Az mmt egyébként nem kell szerintem álló helyzetben kivenni „üresbe” ha közben nyomjuk a féket. A fékpedál lenyomásakor ugyanis megszünteti a kúszó (enyhén csúsztatja a kupplungot) funkciót, azaz teljesen „kinyomja” a kuplungot. Egyszerû kipróbálni álló helyzetben: ha „sebességben” van az mmt és hirtelen lelépünk a fékrõl, akkor kell neki kb egy gyenge fél másodperc mire elkezd kúszni az autó.
A problémát inkább olyan esetekben látom, amikor enyhe emelkedõn állunk vele, és úgy érezzük a kúszás miatt, hogy szükségtelen a féket nyomni. Ilyenkor ugyanis folyamatosan csúsztat az mmt és ugyanúgy elkoptatja a kuplungtárcsát, mint a mint amikor a kalapos Úr az emelkedõn a pirosnál hintáztatja a gépet a gáz és a kuplung segítségével.
Még egy dolgot nem szabad elfelejteni: Amikor hagyományos váltóval mi gépészkedünk akkor ugye tudjuk mikor fogunk váltani, azaz mikor jön a váltás. A kormányban kapaszkodva észre sem vesszük, mennyire rángatjuk a gépet. Persze finoman gyorsítva Mi is tudunk úgy váltani, hogy nincs rángatás, de amikor sportosabban gangolunk Mi is éppen úgy rángatjuk az autót mint az mmt. Szóval jó az úgy ahogy van. Ha a következõ autóm valamilyen okból nem Prius lenne, biztosan ilyen szerkezet lesz majd benne…
Üresbe kivétel : érdekes amit írsz , mert én is pont pár napja tapasztaltam , hogy az MMT-s Corolla valóban nem kezd el azonnal "kúszni" a fékrõl lelépéskor . Tényleg van egy pici szünet . Ezek szerint téves lenne az a , márkaképviseletek által is hangsúlyozott , tanács hogy a váltót hosszabb állásokkor üresbe ki kell venni
? Jóbarátném ezt már olyan szintre fejlesztette , hogy azonnal , reflexszerûen löki ki a kart N-be , ahogy megáll - egy keresztezõdés elõtti elõrecsorgás-meg-megállás esetében ez nála úgy néz ki , hogy folyton kapcsolgat az N és az E között , én meg valahogy nem hiszem , hogy ez jót tenne a szerkezetnek - de õ arra hivatkozik , hogy a kereskedõ iszonyat erõsen kihangsúlyozta neki , hogy a kocsit MINDIG ki kell rakni üresbe , mert különben ripsz-ropsz kinyiffan a kuplung :? ... most akkor hogy van ez
Rángatás : ezzel vitatkoznék , mert nekem jóbarátném kocsijában ez a rántás váltásnál olyankor is feltûnik , amikor nem én vezetek . Fõleg erõsebb gyorsításnál (de ezalatt NEM valami eszeveszett kihúzatást kell ám érteni) feltûnõ , hogy mekkorát bólint az autó . Ezt egy kicsit is rutinos vezetõ manuális váltóval 1000 % , hogy simábban megoldja . Ja , és ilyenkor feltûnõ a váltás közbeni szünet is - ilyen megintcsak nincs manuál váltónál , azaz van persze , de jóval kisebb . Gyorsítasz , felpörög , bólint , kivár , és csak utána folytatódik a húzóerõ . Ha az út emelkedik , mindez még fokozottabban érzékelhetõ . Ha beülök pl. egy manuál váltóval szerelt taxiba , az esetek többségében egyáltalán nem is érezni , hogy mikor vált a sofõr - legfeljebb hallani . Na , ilyen aztán nincs az MMT-s Corollában - ott a bólintásból rájönnél bekötött szemmel és bedugott füllel is :szemforgat: