Nem akarok senkit megrémíteni, de gyűjtöm az infókat a majdani autóvásárlásra, és a dízelekről kirajzolódó kép egyre csúnyább ... Hogy mást ne mondjak, Toyotás szerelőmnél állandóan D-4D kocsik vannak, motorcserével és más hasonló olcsó apróságokkal. Bárki szerelőt megkérdezel erről, ugyanazt fogja mondani - és a kép csak most kezd tisztulni, mert most ér el ezeknek az autóknak a jelentős hányada a 150-200 ezer km-t meghaladó futásteljesítményhez! A baj tényleg az, hogy több olyan dolog is el tud romlani ezeken, nem elhanyagolható valószínűséggel (ugye a fórumozók között is fordult már elő pl. turbócsere az 1.4 dízelen, szerencsére még gariban), ami irtózatos költséget okoz, simán felemészti a több év (!) alatt az üzemanyagon megspórolt pénzt
(250 ezer km-ig biztosan nem mernék megtartani egy ilyen autót!)
Most számolgattam... 250ezer km esetén spórolósan vezetve 4liter vs. ~6liter(/100km) esetén 5000liter gázolaj a megtakarítás ami mai árfolyamon ~1.2M Ft / rugalmasan értelmezve a KRESZt 5-5.5liter helyett ~8-9liter(100km) már majdnem 2M Ft-nyi üzemanyagárkülönbségről beszélünk, amibe valljuk be: belefér némi javítás/alkatrészcsere/felújítás és akkor még azonos árban (kb átlag 265/L)számoltam a benzint (
272,9 most a megyébe a legolcsóbb) illetve a gázolajat (
245,9 most a megyébe a legolcsóbb),
holott (itéljetek el,vagy töröljétek ezt a részt), de én általába kamionostól vásárolom átlag 70-80ft-al, de van amikor bő 100 Ft-al listaár alatt literjét, benzinhez meg ilyen technikával szinte lehetetlen hozzájutni Bocsi a sok kerekítésért, de minden további pontosítás a számításokban csak sokkal tovább növeli a dízel előnyét anyagi oldalon, továbbá sokkal jobban szeretem a td karakterisztikát a szívó benzinesnél ~azonos teljesítményű autók esetében. Egyszerűen nem szeretem forgatni őket, főleg a 4hengereseket.
Tehát szvsz. ki lehet gazdálkodni némi felújítási alapot, mondhatni egy angol donorautónyi pénzt. Persze többe került dízelt venni (440ezer Ft volt a felár 2006ban), de ebből az előnyből valamicskét megtart eladáskor is.
Addig meg amíg nem aktuális a nagy költés a kocsira, megkapja a jó olajat, hidegen 1500nál elváltok, és mindig hagyom lehűlni a turbót pár percig. Most pl. úgy mentünk le Montenegróba, hogy 15órán át le sem állítottam az autót, akkor sem, amikor negyed órát álltunk kv, nyújtózkodás és eü. szünet címszóval.
Palaczk, ha van aktuális ADAC meghibásodási százalékod 1.4 D4d-re akkor kérlek szúrd be, hogy még nyugodtabb legyek, hogy gondoskodással el lehet kerülni, vagy akár csak ki lehet tolni a hibák jelentkezését