Sziasztok!
Látom vegyes érzelmeket tápláltok a gázzal kapcsolatban. Nekem egy 4afe motoros Carinám van, kb. egy éve. Sokat kell vele járnom ezért kimondottan ragaszkodtam a gázhoz, bár még sosem volt egyik autómban sem. Egyszer volt vele valami baj, nem váltott át gázra, az egyik mágnesszelep ment el, 5000Ft volt a javítás. A leg primitívebb szerkezet van az autómban egy 70l-es tartállyal (a légszűrő után van bekötve egy csövön az anyag, talán a karbis ladákba szokás ilyet tenni), mégis ha egyszer jól be lett állítva, nem észrevehető a benzin-gáz közötti differencia. A fogyasztás kb. azonos a benzinnel, 8 liter körül van (nem kicsi a lábam). Azóta vettem egy második autót is az asszonynak (Audi 2.8 V6), ami már hengerenkénti injektoros gázzal van, de azt is király. Ilyen üzemanyag árak mellett amíg a gáz majdnem féláron van (Ukránban 110Ft/l), megéri. 10 liter benzin ki szokott tartani egy hónapig, de azt is csak azért használom el, hogy nem büdösödjön bele.
Most készül egy ismerős Carinát venni, ki is néztünk egyet, szintén 4afe. Gázosat sajna nem találok, most mindet megvették, hogy brutál árú a benzin. Nem tudjátok, mennyibe van mostanában egy gáz beszerelés lepapírozva meg minden? Azért neki inkább a hengerenkéntit ajánlanám, pótkerék tartállyal. Hány literes a pótkeréktartály, ami befér a Carinába?