Korábban már írtam ebbe a topikba, hogy van az autómnak egy rendkívül idegesítõ nyöszörgése. Nem zörgés, inkább nyikorgás, nyiszogás, ami a középkonzol felõl jön. Szerviz két alkalommal sem tudta megcsinálni. Volt is olyan fórumozó, aki kvázi lehülyézett, hogy márpedig az ilyen dolgok javíthatók, és a szerviz meg tudja csinálni, punktum. Hát, ez azért nem volt ilyen egyszerû.
Ma nekiláttam, hogy a topikban korábban többször szereplõ
leírásnak megfelelõen véglegesen leszámolok a zajjal. Szét is kaptam a gépet (a magnó front része pocsék mérnöki munka, katasztrofálisan zörög önmagában, csak a keretnek köszönhetõ, hogy nem pottyan atomjaira), ragasztószalag, WD40 segítségével kézben nyomkodva, csavargatva már nem is adott semmi zajt. Ekkor gondoltam, ez rendben, megyek egy próbakört a kocsival úgy, hogy nincs benne sem a fejegység, sem a középkonzol, és ha még valami esetleg zajongana, az derüljön ki, míg szét van szedve a kocsi.
Az elsõ 10 méter után azt hittem, felrobbanok: a nyiszogás ugyanúgy jött középtájról, elõrõl, szinte a szélvédõ tövébõl. Megkértem Kedvesemet, hogy menjünk el egy felderítõ útra: Õ vezet, én meg tapogatom, fülelem, keresem a zajforrást. Egy földútra mentünk, ott aztán csavarodott, zötykölõdött a kocsi. Sehogy sem találtam a zajforrást.
Voltak kissé mozgolódó kábelek, a szellõzõ csövei sem fixek, meg-megzörrent valami a kesztyûtartó mögött (ami betett középkonzollal nem is hallatszik), de nem találtam a nyiszogás forrását. Aztán valahogy beugrott, hogy annyira csak nem lehetek béna, hogy ha bent van a zajforrás, és egy adott helyrõl jön, akkor ne találjam meg. Ergo: kintrõl jön a zaj.
Az ablaktörlõt megmozgatva, a gumi és a szélvédõ kapcsolatából sikerült is reprodukálni valami hasonló zajt. De felemelt lapátokkal is folytatódott az egyre idegesítõbb nyöszörgés. Kiszálltam, visszahajtottam a jobb, majd a bal oldali lapátot, és:
:buli: :tapsi: :buli:
Ahogy az anyósülés felõl kiszállva áthajoltam a kocsin, hogy lehajtsam a bal oldali lapátot, reflexbõl rátenyereltem a motorháztetõ és a szélvédõ közötti mûanyag elemre. Kedves, a sofõröm
megszólalt, hogy hallotta a zajt. Mondja, tenyereljek csak oda, ahová az elõbb. Mondom Neki: :atolel: :atolel: :atolel: :sztar: :sztar: :sztar:
Az a nyomorult mûanyag elem a szélvédõtõl egy gumi szigeteléssel és még alatta ki tudja, mivel van elválasztva. A legkisebb erõhatásra a mûanyag megmozdult, és a gumi szigetelést magával húzva nyiszogni kezdett a szélvédõn. Városban és országúton, már alacsony sebességtõl kezdve az úthibák, kanyarok mozgatták ezt az elemet, autópályán meg a légáramlatok keltette rezgések okozták a nyiszogást. Komolyan, nem létezett az a sík útfelület, amin haladva 130-nál ne nyöszörgött volna.
A tünet kezelését egyelõre megoldottam: benyomtam a burkolat alá fél flakon WD40-et. Gyerekek, csendes az autóm, a legnagyobb zajforrás az egy-egy nagyobb úthibán megreccsenõ magnókeret, és a bal oldali lenyitós kis fiókban lévõ irodakulcs csörrenése.
Csípem ezt az autót, de mire megtaláltam (illetve mire Kedves megtalálta) ezt a zajforrást: :bolond: :tepemhajam: :axe: De örülök, hogy vége, tényleg egészen más szemmel nézek a tragacsra.