Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344755 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

NZS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6240 Dátum: 2010.04.23 15:41:38 »
Nem nevettem ki senkit,csak jo volt az "UAZ" megjegyzes.... :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6241 Dátum: 2010.04.23 17:20:18 »
2003-mas es csak az alvazszam van meg JT121Jk2100013276, ez van a forgalmiban.
Motorkód nélkül nem igazán lehet porlasztócsúcsot venni. (porlasztó a régi benzinesekben van, a dieselben nincsen, csak adagoló, szóvel az sem mindegy, hogy adagolóról, vagy porlasztócsúcsról beszélünk)

Legalább azzal kellene tisztában lenni, hogy milyen rendszerű az üzemanyagellátó-rendszer. Denso, vagy Bosch, esetleg Lucas.
Nomeg, akkor adagoló, vagy porlasztó(csúcs) kell?

Amit leírtál, az inkább az adagoló-hibát erősíti, ha elmennek a csúcsok, és becsöpög, akkor darabos lesz a motor járása, vagy kihagy, dehogy nem reagál a gázra....  :hmmmm: :hmmmm:

Motorkódot, meg a motoron elhelyezett motorszámból lehet megnézni, hogy hol a motorszám, azt pedig az user manual megmondja, ha nincsen akkor a neten kell túrni, vagy a Hiace topicban kézséggel megmondják.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kaiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6242 Dátum: 2010.04.24 13:37:16 »
Sziasztok

Van egy kis gyújtás problémám, ha esetleg van ötlet örülnék neki.
Kulcs elfordításakor a gyújtás szakadozva megy (nem folyamatos ) . Olyan mintha nem kontaktálna rendesen a gyújtáskapcsoló.
Lehetséges ez vagy inkább másra kellene gyanakodnom?
Ja és nem minden esetben 5 ből 3-szor van csak ez a jelenség, máskor simán gyújt.

Toyota Corolla 2000' Liftback
1,4 16 VVTI

Ma voltam Norautonál megnézetni.
Ellenőrizték a gyertyákat meg a gyújtókört, de nem találtak semmit.
Azt mondták vigyem autóvillamossági szerelőhöz...
Ez ennyire bonyolult lenne?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6243 Dátum: 2010.04.24 13:40:38 »
Egy villanyásznak nem gond átnézni a kábeleket.  ;)
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6244 Dátum: 2010.04.24 17:07:46 »
Nekem azért lenne egy tippem. Nincsen kikopva a kapcsoló betétje? Ez általában akkor következik be, ha a kulcs egy csomó kulcs mellett leledzik és a súly, ami menet közben hibálja szépen lassan, évek alatt kikoptatja a betétet és így hozájárul a KH-hoz.  Magyarán egy betétcserével indítanék, vagy egy komlpett gyújtáskapcsolócserével.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6245 Dátum: 2010.04.24 22:54:30 »
Abból is van sokféle, ez még mindig nem elég...

Nem kinevetni kellene, hanem közölni az adatokat!  :flowers:
Nem csodálom, hogy nevetett azon a kis UAZ-os poénodon, mikor öt hsz-al lejjebb írta, hogy 2003-as Hiace-ja van  :szemez:
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.24 22:56:42 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6246 Dátum: 2010.04.24 22:57:50 »
Ma voltam Norautonál megnézetni.
Ellenőrizték a gyertyákat meg a gyújtókört, de nem találtak semmit.
Azt mondták vigyem autóvillamossági szerelőhöz...
Ez ennyire bonyolult lenne?
A gyújtáskapcsolót magát nem nézték? Azzal kellett volna pedig kezdeni. Ahogy Trotter Mester is írja, erősen sanszos, hogy azzal van a gond.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26330
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6247 Dátum: 2010.04.25 00:39:08 »
Az elmúlt hetekben (cirka 5-600 városi km) megint elment fél liter hűtővíz a Corsából, lehet, hogy mégiscsak hengerfejes. Viszont lassan el kéne vinni olajcserére. Nem tudom, hogy konkrétan mi történik olyankor, amikor a hengerfejrepedést orvosolják, ezért kérdem, hogy nem felesleges-e előtte olajat cseréltetni, merthogy utána úgyis kell megint - avagy a kettő nem függ össze.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6248 Dátum: 2010.04.25 01:35:23 »
Ha meg akarod csináltatni a hengerfejet, addig mindenképp várj az olajcserével.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kaiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6249 Dátum: 2010.04.25 07:30:47 »
Nekem azért lenne egy tippem. Nincsen kikopva a kapcsoló betétje? Ez általában akkor következik be, ha a kulcs egy csomó kulcs mellett leledzik és a súly, ami menet közben hibálja szépen lassan, évek alatt kikoptatja a betétet és így hozájárul a KH-hoz.  Magyarán egy betétcserével indítanék, vagy egy komlpett gyújtáskapcsolócserével.

Köszönöm a tippeket! Úgy tudom nem nézték a kapcsolót, csak a gyertyákat.
Azt hiszem oda se viszem többet a kocsit, most is csak azért választottam őket mert szombaton is nyitva vannak.
A kapcsolóra meg ránézek ma, nem hinném hogy túl bonyolult lehet.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6250 Dátum: 2010.04.25 11:54:00 »
Az elmúlt hetekben (cirka 5-600 városi km) megint elment fél liter hűtővíz a Corsából, lehet, hogy mégiscsak hengerfejes. Viszont lassan el kéne vinni olajcserére. Nem tudom, hogy konkrétan mi történik olyankor, amikor a hengerfejrepedést orvosolják, ezért kérdem, hogy nem felesleges-e előtte olajat cseréltetni, merthogy utána úgyis kell megint - avagy a kettő nem függ össze.
Ritka a hengerfejrepedés azért.

Általában a hegerfejtömítés szokott átégni, mondjuk egy termosztát halál következtében létrejövő túlmelegedés által (egyik kocsinál ez volt a szervizeltek közül), ekkor szokott fogyni a hűtővíz. A motor égésterébe befolyik a víz és elég nagyjából a benzinnel együtt... Jellemző tünete a hengerfej problémának, hogy minél jobban tolod a kocsinak, annál magasabb a vízhőfok, pályán pl. nem is marad meg fél állásban, közel maxig fel tud menni...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6251 Dátum: 2010.04.25 15:04:43 »
Nekem azért lenne egy tippem. Nincsen kikopva a kapcsoló betétje? Ez általában akkor következik be, ha a kulcs egy csomó kulcs mellett leledzik és a súly, ami menet közben hibálja szépen lassan, évek alatt kikoptatja a betétet és így hozájárul a KH-hoz.  Magyarán egy betétcserével indítanék, vagy egy komlpett gyújtáskapcsolócserével.

Köszönöm a tippeket! Úgy tudom nem nézték a kapcsolót, csak a gyertyákat.
Azt hiszem oda se viszem többet a kocsit, most is csak azért választottam őket mert szombaton is nyitva vannak.
A kapcsolóra meg ránézek ma, nem hinném hogy túl bonyolult lehet.
Hát nem annyira egyszerű, de legalább bonyolult.  :D

Viszont 1xűen lehet csekkolni alapszinten: Tedd bele a gyújtáskulcsot és oldalirányú mozgással állapítsd meg, hogy mennyire lóg. Ha nagy a holtjáték, akkor nézd meg a másik kulcsoddal is ( ha rendelkezésre áll), lehet, hogy azzal szorosabb.  Hasonlítsd össze a két kulcsot, mennyire vannak megkopva egymáshoz képest! Lehet, hangsúlyozom lehet, hogy egy sima kulcs utángyártással megoldódhat a probléma, ha a kulcsbaépített immót (ha ilyen) is át lehet tenni.

Végső esetben egy betétcsere (kulcsokkal) és kész.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6252 Dátum: 2010.04.25 16:53:22 »
Ritka a hengerfejrepedés azért.
Némelyik Opel-motornál sajnos nem annyira.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6253 Dátum: 2010.04.25 17:20:00 »
Benzinesnél elég ritka, azért ha lekerül az a hengerfej el kell vinni gépműhelybe és megnyomattattni hogy valóban nincs-e repedés, megsíkolni, és  kicserélném a szelepszárszimmeringeket is ha már lent van a hengerfej,és a szelepfészkeket rendberakni, legalábbis Én ezt szoktam lépni ilyen munkáknál. 20K körül van egy ilyen akció gépműhelyben.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6254 Dátum: 2010.04.25 20:04:46 »
Igen, tényleg ezt kellene csinálni vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )