Nos első körben nekem az jutott eszembe, hogy valahol dugulás keletkezett, melyet az állandóan nyitott termosztát "kezelt". Amikor rendben lett a hűtőkör, megváltoztak a termikus viszonyok, túlnyomás keletkezett, melynek ez lett az eredménye.
Megjegyzem, hogy lehet, hogy nem is volt benne dugulás, csak a kiegyenlítőtartály és/vagy - ha van egyáltalán rajta- a hőtősapka túlnyomás-szelepe döglött be és ezért durrant el a hűtő usw.
Még egy lehetséges ok az lehet, hogy volt egy levegőbubi lappangva a rendszerben, és a többit már leíírtam.
Más hirtelen nem jut az szembe. Nagyon messze járok?
Szerintem nem, mert ilyesmik jutottak nekem is eszembe. Az nem lehet véletlen szvsz, hogy a dolog közvetlenül termosztát-csere után jelentkezett. Tehát ahogy felléptek a rendszerben a normális hő- és nyomásviszonyok, rögtön szétdurrant
... Persze kérdés, hogy okozhatta-e a jelenséget maga a tény, hogy a kocsi sokáig üzemelt rossz termosztáttal?
Na persze ne felejtsük el, hogy a hengerfej-tömítés is szétment
Kérdés, mi volt előbb? Azért durrant el a rendszer, mert megment a hengerfej - vagy azért ment meg a hengerfej, mert eldurrant a rendszer? Utóbbit én kevésbé tartom valószínűnek, lévén víz nélkül csak párszáz métert gurult az autó - azt is csak alapjáraton.
(Az agyalás pedig azért van, mert jó lenne tudni, hogy mire számíthatunk? Tehát jön-e majd az a móka, hogy hűtő kicserél, hf-tömítés kicserél, autó összerak, és hűtőrendszer továbbra is xar
... Ezért próbálnám kitalálni, hogy mi romolhatott el elsőnek, honnan eredeztethető az egész?)