Unalmas dolog ez a benzines turbo, egyreszt azert mert egy benzines turbo dragabb, mint egy turbo diesel, masreszt legalabb akkora a meghibasodas lehetosege. Nem beszeltem meg arrol sem, hogy egy benzines turbo meg sokkal tobbet eszik, ja es nyomatekban sehol sincsen egy turbo dieselhez kepest. Nem tudom masok mire hasznaljak az autot, de en nem jarok drag racekre, jobban szeretek nyomatekbol cruiseolni. Termeszetesen amennyiben V8-rol van szo, ott kivetelt teszek, de benzin csak 8 hengerrel es az a 8 is megfelelo allasban kene, amugy meg utalok valtogatni.
Én abszolút benzines párti vagyok, a következő autóm remélhetőleg kiscm3-is turbóbenzines lesz. A dízelekkel kapcsolatban a legnagyobb bajom a FÜST. Egyszerűen elviselhetetlen amit művelnek, tisztelet a kivételnek. Sajnos a magyar dízelpark vagy lelakott visszatekert autókból, vagy új, de chip-elt autókbóláll.
Kezdjük ott, hogy a (kis)benzines turbók csak most kezdenek elterjedni, míg a turbódízeleknek van néhány év előnye. A benzines turbók sokkal nagyobb teljesítményre képesek: 1,4-1,6dízelek 80-110lovasok, 1,4-1,6 turbóbenzinesek 120-190lovasok. 2tdi 130-170ló, 2.0 benzines: 200-250ló. stb.
Ár:
Grande Punto Tjet 120Le: 3,5milla. Mjet 90Le dízel 3,8millióft.
Skoda Octavia 1,4TSI 122Le 4,7millió Ft, 1,6 crTDI 105Le 5,5M Ft...
Nem drágábbak a turbó benzinesek. Valóban van egy minimális többletfogyasztásuk, viszont rengeteg ember csak azért vette a füstokádó dízelért, mert kellett a turbó neki.