Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1319176 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5715 Dátum: 2015.06.24 15:49:59 »
Szerintem sincs ott MÉG. Látható, hogy jobbra lesz majd csomópont, de ez még csak az előjelző tábla.
Szerintem Trotter ilyenre gondolt.
Itt teljesen jogos, ha lassabb járművek a "középső" sávban mennek, ami fizikailag valóban a középső, de jogilag itt nincs ilyen.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5716 Dátum: 2015.06.24 15:54:40 »
Szerintem Trotter ilyenre gondolt.
Vagy van egy még jobb példa, ez sem ötsávos autópálya...
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5717 Dátum: 2015.06.24 19:56:14 »
Lehet neked másogy jelenik meg, beteszem ide a képet! Én itt nem látok külömbséget az elválaszó vonalak között.

Hát a fene tudja.  Music által linkelt felosztásra gondoltam.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5718 Dátum: 2015.06.24 21:10:22 »
Nem néztem be, arany Lacikám....

Ezen (a linkelt) a képen a régi állapot látható, erről írtam, az, hogy mi van most nem mérvadó a sávkiosztás tekintetében. Tök mind1, hogy kettő+1, vagy három+1.  :flowers:
de...ezt most benézted öregharcos,ott 3 normál sáv van.
utána jön még a lehajtó.
kb.20perce jöttem el ott,megfigyeltem a környéket.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5719 Dátum: 2015.06.25 05:21:38 »
de...ezt most benézted öregharcos,ott 3 normál sáv van.
utána jön még a lehajtó.
kb.20perce jöttem el ott,megfigyeltem a környéket.
:hug:

Ettől függetlenül tartom, amit írtam a sávkiosztásról a 2+1, 3+1 esetében.
Megnéztem más szögből is a helyet, valóban ott 3 sáv van.  :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5720 Dátum: 2015.06.25 07:32:18 »
Szabad-e az út szélén kijelölt, szaggatott sárga vonallal jelölt kerékpárúton tartósan haladni autóval? (szerintem nem)
Sok helyen van ilyen, pld. az Albert Flórián úton is. Tegnap arra jártam, nem mentem rá, és egy szemből jövő Transithoz hasonló autóból dudált a sofőr... Hozzáteszem, úgy van felfestve mindkét oldalon, hogy simán elfér 2 autó a(z egyébként felező vonallal el nem választott) sávokban.

(itt még épül, képen jobb oldalon parkoló, mellette a kerékpár sáv)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5721 Dátum: 2015.06.25 10:35:29 »
nem haladhatsz.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5722 Dátum: 2015.06.25 10:43:50 »
nem haladhatsz.
És motorral a jobboldali fehér és sárga szagatott vonal között :hmmmm: :wacko:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5723 Dátum: 2015.07.06 20:09:27 »
Szabad-e az út szélén kijelölt, szaggatott sárga vonallal jelölt kerékpárúton tartósan haladni autóval? (szerintem nem)
Sok helyen van ilyen, pld. az Albert Flórián úton is. Tegnap arra jártam, nem mentem rá, és egy szemből jövő Transithoz hasonló autóból dudált a sofőr... Hozzáteszem, úgy van felfestve mindkét oldalon, hogy simán elfér 2 autó a(z egyébként felező vonallal el nem választott) sávokban.

(itt még épül, képen jobb oldalon parkoló, mellette a kerékpár sáv)

Nyitott kerékpársáv. Nem szabad tartósan haladni rajta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5724 Dátum: 2015.07.06 20:18:30 »
A traffipax-ügy újabb fejleményei.
A legkellemetlenebb a cikk alján lévő videó.
Én erről annyit tudnék mondani, hogy ismerősömet, amióta a közigbírság-rendszer létezik, ötször is megbírságolták 30 ezerre - és MINDIG pont 1 km/órával a mérési toleranciával megtoldott határérték fölötti értéket "mért" a műszer.

Ha kicsit több fantáziát vinnének bele, hihetőek lennének.

Amúgy a gyorshajtás megvolt, ezt az illető nem tagadta - tény és való. De full kizárt, hogy mindig PONT eggyel ment többel. Éppenséggel nagyon is lehetséges, szerintem, hogy néha valójában lassabban is ment a "mért" értéknél.

 :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5725 Dátum: 2015.07.07 21:02:21 »
Ma lakott területen kívül haladtam lassan, többen elhaladtak mellettem, egy rendőrautó is megelőzött, mikor volt gyorsítósáv én meg kívül mentem.
Nem sokkal később, bár 70-el mentem, azt akartam hagyjon el a rendőr, de utolértem egy kisebb kocsisort, előttem a rendőrautó, előtte még legalább két autó, és egy kamion a sor elején, emelkedőn 70-el sem ment, de egyébként meg 70-nél nem ment gyorsabban. (gondolom ha nincs rendőr ő is megy 80 körül, mert általában ők is mennek annyit, amennyit tud az autó, csak ő elvileg nem mehetne többet 70-nél..)
Kisérgettem őket egy darabig, pedig nem lett volna kedvem megelőzni, de már meguntam. Egyszerre megelőztem az összeset, tök tiszta helyzet volt.

Nem értem egyébként az embereket, ha rendőrautót látnak, mit vannak úgy beszarva... Azután, hogy én elhúztam a csíkot (de elég rendesen, mert akkor gondoltam már tűnjek el a rendőrautó közeléből,úgyis jóval mögöttem van) láttam azért követték a példámat.

Csak nem értem, hogy mit vannak beszarva az emberek megelőzni egy 70-el ill. néha annyival sem haladó kamiont, azért mert egy skoda yeti rendőrautó van mögöttük..
Nem szeretek így vezetni, "megmutatni" az embereknek, hogy kell csinálni dolgokat, nem szeretek nevelni, se tanítani, de ezt muszáj volt, mert már én nem bírtam ezt a tempót. Persze nem mindenki kísérgette volna őket, de én ilyeneket fogtam ki.. A többség be van tojva az előzéstől, ha rendőrt lát, és a megengedett sebességet közel sem meri kihasználni.
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5726 Dátum: 2015.07.07 21:24:17 »
Így van. Tipikus reakció, hogy ha rendőrautó van látótávolságban, akkor a népek nekiállnak jóval lassabban menni a megengedettnél. Idegesítő, buta dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5727 Dátum: 2015.07.07 21:27:16 »
Azt viszont nem értem, a rendőrautó miért nem előzött akkor, ha látja, hogy ilyenek a többiek... Mert mondom korábban el lehetett volna őket kerülni, csak vártam, hátha valaki lép.. de senki...
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5728 Dátum: 2015.07.07 21:37:19 »
Azt viszont nem értem, a rendőrautó miért nem előzött akkor, ha látja, hogy ilyenek a többiek... Mert mondom korábban el lehetett volna őket kerülni, csak vártam, hátha valaki lép.. de senki...
Mert ráértek/várták hogy ki mit lép erre/röhögtek a sok hülyén. Én tutira röhögnék a helyükben  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5729 Dátum: 2015.07.09 20:36:18 »
Na... itt egy érdekes sztori.

"Valaki egy motorkerékpárral az M0-s autóúton haladt, amely irányonként két-két forgalmi sávból áll. Az út enyhe mértékben ugyan, de beláthatatlanul jobbra kanyarodott. Derült idő volt, sütött a nap, gyenge volt a forgalom. A vádlott egy motorkerékpárral a külső forgalmi sávban egy nyerges vontató mögött haladt, amely gátolta őt az előre és oldalra történő kilátásban. A belső forgalmi sávban ugyanebben az időpontban – éppen ott, ahol az út jobbra ível – valaki egy személygépkocsival fékezni kezdett, mert ‒ irányjelző használata mellett ‒ a záróvonal és a betontappancsok ellenére meg akart fordulni. A személygépkocsi mögött egy tehergépkocsi haladt. Amikor a személygépkocsi megállt, a mögötte haladó tehergépkocsi is megállni kényszerült, mert vezetője a külső forgalmi sávba nem tudott kisorolni. A vádlott éppen a jobbra ívelő útszakasz előtt döntött úgy, hogy az előtte haladó nyerges vontatót megelőzi, ennek érdekében sávot váltott, és behaladt a belső forgalmi sávba. Ezen az útszakaszon 80 km/h volt a megengedett legmagasabb sebesség, a motoros kb. 100 km/h-s sebességre gyorsult, hogy az előzést végre tudja hajtani. A nyerges vontató által kifejtett takaróhatás és az útkanyarulat miatt azonban a vádlott nem tudta áttekinteni a belső sávot, az áttérés végrehajtása során pedig nem látta be a motor aktuális sebességéhez tartozó féktávolságot sem. A vádlott a takaróhatás megszűnéséhez képest rendkívül rövid időn belül megpillantotta a megfordulni szándékozó személygépkocsi mögött addigra megálló tehergépkocsit, de már késő volt, a motor nekicsapódott a tehergépkocsi hátuljának, a motor utasa a helyszínen meghalt, a vádlott pedig maradandó fogyatékossággal járó súlyos sérülést szenvedett.
 
Az előzés megkezdésekor a motoros nem láthatta, hogy a belső sávban elöl haladó jármű szabálytalanul balra akar kanyarodni
 
A műszaki szakértő számításai szerint a vádlott 80‒90 km/h-s sebességről csak akkor tudta volna a motort a tehergépkocsi mögött megállítani, ha a megállás lehetőségére is felkészülve (vagyis fékkészenlétben, ami azt jelenti, hogy késedelem nélkül tud reagálni egy olyan veszélyforrásra, amely őt megállásra kényszeríti) közlekedett volna. Ha azonban csak 2 másodpercnyi észlelési késedelem után kezdett volna elhárításba (mert például meglepődik), akkor a megengedett maximális 80 km/-s sebességről vészfékezés mellett sem tudta volna megállítani járművét.
 
Az elsőfokú bíróság azért mentette fel a vádlottat, mert megítélése szerint a baleseti veszélyhelyzetet annak a személygépkocsinak a vezetője idézte elő, aki olyan helyen állt meg, és kezdett visszafordulásba, ahol ez tilos volt. Egy ilyen veszélyhelyzetre az elsőfokú bíróság szerint a vádlottnak az autóúton nem kellett számítania.

A másodfokú bíróság másként ítélte meg az ügyet: a vádlottat bűnösnek mondta ki halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségében. E bíróság szerint még autópályán és autóúton is reálisan számítani kell arra, hogy a belső sávban haladó jármű vezetője akár műszaki meghibásodás miatt, akár baleset következtében megállásra kényszerül. Ezért nem lett volna szabad megkezdenie a nyerges vontató előzését úgy, hogy az útkanyarulat miatt a belső sávot a féktávolságnak megfelelő távolságban nem látta be. (A KRESZ egyik rendelkezése szerint a jármű sebességét úgy kell megválasztani – az adott sebességhatárokon belül is! –, hogy a járművet a vezetője az általa belátott távolságon belül, és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell, meg tudja állítani. A másodfokú bíróság szerint a vádlott ezt a szabályt szegte meg.) Ezenkívül a bíróság szerint abban, hogy a vádlott a kétségkívül más által létrehozott veszélyhelyzetet nem tudta elhárítani, annak is szerepe volt, hogy a táblával jelzett megengedett legmagasabb sebességet túllépve közlekedett.
 
A másodfokú bíróság ítélete ellen a vádlott védője ún. felülvizsgálati indítványt terjesztett elő, amelyben indítványozta védence felmentését."

Nos... ki melyik döntéssel ért egyet? Miután leírtátok, bemásolom majd a Legfelsőbb Bíróság döntését is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )