mikor allt be a fogyasztas normalra, hiszen nekem Agyarka teli fogyasztasa volt a nyari ovatos atlagom
csoszigetelest ... milyen atmerovel marad meg a kocsin?
Szia!
Először is gratulálok az autódhoz!
A 6l elsőre kicsit soknak tűnik, de 5- 5,5 körüli fogyasztást több embertől halottam. Nyilván gyakran eltérőek a használat körülményei (szakaszok hossza, elindulási hőm., használt utak típusa és aránya ...) amik extrém esetben önmagukban is képesek akár literes különbséget okozni, azonban a legtöbbet a tudatos, deffenziv vezetés jelent.
Jelenlegi véleményem szerint nyáron átlagos használattal és 15km-nél hosszabb etapokon 4,4/4,1/5 (város/ou./pálya), télen téligumival + 1 -1,5 kis ráhangolódással könnyedén tartható.
A fogyasztásom még nem állt be, nem volt időm megtanulni a leghatékonyabb visszatáplálást, illetve a 70 (azért ezt írom, mert itt már szinte mindig üzemel a benzin motor) feletti folyamatos haladásom technikáján is még csiszolnom kell. A gyorsítást most próbálom ellenőrizni. Nem 1szerű.-(
Annyi már biztosnak tűnik, hogy nem óvatos vezetéssel lehet a legjobb eredményt elérni, hanem intenzív benyás gyorsítással, és hosszú, "motorfék" nélküli kigurulásokkal.
Persze van amikor ez sem segít: mai nap a hőfokot az előbb írtam, táv 2x34km
- oda (előmelegítve 41C-re) indult 13l-ről (első 5km többször dombnak fel) , majd a későbbi hegyeken nagy nehezen lement 4,9-re,
- vissza a sok lejtmenetnek köszönhetően (48C-től indulva) 2,8.
A következő etapom sík úton 30km (38C ind.) 4.3, talán a sok dugó miatt (AVS 18, ami a közhiedelemmel ellentétben emeli a fogyasztást, télen pedig nagyon megemeli).
Az általam használt csőszigetelő D=32mm, falvastagság 8mm könnyen alakítható, és a helyén marad.
CSAK ÉS KIZÁRÓLAG VÍZHŐFOKMÉRÉSSEL EGYÜTT HASZNÁLOM!!!. Nem csak a rendszámtábla síkja alatt takartam, hanem kb 95% -os takarással szinte mindenhol. 10C külső hőm alatt gyakorlatilag be sem kapcsol a hűtőventilátor. (ma 5-8 C-nél a hőfok a legnagyobb hegyen volt 87, egyébként 76-81körül volt, ami a legrosszabb, hogy még 10km után sem haladta meg a 70-et). Amint hidegebb lesz a maradékot is beszigetelem. . Nyáron is takarással indulok, és kb 5-6 km után a korábbi tapasztalatok és a tervezett útviszonyok figyelembevételével csökkentem a megfelelő mennyiségben.
Télen még pályán nem használtam, nyáron ott már természetesen nem igényel takarást.