Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189905 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #210 Dátum: 2008.10.01 11:14:37 »
Misitől és a többi "bennfentestől" szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalat (és egyáltalán van-e már?) a "fészliftes" MMT váltókkal? Ugye ezek túlmelegedés esetén kiraknak egy lámpát, hogy baj van, de nem vágják ki magukat üresbe. Ez milyen gyakran esik meg? Illetve ezek után valamennyi várakozás után lehet menni a kocsival saját lábán, vagy tréler?

Tudom, tudom, felejtsem már el az MMT váltót, de mégis. Szeretném hinni, hogy rendbetették. :)

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #211 Dátum: 2008.10.01 12:49:49 »
Misitől és a többi "bennfentestől" szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalat (és egyáltalán van-e már?) a "fészliftes" MMT váltókkal? Ugye ezek túlmelegedés esetén kiraknak egy lámpát, hogy baj van, de nem vágják ki magukat üresbe. Ez milyen gyakran esik meg? Illetve ezek után valamennyi várakozás után lehet menni a kocsival saját lábán, vagy tréler?

Tudom, tudom, felejtsem már el az MMT váltót, de mégis. Szeretném hinni, hogy rendbetették. :)


Óvatosan lekopogva megjegyezném, hogy az én 2005 végén gyártott Corollámban 36.000 km után még mindig nincs gond az MMT-vel. Habár azért a +2 év garanciát hamarosan megrendelem a biztonság kedvéért.
orolla D-4D Luna MMT

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #212 Dátum: 2008.10.01 14:19:34 »
Még nekünk sem volt probléma az MMT-vel 2005-ös, és van benne 53e km  ::)
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #213 Dátum: 2008.10.01 23:16:03 »
Misitől és a többi "bennfentestől" szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalat (és egyáltalán van-e már?) a "fészliftes" MMT váltókkal? Ugye ezek túlmelegedés esetén kiraknak egy lámpát, hogy baj van, de nem vágják ki magukat üresbe. Ez milyen gyakran esik meg? Illetve ezek után valamennyi várakozás után lehet menni a kocsival saját lábán, vagy tréler?

Tudom, tudom, felejtsem már el az MMT váltót, de mégis. Szeretném hinni, hogy rendbetették. :)

"Gyakoriság"nak nem lehet nevezni. Egy alkalom/több tízezer km arányról beszélünk a legtöbb esetben.

Az esetek nagy többségében egy kigurulás-motor leállítás-motor újraindítás után lehet menni tovább. Bár kétségtelenül fordul(t) elő olyan, hogy az autó nem volt hajlandó továbbmenni, de ez a sokkal ritkábbik forgatókönyv. És ez is a korábbi kiadású darabokra vonatkozik.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #214 Dátum: 2008.10.02 08:27:28 »
"Gyakoriság"nak nem lehet nevezni. Egy alkalom/több tízezer km arányról beszélünk a legtöbb esetben.

Az esetek nagy többségében egy kigurulás-motor leállítás-motor újraindítás után lehet menni tovább. Bár kétségtelenül fordul(t) elő olyan, hogy az autó nem volt hajlandó továbbmenni, de ez a sokkal ritkábbik forgatókönyv. És ez is a korábbi kiadású darabokra vonatkozik.

A gyakoriságot úgy értettem, hogy milyen gyakori vendégek az MMT váltós gépek javításra? Persze ebből nehéz következtetni az elromlott/eladott gépek arányára, de ha mondjuk "állandóan" váltójavítás van, akkor azért az sokatmondó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #215 Dátum: 2008.10.02 16:30:59 »
"Gyakoriság"nak nem lehet nevezni. Egy alkalom/több tízezer km arányról beszélünk a legtöbb esetben.

Az esetek nagy többségében egy kigurulás-motor leállítás-motor újraindítás után lehet menni tovább. Bár kétségtelenül fordul(t) elő olyan, hogy az autó nem volt hajlandó továbbmenni, de ez a sokkal ritkábbik forgatókönyv. És ez is a korábbi kiadású darabokra vonatkozik.

A gyakoriságot úgy értettem, hogy milyen gyakori vendégek az MMT váltós gépek javításra? Persze ebből nehéz következtetni az elromlott/eladott gépek arányára, de ha mondjuk "állandóan" váltójavítás van, akkor azért az sokatmondó.


Mondom: egy alkalom/pár tízezer km. Rossz esetben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #216 Dátum: 2009.01.15 11:10:04 »
...csak az említett túlmelegedés miatt produkál egy átmeneti hibát.

...ami életveszélyes szituációkat eredményezhet.

Amíg nem oldják meg véglegesen ezt a hibát, én mindenkit lebeszélek róla, és magam sem vennék ilyen autót.

Te vennél olyan kocsit, aminek mondjuk a motorja minden 20.000 km alatt egyszer tutira leáll, csak 10 perc múlva hajlandó újraindulni, és mindez "benne van a pakliban"? Vagy olyat, ami évente egyszer kidobja a váltót üresbe, és csak akkor lehet újra sebességbe tenni, ha megálltál az út szélén, és elszívtál két szál talpas Gitanes-t? Én sosem, és a családom sem ültetném bele.

Szó sincsen "minden 20 ezer km"-ről, meg "évente egyszer"-ről :excl:

Ahhoz pedig, hogy életveszélyes szituációt eredményezzen, óriási balszerencse kell. Pl. hogy pont előzés közben tegye magát üresbe, márpedig tudtommal ilyen esetről egyáltalán nem szól a fáma. Amekkora ennek a valószínűsége, ugyanazzal az erővel kaphatsz durrdefektet is például - ez is benne van a pakliban, de ettől még autóba ül az ember. Egyetlen olyan esetről sem tudunk, amelyben balesetet okozott volna az MMT-váltó hibája.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #217 Dátum: 2009.01.15 11:11:00 »
Én nem vagyok nagy híve az MMT-nek, ezt már írtam elégszer; de azért mégis megjegyezném, hogy a leírt meghibásodás rossz esetben néhány tízezer km/egy alkalom gyakorisággal fordul elő. És utána majdnem minden esetben az autó változatlanul használható tovább, mert ilyenkor a szerkezet NEM károsodik, csak az említett túlmelegedés miatt produkál egy átmeneti hibát.

Szóval én semmiképpen nem mennék odáig, hogy kategorikusan azt javasoljam, hogy ne vegyen senki ilyen váltóval szerelt kocsit.

Ha csak ennyi, akkor ez tényleg nem vészes. Ezzel még bőven együtt lehet élni. 

Így van. Azt kell tudomásul venni, hogy ezekkel az autókkal előfordulhat ez a hiba, hogy kiteszi magát üresbe a váltó menet közben és csak némi, leállított motorral történő várakozás után tehető újra sebességbe. Ez a hibajelenség, ami rengeteg MMT-váltós Toyota esetében eddig egyáltalán elő sem jött, amelyeken pedig előjött, azokon a legbalszerencsésebb esetekben a fent említett gyakorisággal jött elő. Jóbarátném 2005-ös 1.4 dízel Corollája 19 ezer km-nél játszotta el a dolgot, azóta csendben van, most 45 ezer km van benne. Egy ismerős ugyanilyen Corollájában 50 ezres óraállásnál jött elő a hiba, utána az autó 90 ezer km-nél történő eladásáig már nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #218 Dátum: 2009.01.15 14:33:14 »
Ez a túlmelegedés összefügg azzal, hogy mekkora távot megy vele az ember egyszerre? Gondolom akik országúton mennek 1-2órát, kevésbé vannak ennek kitéve, mint pl. én lennék, amikor egy eü-szünettel lemegyek az albán határig (az út vége 450km szerpentin)  :D
Amúgy a Scion xB-be milyen váltó van? Az is MMT? Annyit tudok róla, hogy "4sebességes ótómata" Akár a saját topicjába is jöhet a válasz, ha valaki kifejtené, és ide nem illik :flowers:
Amúgy a leírtak alapján én sem félnék tőle kiemelten... Cimborának a pásszátba jóval problémásabb az ótómata, most (is)  költött rá egy talicska pénzt; erdélyi túrájuk során a hegyekbe nem volt hajlandó az autó 3.-at és 4.-et kapcsolni....
Amúgy amikor jól működik, akkor is olyan "bután" vált, ránt egyet...
kisa
born to ride

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #219 Dátum: 2009.01.15 14:35:46 »
Az xB normál automata, nem mmt

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #220 Dátum: 2009.01.16 01:46:56 »
Ez a túlmelegedés összefügg azzal, hogy mekkora távot megy vele az ember egyszerre? Gondolom akik országúton mennek 1-2órát, kevésbé vannak ennek kitéve, mint pl. én lennék, amikor egy eü-szünettel lemegyek az albán határig (az út vége 450km szerpentin)  :D
Amúgy a Scion xB-be milyen váltó van? Az is MMT? Annyit tudok róla, hogy "4sebességes ótómata" Akár a saját topicjába is jöhet a válasz, ha valaki kifejtené, és ide nem illik :flowers:
Amúgy a leírtak alapján én sem félnék tőle kiemelten... Cimborának a pásszátba jóval problémásabb az ótómata, most (is)  költött rá egy talicska pénzt; erdélyi túrájuk során a hegyekbe nem volt hajlandó az autó 3.-at és 4.-et kapcsolni....
Amúgy amikor jól működik, akkor is olyan "bután" vált, ránt egyet...

Az MMT túlmelegedés-hibája NEM függ össze az addig megtett távval. Jóbarátném esetében pl. egy nyugis országúti menet során, meglehetősen kis (Fonyód-Balatonszentgyörgy) távolság megtétele után lépett fel a hiba. Épp egy vasúti átjáró felé közeledett és lassított, amikor a váltó egyszer csak üresbe tette magát. Félregurult, leállította a motort, (felhívott), várt két percet, indított és ment tovább.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #221 Dátum: 2009.01.26 13:18:02 »
Egyetlen olyan esetről sem tudunk, amelyben balesetet okozott volna az MMT-váltó hibája.

Tudod, Palaczk, nekem ennyi elég lenne. Abban viszont igazad van, hogy nálam sokszor nem csinálná meg - az első után röpülne a portáról.

Egyébként lehet, hogy sokan nem értenek velem egyet, egy klubfórumon pláne ingoványos ilyet felvetni, de őszintén, ha nem lenne megbízható a Toyota, te vennéd? Milyen olyan erényekkel rendelkezik úgy általában egy Toyota, ami miatt ezt választja az ember egy másik autóval szemben? Pláne a mostaniak... Még az E12 a kidolgozásával, kifinomultságával, relatíve erős alapmotorjával kilógott a mezőnyből, de az Aurist legfeljebb a helykínálata menti meg a középszerűségtől - ehhez egy bizonytalansági tényező kell a francnak. Le az MMT-vel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #222 Dátum: 2009.01.26 13:30:10 »
Tudod, Palaczk, nekem ennyi elég lenne.

Akkor te egyáltalán ne vegyél autót. Mert minden márkánál fogsz találni hasonló stílusú fikázó népítéletet. Hogy az illető alapvetően rosszindulattal állt a kocsihoz, az jól kiderül abból, amit az egyéb dolgokról is ír. Ezt példaként felhozni... Már ne is haragudj, inkább nem mondok rá semmit  :nonono:

A hsz-od többi része nyitott kapukat dönget. Nem, nem vennék Toyotát, ha nem lenne megbízható. Semmilyen autót nem vennék, ami nem megbízható. És igen, a Toyota mellett az egyik fő érv a megbízhatóság. És nem, ez korántsem az egyetlen érv mellette.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.26 13:35:48 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #223 Dátum: 2009.01.26 13:42:13 »
pedig igaza van Palaczk!
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.26 14:35:41 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #224 Dátum: 2009.01.26 15:11:20 »
pedig igaza van Palaczk!

Szerintem meg annak a nagyon sok embernek van igaza, aki egy darab (amúgy garanciálisan megoldott) hiba után nem ilyen bicskanyitogató okádék arrogáns stílusban ír az autójáról  :nono: ... Az összes ilyennek azt kívánom, hogy olyan durván xopja meg vmi más márkájú csodával, amennyire csak lehetséges. Ahogy a csövön kifér :excl: Utána majd nem írogat ilyeneket a beképzelt gyökere, hogy "a nagy Toyota ezt tudja"  :devil: ... Majd abból tanul. Mert eddig, úgy tűnik, el volt kényeztetve.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.26 15:14:39 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )