Vettem egy nagy levegőt, vettem hengerfejtömítést, szelepfedéltömítést, homlokoldali főtengely és vezérműtengely szimmeringet, szelepszár-szimmering garnitúrát, olajat, olajszűrőt és elvittem a szakibácsihoz a öregfiút, megszüntetendő az olajpárádzását. Mostanra már ahol lehet, megjelentek az olajkipárolgások. Hiába na, azok a szimmeringek csak 17 évesek és az utóbbi időben bizony-bizony sokat állhattak, így a mostani igénybevételre már így reagáltak. szóval rendberakatom.
Ja, a tömítések Ajusa, az olajszűrő MAN, a szimmeringeket sajnos nem írtam fel. Olaj Castrol Magnatech 10W-40 A3/B3, szerintem ebbe teljesen jó az olaj, 105E Km van benne, még a MoS2 olajat nem akartam beletölteni, talán, ha csipegetni fogja a motor. A használat mondja meg, hogy lefele, azaz az 5W tartomány felé elmozdulok-e, vagy sem. Télen, latyakban nem használom, csak száraz időben, mondjuk sima esőben igen, de csak akkor, ha só a közelben sincsen.
Dicséretesen maximalista hozzáállás, Mester
Köszi Mester. Igyexem. Hála Istennek, ismét megengedhettünk magunknak egy második autót. Robogós kontaktod a gép tárgyában még nem mondott semmit sem?
Ma lett szétszetve a hengerfej, írom a részleteket, fényképező nem volt a közelben, a telón meg nincsen vaku, így képeket nem tudtam csinálni.
Szóval:
Hengerfej: minden szép és jó, csak a tömítések kicsit felkeményedtek, így csak hosszas csiszálás után tűntek el a hengerfejről. Szelepszárszimmeringek a nullára kopva, felkeményedve, gyakorlatilag a szelepszárak sitty-sutty kiestek szétszedéskor, normál üzemmódban ezeknek "zsírosan" passzentosan mozognának.
A motorba belenézvea a dugattyúkon kormos olajégésnyomok, nyilván a tömítetlenség okán, amúgy ránézésre teljesen rendben. ( a motorral semi gond nem volt, húzott is és ment is rendesen)
A porlasztó: minden OK, kicsit az is olajpárás, lehet, hogy némi teszt után befigyel egy kartergáz szűrő apparátus.
(házilag előállítható szűrőrendszer, mely a kartergázban lévő olajködöt kiválasztja, ezzel tisztítja a motor öblítését, valamint jótékony hatást gyakorol a ZK emisszióértékeire is. (bővebbett erről ha valaki igényli szívesen írok, linkelek usw.))
A termosztátház egyik csavarja megadta magát beletört a házba.
Viszont semmi baj, kipoerálható, kap egy tőcsavart egy anyával, és annyi.
Még vennem kell egy szívósor tömítést, némi tömítőpasztát, és műsoron kívül egy féltengely-mandzsettát, mert szakadt, mondá a szakibácsi. 10/10
No itt tartok. Ja, igen, megjött a Castrol olaj 6.000.- HUF /4 lityi