Sziasztok,
nem tudom ki, hogy van vele, de én kedvelem Csikós Zsolt írásait a Totalcar-on. Így a legfrisebbet (
http://totalcar.hu/magazin/technika/2009/09/22/vallranditassal_autot_olni/) is elolvastam, amiben a vízpumpa végett megemlékezik az Avensis II benzinmotoros változatairól is.
"Vízpumpa-csere előírásos időben (Toyota Avensis, benzinmotoros változatok)
Már nem tudom a pontos kilométerszámokat, de valahol 60 és 90 ezer kilométer között van egy nagyszerviz a kettővel ezelőtti generációjú, benzinmotoros Toyota Avensiseknél – csak hogy újabb autókról is írjunk. Ilyenkor nemcsak olaj-, de légszűrő-, vezérműszíj-csere is szerepel a listán. Meg a vízpumpáé.
Karesz barátom ismerősével történt először az eset, de azóta több hasonló incidensről olvastam: a jól karbantartott Avensisnek egyszer csak szétrepült a motorja. Egy Toyotának? Szétrepült?!?!
Bizony. A vízpumpát ugyanis az előírt időben cserélni KELL, nincs apelláta. Ha ez nem történik meg, zsíros esély van rá, hogy még a következő olajcsere előtt megáll a vízszivattyú szorgos tengelye, olyankor pedig szaggat mindent, fogazott szíjat, szelepeket, dugattyúkat.
A szerviz mindig felajánlja a cserét, de aztán sok tulaj nem kér belőle, van, ahol el lehet intézni némi kenőpénzzel, hogy a szervizkönyvben azért nyoma legyen, inkább vállalják a rizikót. De ha szétmegy, csúnya a számla végösszege.
Tanulság: Mindig be kell tartani az előírást, pláne japán autóknál, máskülönben elszegényedünk. "
Másnak is hasonlóak a tapasztalatai, ill. melyik benzinmotorokra gondol (már a ráncfelvarrás utáni VVT-i, vagy még a régiek)?