Leírom nekem miért nem szimpatikus a rejtett kapcsoló: 1, simán kifigyelhetik milyen +mozdulatokat csinálsz indulás elõtt.
Az egyik barátomnak van ilyen rendszere. Azt mondta, hogy fölé állhatok, ő a szemem előtt beindítja az autót, aztán leállítja és bezárja. Ha ezek után én is utána csinálom, vihetem az autót...
Egy másik cimborámnak ugyanez a rendszer van az autójában, de nála például rögtön kiszúrtam a mozdulatot.
Az autószerelőnknek három különböző titkos védelem - kapcsoló, vagy fene tudja, mi, nyilván nem kötötte az orrunkra - van a kocsijában, ezek közül kettő ugyanazon a vonalon. Ha tehát elkezd a delikvens mondjuk kábelkötegben méricskélni, mert ráér, előbb-utóbb meg fogja találni a 'hibaforrást'. Megkerüli, nyilván még mindig nem fog indulni. Ha még van kedve és továbbméricskél, megtalálhatja a másikat is, és azt is megkerülheti. A pofára esés akkor jön, mert az autó még mindig nem indul, és az összes vonal vagy jó, vagy már meg van kerülve. Józan paraszti ésszel belegondolva jó eséllyel nem fogja a már megfejtett vezetékeket újra kimérni...
Eléggé bízik az öreg a módszerében, mert ő a tartalékkulcsot az autón tartja valahol, kívülről is hozzáférhető!!! helyen. Megint csak józan paraszti ésszel végiggondolva ha én Nyíregyházán lakom, és Sopronba mentem kirándulni, ahonnan este nyolckor indulnék vissza, de a kulcs sehol, sokat érek vele, ha Nyíregyházán ott lóg egy szögön... Van igazsága na.
Szóval az, hogy egy egyedi módszer mennyire válik be egy gyakorlatban és mennyire kiszúrható, erősen embere válogatja. Mondta nekem is az említett szerelő, hogy tesz az én autómba is hasonlót, csak ott kell hagynom vagy két napra, mire kitalálja, hogy mit hogyan hova szereljen be, hogy az kívülről egy szokványos indítási folyamat során ne legyen feltűnő.