Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344890 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5535 Dátum: 2008.07.28 22:22:56 »
Magamra írtam, hogy most offolni fogok. Bocs. :winkiss: Arra értettem, hogy a kedves fórumtárs write-only üzemmódban van a jelek szerint.  :flowers:

Ööö... Tényleg  :yes: ... Nem esett le elsőre, 'tschuldigung  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5536 Dátum: 2008.07.29 11:19:16 »
lécci nem cinkeljetek lehet h benéztem.  :eek:
köszi.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5537 Dátum: 2008.08.03 21:40:49 »
Kedvenc Corollámban bemondta az unalmast a jobb oldali első ablak. Gondoltuk, hogy megszereljük, mert a bal hátsót már 1szer sikerült megoldani. Igen ám, de a jobb első az bowdenes, ellentétben a hátsóval, ami meg fogasléces. Szétszedtük, de semmi hibaforrást nem láttunk elsődlegesen.
Szóval a lényeg, a jobb első ajtóban a motor fel le megy, csévéli a bowdent, de az ablak mindig lent marad. Valószínű, hogy megszakadt a bowden, és az ablak kapcsolata. Csak mindez nem látszik, mert a bowden 1 sinen belül fut, ami meg kifejé néz. Szóval vagy szét kell szedni a teljes ajtót, vagy nem tudom. Most kitámasztottuk 1 fával az ablakot :( Tudtok valami 1szerű megoldást, vagy vigyem szerelőhöz? Milyen alkatrész kellhet hozzá? Nem szeretném, ha szétszedve 1 hétig állna a szerelőnél.
Laco 73 :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5538 Dátum: 2008.08.03 22:02:54 »
Kedvenc Corollámban bemondta az unalmast a jobb oldali első ablak. Gondoltuk, hogy megszereljük, mert a bal hátsót már 1szer sikerült megoldani. Igen ám, de a jobb első az bowdenes, ellentétben a hátsóval, ami meg fogasléces. Szétszedtük, de semmi hibaforrást nem láttunk elsődlegesen.
Szóval a lényeg, a jobb első ajtóban a motor fel le megy, csévéli a bowdent, de az ablak mindig lent marad. Valószínű, hogy megszakadt a bowden, és az ablak kapcsolata. Csak mindez nem látszik, mert a bowden 1 sinen belül fut, ami meg kifejé néz. Szóval vagy szét kell szedni a teljes ajtót, vagy nem tudom. Most kitámasztottuk 1 fával az ablakot :( Tudtok valami 1szerű megoldást, vagy vigyem szerelőhöz? Milyen alkatrész kellhet hozzá? Nem szeretném, ha szétszedve 1 hétig állna a szerelőnél.

Ha a motor jó (forog), akkor az ablakemelő szerkezetben van a hiba. Tehát nem kell hogy szétszedve álljon napokat az autó, venni kell bele egy ablakemelő szerkezetet, és ki kell cserélni. Nem lesz olcsó...
Amúgy ha levetted a kárpitot, azután már csak az ablakot kell kivenni, és pár csavar tartja magát a szerkezetet. Érdemes lenne kivenni (attól még ugyanúgy fel lehet támasztani fával az üveget), és megnézni nem lehet-e valahogyan megmonyákolni...
Xanyi

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5539 Dátum: 2008.08.05 22:22:21 »
Ha a motor jó (forog), akkor az ablakemelő szerkezetben van a hiba. Tehát nem kell hogy szétszedve álljon napokat az autó, venni kell bele egy ablakemelő szerkezetet, és ki kell cserélni. Nem lesz olcsó...
Amúgy ha levetted a kárpitot, azután már csak az ablakot kell kivenni, és pár csavar tartja magát a szerkezetet. Érdemes lenne kivenni (attól még ugyanúgy fel lehet támasztani fával az üveget), és megnézni nem lehet-e valahogyan megmonyákolni...
Az ablak alján van 1 fél tenyérnyi szerkezet, ezt le lehet csavarozni, de kivenni nem lehet, mert 1 sinen fut. A sin pedig függőlegesen van, a sínt kell valahogy kiszedni, meg ki kellene belőle akasztani a szerkezetet. De ettől még nem látom hol a hiba, sztem amúgy csak annyi van, hogy a szerkezet, és a bowden kapcsolata szakadt meg, ezt nem lehet valahogy meghegeszteni, vagy valami? Nem akarnék ezért komplett cserét eszközölni, kicsit drága lenne.
Szóval a legnagyobb probléma, hogy nem tudom/nem merem szétszedni jobban, mert félek, nem tudom helyreállítani utánna :(
Köszi a tippet.
Laco 73 :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5540 Dátum: 2008.08.05 22:54:20 »
Elöször az ablakot kell kivenni. Megfelelő pozícióba állítva az ablakot pont hozzáférni a lyukakon a két csavarjához, aztán ki lehet forgatni. Ha kint az üveg, akkor lehet csavarozgatni az egész szerkezetet, sint, stb...
De ha nem akarod Te csinálni, akkor vidd el egy márkaszervízbe, ott pillanatok alatt szétkapják, ha tudják megcsinálják, ha nem akkor pedig adnak árajánlatot. Utána még mindig lehet esetleg bontottat keresni!
Xanyi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5541 Dátum: 2008.08.07 09:16:04 »
na tegnap voltam gyömrön Trotter papa által ajánlott kipusnál.
egy srác egyedül dolgozik, megnézte a kocsit , és megállapitotta h nem fuj ki a flexicsö igy azt nem kell cserélni! :tt2:  király!  :clap:
a középső cső lógott-én raktam fel 2 éve :whistling:-- azt meg kell csinálni. mondom ok.
a dob kuka.
érdekes modon nem kész dobot rakott fel hanem vmi Cisam olasz dobot illesztett fel és úgy hajlitotta hozzá a többi csövet. ez sztem nehéz de ő a szakember.
mikor kérdeztem h nem komplett dobot rak-e fel, kissé emelt hangon közölte h az sokkal drágább. ok.. :surrender:
de jót dumáltunk erről arrol.
szépen helyrerakta a kozépsö csövet, annak is rohadt már a vége azt kicserélte ,+uj dob . ez volt cakkli 20 ropi. +2 év gari
úgyhogy elégedett vagyok maximálisan.  :walkman:
ez óbudán 50-60 lett volna mert kértem árajánlatot.
köszönet Trotter papának és a többieknek a rábeszélésért :cool2:

[a csatolmányt egy admin törölte]
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5542 Dátum: 2008.08.07 10:25:00 »
na ugye :devil: Egyébként evvela dobbal halkabb is a kocsi, mint egy utángyártottal :clap:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5543 Dátum: 2008.08.07 10:53:56 »
schillerasz!

A légtömeg mérő hibája nálad milyen figyelmeztető jelet hozott?
Magas fogyi adatot?Mert nálam a légszűrőház cserével és a hiányzó rezonátor dob illetve cső pótlásával párhuzamosan halkult a kocsi de a fogyi adatok megugrottak.
6,4-6,6 helyet 9,9-11-et íír a computer.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5544 Dátum: 2008.08.07 11:47:16 »
schillerasz!

A légtömeg mérő hibája nálad milyen figyelmeztető jelet hozott?
Magas fogyi adatot?Mert nálam a légszűrőház cserével és a hiányzó rezonátor dob illetve cső pótlásával párhuzamosan halkult a kocsi de a fogyi adatok megugrottak.
6,4-6,6 helyet 9,9-11-et íír a computer.
Dobta a check engine lámpát, kiolvasva system too rich (asszem P0172) féktisztítóval kipucolva jó lett, amíg fennállt a hiba addig kicsivel több volt a fogyi, de nem ennyire
De annyit iszik, v csak a kompiller írkálja? a 90l/100km kiírás megszűnt, akkor jelentősen csökkent a fogyid :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.07 11:51:45 írta schillerasz »
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5545 Dátum: 2008.08.07 11:55:11 »
na tegnap voltam gyömrön Trotter papa által ajánlott kipusnál.
.........................................
szépen helyrerakta a kozépsö csövet, annak is rohadt már a vége azt kicserélte ,+uj dob . ez volt cakkli 20 ropi. +2 év gari
úgyhogy elégedett vagyok maximálisan.  :walkman:
ez óbudán 50-60 lett volna mert kértem árajánlatot.
köszönet Trotter papának és a többieknek a rábeszélésért :cool2:

Na ugye, hogy ugye?

Itten jártál és nem csörögtél rám??? Nahát... :no:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5546 Dátum: 2008.08.07 13:04:56 »
na tegnap voltam gyömrön Trotter papa által ajánlott kipusnál.
.........................................
szépen helyrerakta a kozépsö csövet, annak is rohadt már a vége azt kicserélte ,+uj dob . ez volt cakkli 20 ropi. +2 év gari
úgyhogy elégedett vagyok maximálisan.  :walkman:
ez óbudán 50-60 lett volna mert kértem árajánlatot.
köszönet Trotter papának és a többieknek a rábeszélésért :cool2:

Na ugye, hogy ugye?

Itten jártál és nem csörögtél rám??? Nahát... :no:

ne tudd meg hát akartalak hivni mert  eltévedtem maglod és gyömrö között az igom lerohadt , szal volt gondom. aaszámod meg elhagytam.  meleg helyzet volt.  :wacko:

az a király mikor késésben vagy állsz a napon tilosban és vársz h az igo lássa a zantennát!  :2guns:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5547 Dátum: 2008.08.07 13:12:34 »
Dobta a check engine lámpát, kiolvasva system too rich (asszem P0172) féktisztítóval kipucolva jó lett, amíg fennállt a hiba addig kicsivel több volt a fogyi, de nem ennyire
De annyit iszik, v csak a kompiller írkálja? a 90l/100km kiírás megszűnt, akkor jelentősen csökkent a fogyid :devil:

Kompúter írja. :online2long:
Legutobb a külső hőmérséklet jeladó berakásánál csinált ilyet.Igaz utána megszünt és frankón méregetet. :D

REmélem megjavul.:) most raktam még bele új gyertyát is. :D
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.07 13:17:43 írta Profy »
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5548 Dátum: 2008.08.09 00:25:46 »
köszönet Trotter papának és a többieknek a rábeszélésért :cool2:

Örülök, hogy hallgattál ránk  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szumó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5549 Dátum: 2008.08.16 15:21:22 »

    Sziasztok.
 
   3 hete vettem egy Carina E-t, és azt veszem észre, hogy a motor egy kicsit pörgeti saját magát. Az alapjárat amúgy jó,
   kb. 800, de amikor megtekerem a kormányt, mindjárt 1200-on van. Vagy például: mentem vele 50 kilométert, utána 20 percre
   leállok, majd mikor indulok tovább, újra 1400-on van a fordulat. Pedig a motor nem hideg, és nincs kint 0 vagy minusz 5 fok.
   Tud valaki segíteni, hogy ez miért van?  köszönöm