Hogyaza...
Ma reggel 10 km országút után felvillant a "CheckEngine" amit nem láttam mióta benn a kiemelő a P0420-ra.
4 km, óvoda előtt leállít, tovább suliig, maradt. Suli leállít, majd tovább melóig, maradt. Kajaszünetben kiugrottam, hogy kiolvastatom, indít, a lámpa elaludt HMMMM!!!
Ekkor már úgy voltam vele, most már mindenképp meglessük: tárolt egy P1349-t. Egyelőre törlés, majd figyelés.
Erre van valami praktika, mint a "szokásos" takarítások?? Tapasztalatok?
Menetben nem vettem észre semmi különöst, bár a "sárga fény" azonnal babonázott: mintha nem lenne olyan dinamikus
Nem folyik olaj a VVTI szelep környékén esetleg? Az enyémnek a szelepben lévő (nem a szelepen rajta lévő) tömítése adta meg magát. Először próbáltam a négy lábacskát ami oda fogja jobban rásajtolni, de nem hozott eredményt, inkább kicseréltem. A csatlakozójára hajlamos ráfolyni az olaj, és akkor kontakt hiba lehetséges, vagy csak szimplán a szelep a végét járja.. Ez is csak egy tipp, de ezt érdemes először csekkolni.
Ha a szelep hibás, vagy rendetlenkedik, mindenképp gyári bontott javasolt, én azt olvastam. Az utángyártottak nem igazán jók ebből. Én ezt is ebay-en találtam, Litvánoknál, angoloknál sokat bontanak ilyen motorokat, autókat, és a szállítás sem horribilis. Egyebekben mondanom sem kell gondolom, hogy a szelepet a motor típushoz érdemes nézni, tehát többfajta autóban is lehet ilyen.
Szerelése is egyszerű, egy darab csavar fogja be, csatlakozó levétele után csavar ki, és csak kihúzod a szelepet. A vissza is egyszerű, mert a csavarhoz lévő fül miatt adja magát, hogy hogy kell visszatenni. Amit észrevettem, hogy a szelep első része, ha az összeillesztésnél lévő négy kis fül gyengélkedik már, akkro el tud csavarodni. Ez azért érdekes, mert az jó ha pontosan a megfelelő szögben áll. Nálam a cserét ez az elcsavarhatóság is indokolta. A szelep egyébként egyszerűen ellenőrizhető. A csatija két pólusos, 12V -ra behúz (vagy kinyomja, már nem emlékszem) a közepében lévő rudazatot. Ezt lehet csekkolni is, hogy működik-e rendesen.