Íme egy érdekes technikai feladvány :hmm:
Már többször írtam , hogy egyik jóbarátomnak van egy régi (86-os) Coltja , 1.5-ös benzines , karburátoros . Az autó kiváló , sérülésmentes , megkímélt állapotban van , a kilométerszám is alacsony (160 ezer) , a srác az első tulajtól (!) vette négy éve . Nagyon szereti , meg van vele elégedve , jópár évig el akar még vele autózni .
Csakhogy a motorral gond van . Pontosabban a karburátorral . Rövid utakon használja jellemzően , és emiatt a kocsi zabálja a benzint (11-12 liter) , és ami még rosszabb , hamar elkoszolódik a motor , beköpődnek gyertyák , a kocsi erőtlenné válik , hidegen dadog és rángat , stb . Nincs semmi baja amúgy , mert egy hosszabb országúti futam után egy darabig minden szép és jó - de aztán az újbóli rövidutas hidegjáratás megint kicsinálja . Úgyhogy ez olyan adottság , amit javítással , beállítással nem lehet orvosolni - így használva ez az autó ezt műveli (főleg télen) , és kész :szemforgat:
Úgyhogy a srác két dolgon töri a fejét .
1. Az autó átalakítása injektorosra - egy ugyanilyen 1.5-ös , de már injektoros motor beépítése a későbbi , 87 utáni Coltból vagy Lancerből . A blokk amúgy ugyanaz .
2. Egy dízelmotor (1.8-as , szerelték is ezzel a géppel ezt a Coltot és Lancert) beépítése .
Mit gondoltok erről ? Egyik szerelő ismerősöm szerint science-fiction kategória , mert túl sok mindent kell(ene) átalakítani . Hmmm ... nem biztos , hogy igaza van :roll: ... szóval , mit gondoltok ?