Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344901 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kicsibors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6255 Dátum: 2010.04.25 21:36:45 »
Sziasztok! Van egy rav4 d4d, 4. és 5. fokozatnál alacsony fordulatról nem húz. Tudnátok Nekem segíteni, hol lehet a hiba? Köszönöm.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6256 Dátum: 2010.04.25 21:45:26 »
Sziasztok! Van egy rav4 d4d, 4. és 5. fokozatnál alacsony fordulatról nem húz. Tudnátok Nekem segíteni, hol lehet a hiba? Köszönöm.
Bekapcsol a turbo? Azért azt hallani lehet, ha bekapcsol.

Mit értsz alacsony fordulaton? 2.000 ford./perc alatti tartományban?

kicsibors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6257 Dátum: 2010.04.25 21:47:49 »
Sziasztok! Van egy rav4 d4d, 4. és 5. fokozatnál alacsony fordulatról nem húz. Tudnátok Nekem segíteni, hol lehet a hiba? Köszönöm.
Bekapcsol a turbo? Azért azt hallani lehet, ha bekapcsol.

Mit értsz alacsony fordulaton? 2.000 ford./perc alatti tartományban?
Szia. Turbó fütyül:-) Igen abban a tartományban, és ilyenkor az autó elkezd borzalmasan remegni.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6258 Dátum: 2010.04.25 21:50:07 »
Lehet, hogy nem tudja rendesen elégetni a gázolaj-levegő keveréket. Ha benzines lenne, akkor azt mondanám, hogy nézd meg a gyertyákat, de így túl sok ötletem nincsen azon kívül, hogy vidd el egy mszervízbe átnézetni/beméretni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6259 Dátum: 2010.04.25 21:51:44 »
Sziasztok! Van egy rav4 d4d, 4. és 5. fokozatnál alacsony fordulatról nem húz. Tudnátok Nekem segíteni, hol lehet a hiba? Köszönöm.
Nagyon gyorsan vidd el szervízbe. Jó esetben csak EGR-szelep tisztítás vagy ilyesmi. Rossz esetben turbócsere. Nem vészmadárkodni akarok, csak gondoltam, megemlítem a legrosszabb lehetőséget is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kicsibors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6260 Dátum: 2010.04.25 21:57:58 »
Sziasztok! Van egy rav4 d4d, 4. és 5. fokozatnál alacsony fordulatról nem húz. Tudnátok Nekem segíteni, hol lehet a hiba? Köszönöm.
Nagyon gyorsan vidd el szervízbe. Jó esetben csak EGR-szelep tisztítás vagy ilyesmi. Rossz esetben turbócsere. Nem vészmadárkodni akarok, csak gondoltam, megemlítem a legrosszabb lehetőséget is.
Márkaszervízben már voltunk (kettőben is!). Az egyik helyen azt mondták, hogy csúszik a kuplung, a másik helyen viszont két szerelő srác is ment vele pontosan érezték miről beszélek, bemérték a motort azt mondták turbó jó, porlasztók jók, nem igazán tudják mia hiba, de cseréljem ki a gázolaj szűrőt és fújjam meg visszafele az üzemanyagcsövet a tank felé. Ez megtörtént..... gyakorlatilag semmi változás.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6261 Dátum: 2010.04.25 22:00:26 »
Újabb márkaszervíz felkeresése is javasolt, továbbá az előzőkbe vissza kell menni és megmondani, hogy a kiadott utasítások elvégzése ellenére még mindig fennáll a hiba...

Innen mi sem tudunk megoldást mondani így távlatból, csupán annyit tudunk csak javasolni, hogy keress fel egy jó szervizt és nézest alaposan át az autót.

kicsibors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6262 Dátum: 2010.04.25 22:13:44 »
Újabb márkaszervíz felkeresése is javasolt, továbbá az előzőkbe vissza kell menni és megmondani, hogy a kiadott utasítások elvégzése ellenére még mindig fennáll a hiba...

Innen mi sem tudunk megoldást mondani így távlatból, csupán annyit tudunk csak javasolni, hogy keress fel egy jó szervizt és nézest alaposan át az autót.
Köszi. Hamár itt tartunk Mayernél és Reálszisztéma Budaörsnél voltam, Ti melyik szervízt javasoljátok? Mivel az autó nem garis így nem ragaszkodom feltétlenül a márkaszervízhez,de egy Toyota és főleg diesel téren tapasztalt szerelő jól jönne. Most még kap egy teli tank prémium gázolajat, üzemanyagadalékkal és kikormozom az autót pályán, meglátjuk mi történik. Mégegyszer köszönöm, írok ha fejlemény van.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6263 Dátum: 2010.04.25 22:30:15 »
Köszi. Hamár itt tartunk Mayernél és Reálszisztéma Budaörsnél voltam, Ti melyik szervízt javasoljátok? Mivel az autó nem garis így nem ragaszkodom feltétlenül a márkaszervízhez,de egy Toyota és főleg diesel téren tapasztalt szerelő jól jönne. Most még kap egy teli tank prémium gázolajat, üzemanyagadalékkal és kikormozom az autót pályán, meglátjuk mi történik. Mégegyszer köszönöm, írok ha fejlemény van.
Én levinném a Kotohoz Kaposvárra.

De még ezelőtt meg lehetne próbálkozni egy EGR szelep-tisztítással. Ennek elég jelentős szerepe van az égési folyamatban (pontosabban a keverési arányban), és el tud szennyeződni. El tudom képzelni, hogy okozhat ilyen galibát. A szétszedése és a megtisztítása nem egy nagy feladat a szervíznek, egy órán belül szvsz megvan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kicsibors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6264 Dátum: 2010.04.25 22:38:18 »
Köszi. Hamár itt tartunk Mayernél és Reálszisztéma Budaörsnél voltam, Ti melyik szervízt javasoljátok? Mivel az autó nem garis így nem ragaszkodom feltétlenül a márkaszervízhez,de egy Toyota és főleg diesel téren tapasztalt szerelő jól jönne. Most még kap egy teli tank prémium gázolajat, üzemanyagadalékkal és kikormozom az autót pályán, meglátjuk mi történik. Mégegyszer köszönöm, írok ha fejlemény van.
Én levinném a Kotohoz Kaposvárra.

De még ezelőtt meg lehetne próbálkozni egy EGR szelep-tisztítással. Ennek elég jelentős szerepe van az égési folyamatban (pontosabban a keverési arányban), és el tud szennyeződni. El tudom képzelni, hogy okozhat ilyen galibát. A szétszedése és a megtisztítása nem egy nagy feladat a szervíznek, egy órán belül szvsz megvan.
Köszi. Elindulok ebben az irányban.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6265 Dátum: 2010.04.25 22:45:43 »
Esetleg Pestről Kmét (M+F)sincs messze, és az odaúton meglenne a kikormolás is :D
Gabe 254.

kicsibors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6266 Dátum: 2010.04.25 22:52:13 »
Esetleg Pestről Kmét (M+F)sincs messze, és az odaúton meglenne a kikormolás is :D
Köszi meggondolom a dolgot:-)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26332
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6267 Dátum: 2010.04.25 23:56:38 »
Esetleg Pestről Kmét (M+F)sincs messze, és az odaúton meglenne a kikormolás is :D
Először még megpróbálhatá a Supratrendet Üröm községben.
music     

Kaiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6268 Dátum: 2010.04.26 21:23:36 »
Nekem azért lenne egy tippem. Nincsen kikopva a kapcsoló betétje? Ez általában akkor következik be, ha a kulcs egy csomó kulcs mellett leledzik és a súly, ami menet közben hibálja szépen lassan, évek alatt kikoptatja a betétet és így hozájárul a KH-hoz.  Magyarán egy betétcserével indítanék, vagy egy komlpett gyújtáskapcsolócserével.

Köszönöm a tippeket! Úgy tudom nem nézték a kapcsolót, csak a gyertyákat.
Azt hiszem oda se viszem többet a kocsit, most is csak azért választottam őket mert szombaton is nyitva vannak.
A kapcsolóra meg ránézek ma, nem hinném hogy túl bonyolult lehet.
Hát nem annyira egyszerű, de legalább bonyolult.  :D

Viszont 1xűen lehet csekkolni alapszinten: Tedd bele a gyújtáskulcsot és oldalirányú mozgással állapítsd meg, hogy mennyire lóg. Ha nagy a holtjáték, akkor nézd meg a másik kulcsoddal is ( ha rendelkezésre áll), lehet, hogy azzal szorosabb.  Hasonlítsd össze a két kulcsot, mennyire vannak megkopva egymáshoz képest! Lehet, hangsúlyozom lehet, hogy egy sima kulcs utángyártással megoldódhat a probléma, ha a kulcsbaépített immót (ha ilyen) is át lehet tenni.

Végső esetben egy betétcsere (kulcsokkal) és kész.

Kipróbáltam másik kulccsal is van némi holtjáték, szerintem betétcsere lesz:(
A gond az hogy ránéztem ma, de nem jutottam sokáig.
A kormánykerék levételéhez nincs szerszámom.
De azt hiszem elég volt a kísérletezésből, megnézetem a Toyotánál...
Köszi a tippeket!
Majd megírom mi lett.

Kaiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6269 Dátum: 2010.05.03 19:03:46 »
Valóban a gyújtáskapcsoló betét okozza a hibát. Kicsit borsos ára van, vagy csak le akarnak húzni.
21000+Áfa az alkatrész ára, de kértem még árajánlatot pár "apróságra". Lehet szörnyülködni:
Csomagtartó kéder gumi 27000+Áfa
Csomagtartó nyitó műanyag kar (utastér) 25000+Áfa
A gyújtáskapcsoló betét cserét kértem a többit nem.

Valamint azt is megfogadtam többet oda sem viszem az autót.
Nem kellene csodálkozniuk a márkaszervizeknek hogy ilyen alacsony a forgalmuk.

Ja és még egy apróság:
Vasárnap felhívott egy boldog toyota tulajdonos, hogy nála van a forgalmim, és nem tudnánk-e cserélni?
Mondtam neki az én kocsim még a szervizben van ott próbálja meg...
Erről persze gondolom nem fognak majd említést tenni mikor átveszem az autót.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.03 20:04:13 írta kleingy »