Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 130659 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #330 Dátum: 2013.10.16 11:45:59 »
De. TÜV és mindenféle egyéb statisztikák alapján gyakorlatilag az összes BMW típus megbízhatóbb, mint a Sharannak ez a generációja.
De te keverted a Sharan első és 2. generációját.  :surrender: Előbbi borzasztó, utóbbival nincsenek különösebb elektronikai problémák...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #331 Dátum: 2013.10.16 11:47:35 »
Ez értelmezés kérdése.  :surrender:
Nem az, Mester  :) ... ez egy elég pontosan meghatározott kör.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #332 Dátum: 2013.10.16 11:48:42 »
De te keverted a Sharan első és 2. generációját.  :surrender: Előbbi borzasztó, utóbbival nincsenek különösebb elektronikai problémák...
Nem kevertem. A régi borzasztó, de az újabb sem valami jó. Csak a régihez képest.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #333 Dátum: 2013.10.16 11:50:06 »
Nem az, Mester  :) ... ez egy elég pontosan meghatározott kör.
Nem fogunk ezen összeveszni, de én nem így gondolom.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #334 Dátum: 2013.10.16 11:59:06 »
Néha azon fantáziálok, mi lenne ha vennétek egy márkát amit fikáztok, azzal az odafigyeléssel, amivel a Toyotákat szoktátok. Lehet rájönnétek hogy nem is kell annyira parázni :D
Gondolod, hogy anélkül írom azt, amit, hogy Toyotán kívül másra is rálátásom lenne? Lassan harminc éve figyelem az autókat magam körül (családi, baráti körben stb), és csak folyamatosan erősödik a meggyőződésem, hogy Toyotát venni a legjobb döntés, ha a cél az, hogy az embernek minél kevesebb gondja legyen a kocsijával. Százas nagyságrendű autóval kapcsolatosan gyűjtött tapasztalatok alapján mondom ezt. Ehhez jön még, amit eddig összeolvastam a témáról az utóbbi szűk harminc évben.

A Toyotán (meg a Lexuson, és talán a Subarun) kívül minden mással több a szívás - ez a lényeg, nem az, hogy a tulajuk hogy éli ezt meg. Attól, hogy mondjuk az illető nem panaszkodik a több javítás miatt, a probléma még valós marad. Ez a helyzet. A Honda és a Mazda nem marad le lényegesen, és a többi márkának is akadnak megbízható típusai - de ettől még, általánosságban, így fest az ábra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #335 Dátum: 2013.10.16 11:59:36 »
Nem fogunk ezen összeveszni, de én nem így gondolom.  :hug:
OK  ;) :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #336 Dátum: 2013.10.16 12:04:24 »
-Akik 2-3 éves francia autókat vásárolgat 3 évre, szintén elégedetten konstatálná hogy igaz egyszer többet kellett kocsiba fektetnie, de csak olajat és izzót kell cserélni a kocsijában (meg néha klímát tisztítani).
Létezik ez a kategória  :?: ? A 2-3 évesen vett, és utána további 3 éven át használt francia autóra biztosan nem az a leginkább jellemző, hogy csak olajat meg izzót kéne rajta cserélni. Ebben a korban (is) már ezekkel az autókkal lehet relatíve a legtöbb gond - kivéve néhány olasz típust.

Egyik volt kollégám pl. öt éven belül a harmadik, pár évesen vásárolt francia kocsiját (Megane II, korábbi Citroen C4, Laguna III) adja el frusztráltan, a túl sok meghibásodás miatt. (Az már más kérdés, hogy akkor miért vett megint ilyeneket. Nyilván ugyanazért, amiért az emberek hajlamosak ugyanazt a hibát újra meg újra elkövetni.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #337 Dátum: 2013.10.16 12:05:53 »
Egyik volt kollégám pl. öt éven belül a harmadik, pár évesen vásárolt francia kocsiját (Megane II, korábbi Citroen C4, Laguna III) adja el frusztráltan, a túl sok meghibásodás miatt. (Az már más kérdés, hogy akkor miért vett megint ilyeneket. Nyilván ugyanazért, amiért az emberek hajlamosak ugyanazt a hibát újra meg újra elkövetni.)
Áffenét, azért vett újra és újra franciát, mert azok fiatalon is nagyon olcsók megvenni. Meg persze, nem tanult a hibájából.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #338 Dátum: 2013.10.16 12:10:07 »
Erről az érzésről tudnék már mesélni. Párszor elromlott, azóta minden kis furcsa rezzenésével viszem szakihoz. És eddig sajnos 50%-ban igazam is volt  :flowers:
Azt már én is megfigyeltem, hogy ha az ember bizalma egy autóban egyszer megrendül, és elkezd azon parázni, hogy mikor jön a következő probléma - akkor a következő probléma tényleg jönni fog  ::) ... Nem is tudom, talán ez is egyfajta bevonzás - anélkül mondom ezt, hogy igazából hinnék az ilyesmiben.

Szerintem az ilyen kocsit el kell adni. Márkától függetlenül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #339 Dátum: 2013.10.16 12:11:03 »
Biztos, hogy ki lehet fogni OFF autóban is hasonlóan jót, mint a jelenlegi autónk. Ezt nem vitatom. De hozzá szoktam a Toyotánál 5 év alatt, hogy itt kevesebb nem tervezett hiba van. Egy használt BMW, AUDI, VW, netán francia autó vélhetően gyakoribb és költségesebb karbantartási díjait nem vagyok hajlandó elvenni a családomtól:excl: A Toyotánál tervezhetem a kiadásaimat, és biztos vagyok benne, hogy nem hagy cserben, más gyártmánynál mindig lenne bennem egy kis félsz egy-egy hosszú út előtt. És EZ nagy előny és nyugalom a Toyota mellett.  :cool2:
Hát összedobva a környezetem tapasztalatait (mert ugye ők is ismerik az enyéimet), ezek egyike sincs már meg bennem.
Ettől függetlenül, mint első autó, érzelmi okok miatt meg fog maradni (és riban*ként ezzel vissza is él szerintem :D), de egyelőre abban látom megnyilvánulni a minőségét, hogy még 16 évesen sem nyiszorog (najó, nagyon rossz úton hallok valamit a vezető oldali ajtóból) és eddig azért elmászott valahogy a szerelőhöz szivárgó tömítésekkel, hiányos váltóolajjal, törött kuplunggal, vagy levegős munkahengerrel stb. (bár azon lehet vitatkozni hogy rám, illetve a többiekre nézve nem e lett volna biztonságosabb, ha trélerezni kell). Sajnos álmodtam már, hogy elgázolom ismerősömet, mert nem áll meg az autóm a zebra előtt (hol kinyomott kuplunggal, hol beesett fékpedállal) és ez többször eszembe is jut (de legalább piros lámpánál üresben szoktam várakozni, felengedett kuplunggal :D). Ilyenkor persze előjön belőlem az hogy nincs jogom másokat veszélyeztetni, mert én önző módon egy ócska, 16 éves autóba ültem bele és nem egy 2-3 évesbe. Aki csóró, járjon gyalog.
Azt is megkockáztatom valszeg a köv autóm is Toyota vagy Honda lesz, de pusztán azért, mert elmegyek a szerelőmhöz és tetszik az, hogy leveszi a polcról az ugyanolyan emblémás dobozt, mint ami a kocsi orrán van és beszereli a kocsiba. Az autóvásárlás legsarkalatosabb pontjának még mindig a megfelelő szerelőt látom és nincs sok kedvem megint két évig keresgélni egyet, aki pl Fiat/Lancia feliratú dobozokból veszi ki az alkatrészeket a Kappába :)
Sőt fentebbi okokból szoktam is ajánlani a Toyotát vagy Hondát ismerősöknek akik autóban gondolkodnak, ezt is szintén azért, hogy megspórolják maguknak a szerelő keresgélését.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #340 Dátum: 2013.10.16 12:13:03 »
Azt már én is megfigyeltem, hogy ha az ember bizalma egy autóban egyszer megrendül, és elkezd azon parázni, hogy mikor jön a következő probléma - akkor a következő probléma tényleg jönni fog  ::) ... Nem is tudom, talán ez is egyfajta bevonzás - anélkül mondom ezt, hogy igazából hinnék az ilyesmiben.

Szerintem az ilyen kocsit el kell adni. Márkától függetlenül.
Like gomb hol van? :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:BMW
« Válasz #341 Dátum: 2013.10.16 12:25:48 »
Olvastam, Valaki megszívta a bömcijével és megy a huza vona, hogy az előző tulaj, mostani tulaj és a márkaszerviz közül ki hibázott nagyobbat.
Most írjak én is egy cikket (vagy népitéletet) és írjam le hogy megszívtam egy Toyotával? Felsorolnám a cserélt alkatrészeket, mellékelném a hivatalos, márkaszervizes árajánlatokat:
-A Toyotás és Hondás közösség azt vonná le hogy ezek teljesen normális dolgok egy ennyit futott, ilyen idős autótól (meg hogy milyen balfék vagyok, mert ők ezt töredék áron megoldanák);
-A Swiftesek levonnák hogy a márka miatt 3x annyit hülye aki kifizet márkaszervizben (jah hogy meg kell tanulni vezetni, mert a Suzuki nem annyira hibatűrő féktávon és kanyarban? bocsássmeg);
-Akik 2-3 éves francia autókat vásárolgat 3 évre, szintén elégedetten konstatálná hogy igaz egyszer többet kellett kocsiba fektetnie, de csak olajat és izzót kell cserélni a kocsijában (meg néha klímát tisztítani).
-Az Opelosok,VW-sek azt hogy igen, egy autó fenntartása ennyibe kerül.
(Kb ezek a csoportok vannak közvetlen látókörömben, úgyhogy a Marci féle "Kukázd már ki ezt a f*st" kihagyom) :D

Ettől függetlenül elégedett vagyok a vassal, mert:
-megvan a köztes kompromisszum, hogy ha kell, könnyű vele járni/parkolni városban, kis köbcentis, nem eszik sokat, de mégis sok minden belepakolható ha cipelni kell valamit, cserébe hangos és nem dinamikus autópályán és az én magasságomnak már kényelmetlen hosszú távon, beszállni sem egyszerű már az én méreteimmel.

-ha most vásárolnék, valszeg megnézném még: Honda Jazz, Kia Shuma (a Kappa a top, csak az már két kategóriával fentebbi autó, lehet városi használatra nem túl ideális).

Persze lehet matekozni a végtelenségig, megkaptam én is hogy egy sokkal fiatalabb Mondeóban már minden nyiszorog, megdicsérték a vajpuha váltóm, többször pedig rácsodálkoznak amikor megmondom az igazi korát (általában 6 év körülire tippelik).

De hogy őszinte legyek, olyan ismerősöm nincs, aki panaszkodna az OFF autójára. Volt, aki 2 milliót költött 5 év alatt az F Astrájára, javarészt lakatos munkákra (aztán amikor már majdnem elkészült, GTK-ra törte egy ML merci), tegyük hozzá, amikor a lámpatest nem ment vissza a helyére rájöttek hogy lehet már nem szűz a kislány elölről :D
Van, aki hozzám hasonlóan megszívta a több mint 300 ezret futott Sharannal (a kínálat legaljáról választott, előtte 10 évig járt egy kombi passattal, csak azért adta le bontóba, mert már menthetetlenül rohadt volt a kasztni, de a többi pöccröff volt, miért próbált volna ki más típust).

Néha azon fantáziálok, mi lenne ha vennétek egy márkát amit fikáztok, azzal az odafigyeléssel, amivel a Toyotákat szoktátok. Lehet rájönnétek hogy nem is kell annyira parázni :D
Jól elkanyarodtam a témától, ezt teszi a reggeli pálesz éhgyomorra :D

"Öreg" autóra költeni kell, nincs mese :) Sztem kb 14 év az a kor, amikor el kell kezdeni komolyabban költeni/foglalkozni az autóval. Pl ekkor már kezdenek rozsdállni itt-ott(bár típusfüggő), öregednek a gumi alaktrészek, szilentek, kipufogó..
Épp a napokban gondolkodtam el unokatesóm Civicjén, amit nagy kapkodva vettünk meg tavaly év végén. Olcsón lett véve, és sokat kellet rá költeni. Egész konkrétan: 300 volt a kocsi, és ha jól rémlik 730 körül állt meg mindennel együtt. Mondjuk ebből 100 az ő balfaxsága(németben vett vadiúj ablaktörlőmotort 60 ezerért, meg egy futóműves levette 40 rugóra futóműállításnál..). Plusz egy 100as volt az átíratás+friss műszaki. Tehát ha ezeket levonom, akkor már csak 530. A maradék az végülis mind kopó cucc volt, meg folyadékok, kasztnimunka, bontott cuccok(kapcsolók, bizbaxok) sok kicsi sokra megy. Viszont megspórolt neki eddig kb 50 ezret egy "hagyományos" benzineshez képest (ebben az 1.5ös v-tec economy motor van, direkt pályára áttételezve), bár ő ezt nem számolja. És megjárta már vagy 4x németet oda-vissza, kényelemben, lerobbanás nélkül :)
PErszem ő nem gondolkodik, nem számol :D Kint dízel furgonnal jár, és gyenge neki utána a Civic.. Most beleb.zult az Audiba, ott kint vmi havernak egy A4ese van, állítólag patika állapotban, 1.9es TD, és el van ámulva hogy az hogy megy, meg hogy nem rohad.. Na ja, csak olyat nem kapott volna 300-400ért.. Annyi volt a keret, és annyiért nem akartam hogy németet vegyen. Carinát ajánlottam még, de végül nem tetszett neki. Esetleg Octaviát, mert kb az a technika mint az Audi(legalábbis a motor), de az meg nem tetszik neki.. Érted, bagóért akar autót, és a külsőségeket nézi.. Jövőre lehet hogy cserél, és én nem fogok erősködni, vegyen Audit  :hug: Gondolkodtam hogy esetleg Avensist ajánlok neki, de az meg eheti az olajat ugye.. Bár ki lehet fogni motorcseréset, de én nem erősködök. Vegyen ami tetszik neki azt kész  :hug:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #342 Dátum: 2013.10.16 12:27:50 »
Sokszor azt érzem, hogy neked üldözési mániád van, nem gyengén. Jól teszed, ha figyelsz az oda nem illő hangokra, de az ördög nem a Corollákban bújik meg. Ha rendben tartod az autódat, ahogy teszel is, nem lesz nem várt baja. Igen, a kuplung fura volt, az sem jellemző erre a típusra. De, ha nincs baja az autónak, akkor AZT HIDD EL neki és láss mögé mindenféle szarságot. Piszok hálás kis dög az E11.
Mindezen túl, persze, újabb nem lesz az autó, elvégre 15 éves idén, de megnéznélek egy ennyi idős olasz, v. francia autó tulajaként, milyen arcot vágnál, ha akkor sem tudnád használni, amikor nagy néha tényleg szükséged lenne rá. Ez a veszély a mostani (1.) autód esetében nem áll fenn.  :flowers:
Mester, te a túlzások embere vagy  :D ...

Természetesen elromolhat egy Corolla is. Urambocsá, még nem várt baja is lehet. Rendes karbantartás mellett is.

(A gond pont abból származik, mikor emberek elhiszik ezt, hogy egy Toyota nem romolhat el! Aztán csalódnak és mérgelődnek, ha mégis.)

"Csak" annyiról van szó, hogy jóval kisebb eséllyel fogja ezt tenni, mint mondjuk egy kortárs Megane vagy Brava  :)

Kuplung munkahenger meghibásodás? Nem tipikus, de nem is abnormális hiba, egy ennyit futott kocsinál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:BMW
« Válasz #343 Dátum: 2013.10.16 12:31:16 »
Áffenét, azért vett újra és újra franciát, mert azok fiatalon is nagyon olcsók megvenni. Meg persze, nem tanult a hibájából.  ;)
Meg jó a designjuk, jól néznek ki. Hétvégén mentünk a városban mellettem anyukám, aki semmilyen autómárkát nem ismer meg. Mellettünk megáll egy Renault és azt mondja milyen szép autó :D És ugye cégautónál meg nőknek nem számit mennyire meghibásodóak. Ök max amit megtesznek, hogy megtankolnak. Feleségem még azt is nagyon utálja [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #344 Dátum: 2013.10.16 12:53:12 »
drágáim, akár még igazatok is lehetne (nekem ugyan sosem volt még német prémiumom, de számos barátomnak igen és nem nagyon érzékelem, hogy a felmerülő hibák átütnék az elégedettségi ingerküszöbüket),
DE.

Helyénvaló vajon, hogy a versenylovakon az öszvérek kitartását és igénytelenségét kérjük számon?
vagy esetleg, el sem tudjátok képzelni, hogy valakinek többet ér egy nyűgös bombázó, mint egy jól főző, ám kevésbé kívánatos tyúkanyó?  :lol:  :hug:
A BMW a versenyló, a Toyota meg az öszvér? Ne már  :) ... Mondjuk, az úgy OK, hogy egy M6 versenyló, egy Hiace pedig öszvér  :lol:

A másik példánál is inkább az a lényeg, hogy milyen célra kívánjuk felhasználni  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )