi kevesebb, mint 20 ezer km-t menjen vele. Nem életszerű, persze lehetséges!
- ilyen beépített mobilkihangosító leginkább céges kocsikban szokott lenni (a magánember headsetet vesz). Persze lehet, hogy főnöki kocsi volt és csak dolgozni járt vele.

De akár lehet is, csak nekem nem tűnik életszerűnek.
Ami még érdekes: Sol felszereltség és dísztárcsa? Vagy lehetett így rendelni.

Tudod mit, meggyőztél, nem tudok rendes érveket mögétenni :-) . Egyszerűen nem hiszem el, hogy valaki ennyi km-re ilyen drága kocsit vesz. De biztos van ilyen.

Amúgy a disztárcsa szerintem új Corolláé... Vagy nem?  :eek:
Viszont ha még valós is a km, ennyinél már a comman rail rendszer elemeinek bedöglésével is számolni kell. Márkaszervíz teszterrel tudja vizsgálni az injektorokat, érdemes megnézetni, mert nem olcsó...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6397 Dátum: 2010.08.15 20:46:03 »
Amúgy a disztárcsa szerintem új Corolláé... Vagy nem?  :eek:
De, szerintem is. Amúgy ezek nyilván utólag vett acélfelnik, a téli kerekeknek - látszik, hogy téli gumi van rajtuk. Jó ez az XL-es kép opció  :yes:

Na, tessék, itt egy támpont: meg kell nézni, mikoriak a gumik. Ha a kocsiban tényleg 127 ezer van, akkor még jó eséllyel legalábbis az egyik gumi-garnitúra egyidős kell legyen az autóval. Ilyesmiből is lehet következtetni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6398 Dátum: 2010.08.15 20:47:31 »
Szóval eleve a kereskedő az alufelnit lelopta róla.
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6399 Dátum: 2010.08.15 20:47:45 »
Ebben a kocsiban lazán 200 ezer km felett van.
Ezt így nem jelenthetjük ki. Mivel magyar & első tulajos kocsi, ezért éppenséggel lehetséges, hogy nem. Félre ne érts, szerintem is valószínű - de azért biztosnak semmiképp sem mondanám.

Oké, igazatok van, bocsi!

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6400 Dátum: 2010.08.15 20:48:40 »
Szóval eleve a kereskedő az alufelnit lelopta róla.
Mér'? Mert az autó a téli kerekekkel van lefotózva?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6401 Dátum: 2010.08.15 20:50:03 »
A mi Avénkért 8.5 milliót fizetett 2004 nyarán az első gazdája - és utána három év alatt 39 ezret ment vele. (Ez BIZTOS, mielőtt valaki elkezdene feltenni idegesítő kérdéseket.) Szóval van ilyen. Persze ez benzines autó, ami picit árnyalja a képet. Dízel esetében kétségtelenül még kisebb ennek a valószínűsége. De - ahogy te is írod - nem kizárt. Alaposan utána kell nézni.

Én úgy mentem biztosra, hogy márkakereskedésből vettem, ahol megkaptam a teljes szervíztörténetet, továbbá egy nem egészen 3 éves kocsit (decemberi a kocsi és szeptemberben vettem) nem 110 ezerre pörgetnének vissza, hanem a felére. Mindenki mondta, hogy sok a km, erre én meg azt, hogy inkább legyen sok, de biztosan annyi, mint a fele és ki tudja ténylegesen mennyi...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6402 Dátum: 2010.08.15 20:51:21 »
Figyeljetek  :) ... Jó dolog a szkepszis. Kell is, használtautó-vásárlásnál, nagyon kell. Csak nem szabad odáig fajuljon, hogy az ember már nem látja a fától az erdőt  ;) ... LEHET "nepper"-kereskedésből is jó autót venni. Az a Yaris, amit legutóbb elvittek az orrom elől, jó volt. A Carinánk is jó volt (pontosabban még most is jó). Súlyos hiba lett volna eleve lexarni ezeket az autókat azon az alapon, hogy "nepper" árulja. El kell menni, meg kell nézni. Ez itt annyira szajkózza a "garantált" futást, hogy legalábbis célszerű utánamenni, hogy mégis mit ért alatta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6403 Dátum: 2010.08.15 20:58:51 »
Szóval eleve a kereskedő az alufelnit lelopta róla.
Mér'? Mert az autó a téli kerekekkel van lefotózva?
Na de nyár van vazze.... :sorcerer: :eek:

Egyébként igen, senki sem írta egy szóval sem, hogy ne menjen el, igenis meg kell nézni a kocsit, ám figyelni kell a nepper válaszait, a kitérőket, a viselkedést és mindennek nagyon utánajárni, amit írtunk.
         

y_armany

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6404 Dátum: 2010.08.16 09:40:12 »
Köszönöm a segítségeteket és a hasznos tanácsokat.... Szerdán megyek szerelőkkel megnézetni meg gépre dugni a kocsit a nepper azt mondta nem gond meg van festékmérője és azzal is ránézünk.... De ha rendbe lesz minden akkor marad mert tetszik meg a vw-nek után már meguntam hogy havonta kijön valami probléma így német kocsi az életben kilöve nálam... Remélem ez beválik és nem lesz vele gondom.... Az meg hogy diesel megszokom majd... A toyota szalonba 1 ismim által ma infózzák le rendszám alapján...
Bízoki benne hogy minden rendbe lesz...
Majd jelzem mire jutottam... Üdv! És köszönöm...