Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 130704 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:BMW
« Válasz #300 Dátum: 2013.10.15 16:37:32 »
A cikk annak állítja be, ami. Súlyos konstrukciós hibával bíró csúcsterméknek (meglehetősen megalázó kombináció a gyártóra nézve), amit bizonyít, hogy hány ilyen motorral van hasonló gond világszerte.

Az átalakítás csak a gyári végsebesség-korlátozás kiiktatását eredményezte, amit felár ellenében maga a gyártó is elvégez.

A fordulatszám-túllépés egyszeri volt és kis mértékű (8200 vs. 8500).

Hamis olaj, minden alkalommal? Leírták, hogy a többi hajtórúd csapágya is erősen kopott volt - ez a kopás nyilván fokozatosan jött létre.
A cikk egy hatásvadász, szinte bértolnoki férc. Valahogy a múltkori hiányos bárszekrényes teszt jut róla hirtelen eszembe, meg az amikor az utcában cikket írtak egy emberről akivel a gonosz Önkormányzat, és Bíróság le akarja bontani a "kis" épület toldását (amivel a megengedett 20-ról 50%ra ugrott a beépítettsége). Ez az írás is tele van félinformációval és pontatlanságokkal, több kérdést vet fel, mint amennyit korrekten megválaszol.

Világszerte több probléma az M5-el volt, és nem a cikkben szereplő M6-al, és nem azonos a motor a kettőben.
A független szakértők nem ismerik az adott motor olajozási rendszerét (tárgyi tévedés van az idézetben!), nem tulajdonítottak jelentőséget a még benne maradt végsebesség kiiktatásnak, amit nem tudunk a gyáritól mennyire eltérően működik.
A fordulatszám túllépés idejéről, gyakoriságáról nincs infó. Az azonban biztos, hogy jót nem tehet a motornak, valamint egy automata váltós autónál kizárt, hogy előforduljon.  Ebből következik, hogy vmikor beavatkoztak a rendszerbe, majd a beavatkozást megszüntették. Valahogy ez felett is elsikkadtak. Az olajozási rendszer többi elemének vizsgálatáról sincs szó. A konkrét részletes jelentést nem láttam, csak az újságíró által kiemelt részekből tudok kiindulni, szóval akármi is lehet...

A nem megfelelő olajjal, vagy nem az előírásoknak megfelelően végzett olajcsere - szélsőséges esetben akár egy alkalom esetén is - elkezdhet egy visszafordíthatatlan folyamatot a motorban. Mintha láttál volna már márkaszervizben feltöltött váltót amiből a zárt rendszer ellenére hiányzott az olaj. Az adott BMW-ben még ellenőrző pálca sincs, ami szinte felhívás keringőre egyeseknek. :eek: A jól képzett, a sárga lámpafigyelmen kívül hagyását javasló márkaszervizes szerelőről ne is beszéljünk, az olajzabálást természetesnek tartó 2. tulaj is lehetett volna körültekintőbb, gyanakvóbb. Kisebb lett volna a kára.

Feltételezem, ekkora tuning baki esetén (illetve a bármiféle beavatkozás észlelése után),ráadásul a gari után ilyen hosszú idővel más gyártó sem lenne hajlandó garanciális ügyintézésre. Itt nincs szó tömeges meghibásodásról mint a Toyotás olajfogyinál volt.
Az, hogy az adott márkaszerviz milyen garit adott (adott egyáltalán?), és miért az sem derül ki a cikkből.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.15 16:41:18 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:BMW
« Válasz #301 Dátum: 2013.10.15 18:22:44 »
A cikk egy hatásvadász, szinte bértolnoki férc. Valahogy a múltkori hiányos bárszekrényes teszt jut róla hirtelen eszembe, meg az amikor az utcában cikket írtak egy emberről akivel a gonosz Önkormányzat, és Bíróság le akarja bontani a "kis" épület toldását (amivel a megengedett 20-ról 50%ra ugrott a beépítettsége). Ez az írás is tele van félinformációval és pontatlanságokkal, több kérdést vet fel, mint amennyit korrekten megválaszol.

Világszerte több probléma az M5-el volt, és nem a cikkben szereplő M6-al, és nem azonos a motor a kettőben.
A független szakértők nem ismerik az adott motor olajozási rendszerét (tárgyi tévedés van az idézetben!), nem tulajdonítottak jelentőséget a még benne maradt végsebesség kiiktatásnak, amit nem tudunk a gyáritól mennyire eltérően működik.
A fordulatszám túllépés idejéről, gyakoriságáról nincs infó. Az azonban biztos, hogy jót nem tehet a motornak, valamint egy automata váltós autónál kizárt, hogy előforduljon.  Ebből következik, hogy vmikor beavatkoztak a rendszerbe, majd a beavatkozást megszüntették. Valahogy ez felett is elsikkadtak. Az olajozási rendszer többi elemének vizsgálatáról sincs szó. A konkrét részletes jelentést nem láttam, csak az újságíró által kiemelt részekből tudok kiindulni, szóval akármi is lehet...

A nem megfelelő olajjal, vagy nem az előírásoknak megfelelően végzett olajcsere - szélsőséges esetben akár egy alkalom esetén is - elkezdhet egy visszafordíthatatlan folyamatot a motorban. Mintha láttál volna már márkaszervizben feltöltött váltót amiből a zárt rendszer ellenére hiányzott az olaj. Az adott BMW-ben még ellenőrző pálca sincs, ami szinte felhívás keringőre egyeseknek. :eek: A jól képzett, a sárga lámpafigyelmen kívül hagyását javasló márkaszervizes szerelőről ne is beszéljünk, az olajzabálást természetesnek tartó 2. tulaj is lehetett volna körültekintőbb, gyanakvóbb. Kisebb lett volna a kára.

Feltételezem, ekkora tuning baki esetén (illetve a bármiféle beavatkozás észlelése után),ráadásul a gari után ilyen hosszú idővel más gyártó sem lenne hajlandó garanciális ügyintézésre. Itt nincs szó tömeges meghibásodásról mint a Toyotás olajfogyinál volt.
Az, hogy az adott márkaszerviz milyen garit adott (adott egyáltalán?), és miért az sem derül ki a cikkből.
Nem gyengén inkorrekt vagy.
A Toyota olajfogyasztást érintő problémáját mai napig példamutató módon oldotta meg, egyetlen más gyártó sem tett ilyen lépéseket, holott mind az Opel, mind a Vw, hogy csak a legáltalánosabb márkákat említsem, sem hívták vissza az olajzabálós típusokat.
Ne hasonlítsd a BMW-hez.
Az M5 és M6 motorja tök azonos. Ugyanaz az 507 le-s S85 motorkódú.

A tulaj nem lehetett ennél körültekintőbb, hiszen teljesen leinformálta vétel előtt a kocsit. Az, hogy nem volt az átvizsgálás teljesen mélyreható, nem a vevő hibája.
A benne lévő elektronika a gyár által használt hivatalos BMW gyári tuner, a Lumma munkája és terméke.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: BMW
« Válasz #302 Dátum: 2013.10.15 18:28:40 »
Az azért vicc, hogy egy ilyen brutális sportmotort nem lehet úgy használni, hogy az igazi élményt kiautózzák.
Ott a Corolla TS, vagy a Yaris TS motorja. Iszonyú terhelést bírnak, a Corolla TS vezérműtengelye majd 500 le teljesítményt bír ki. Mert túl van méretezve, nem pedig kicentizik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:BMW
« Válasz #303 Dátum: 2013.10.15 19:01:35 »
Oldpiet, nekem is a tartósság és a megbízhatóság az egyik legfontosabb tényező az autóval kapcsolatban. Viszont ezzel nem mindenki van így. Van, akinek az életérzés fontosabb (ezek jobb esetben tehetős emberek, rossz esetben suttyók) és ezért vállalnak - számunkra - jelentős kockázatot.
Azt mondják, hogy lesz*rják, hogy az Alfa lépten nyomon produkál valami bajt, ha egyszerűen vérpezsdítő a V6-os, 3.2-es benzin motor hangja, vagy a sor6 benzin BMW-k hangjától ejakulálnak.  :lol: Ez mind rendben van, amíg nem az én/mi pénztárcánkat sújtják ezek javítási számlái.

A BMW tipikus 1 tulajos autó lesz/lett. Ha újonnan meg tudja venni az ember, akkor valameddig (ált a gar. idő lejártáig) biztosan jó lesz, de a következő tulajok nagy valószínűség szerint szopni fognak vele. Ennyi, ez legyen az Ők dolgouk. Élvezzéák ki a BMW-feelinget, amíg megy.  :whistling: :surrender:
Egyik szomszédasszonynak 320 d-je van, cca 10 éves és meg van elégedve vele. Nem kérdeztem honnan vette használtan (de már jó pár éve), de csak a kipufogoval volt gondja.Igaz nem olyan sokat használja és nem is sportosan, szóval jó is lehet.
De ezek ellenére nem tartom megbízhatónak a BMW-t.
 Ha elromlik egy autó az olyan mint egy betegség, felőrli az ember idegeit, stresszes lesz, megkeseriti az ember életét. stb és mindent megtesz (anyagilag is) hogy helyreállitsa az "egészséges" állapotot.
 Na én az ilyesmit kerülöm ha csak tudom. :yes:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: BMW
« Válasz #304 Dátum: 2013.10.15 21:36:11 »
Nem gyengén inkorrekt vagy.
Szerintem én objektív vagyok, a cikk az inkorrekt. Aki felületesen olvassa, és nem kezdi el boncolgatni, azt teljesen megvezeti, a címe meg egyenesen hatásvadász.-(
A Toyota olajfogyasztást érintő problémáját mai napig példamutató módon oldotta meg, ...
Ne hasonlítsd a BMW-hez.
Szerintem is példamutatóan járt el a Toyota (ezt már korábban többször elmondtam). A hasonlat csak annyi, hogy buherált autóra sem ők, sem más gyár nem vállal garit.
Az M5 és M6 motorja tök azonos. Ugyanaz az 507 le-s S85 motorkódú.
A YHSD és a PII benzin motorja is azonos kódú, mégsem azonos.
Talán Shadowbull kicsit jobban ért a BMW-k benzinmotorjaihoz, én elhiszem neki, hogy nem azonos.

A tulaj nem lehetett ennél körültekintőbb, hiszen teljesen leinformálta vétel előtt a kocsit. Az, hogy nem volt az átvizsgálás teljesen mélyreható, nem a vevő hibája.
A benne lévő elektronika a gyár által használt hivatalos BMW gyári tuner, a Lumma munkája és terméke.
Átvizsgálás ide vagy odaa 2. tulajnak is elgondolkozhatott volna, hogy mitől fogy az olaj, és villog a sárga lámpa, és vajon miért tud 250 felett menni a kocsi.
A tuning 2 lépcsős volt, a benne maradt Lumma, csak a 2., aminek alkalmazásakor nem biztos, hogy a BMW nem módosít mást is.
A tuning azon része, amely a fordulatszám emelését, és még ki tudja mi mást csinált, már nincs az autóban, de a naplózás bizonyítja a létezését.

Szerintem olvasd el a Novoth Tibor hozzászólásait is a Shadowbull-é mellett.
Az azért vicc, hogy egy ilyen brutális sportmotort nem lehet úgy használni, hogy az igazi élményt kiautózzák.
Lehet, csak nem közúton. -)
Műszaki szempontból meg csak megfelelő odafigyeléssel, karbantartással, szakértelemmel lehet, egyébként a tervezett élettartam rovására megy.
a Corolla TS vezérműtengelye majd 500 le teljesítményt bír ki. Mert túl van méretezve, nem pedig kicentizik.
Egy egy alkatrész túlméretezése nem jelent semmit, rendszerben kell gondolkozni. A lánc annyit bír, mint a leggyengébb láncszem, felesleges jelentősen túlméretezni a többi részt, ráadásul indokolatlanul drágít. Ti sem minden utat harckocsikra méreteztek, mi meg szívunk a kátyúkkal ...
Az, hogy egy gyár egy terméket mennyire gyárt tuningolható alkatrészekkel  egy közúti iszonyúan brutális autót szinte tökmind1 (nekünk). A BMW-nél láthatóan úgy döntöttek, hogy aki még jelentősen többet akar, az ne csak a szoftverre költsön. Azért mert a Corolla TS vezérműtengelye majd 500Le kibir az M6-ot 1000Le -re kellene tervezni???
 

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #305 Dátum: 2013.10.15 22:30:50 »
Ha elromlik egy autó az olyan mint egy betegség, felőrli az ember idegeit, stresszes lesz, megkeseriti az ember életét. stb és mindent megtesz (anyagilag is) hogy helyreállitsa az "egészséges" állapotot.
Erről az érzésről tudnék már mesélni. Párszor elromlott, azóta minden kis furcsa rezzenésével viszem szakihoz. És eddig sajnos 50%-ban igazam is volt  :flowers:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:BMW
« Válasz #306 Dátum: 2013.10.15 22:46:47 »
Hja, vagy elromlott, vagy nem...  :lol:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:BMW
« Válasz #307 Dátum: 2013.10.16 07:29:08 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #308 Dátum: 2013.10.16 08:31:54 »
Erről az érzésről tudnék már mesélni. Párszor elromlott, azóta minden kis furcsa rezzenésével viszem szakihoz. És eddig sajnos 50%-ban igazam is volt  :flowers:
Ha jól emlékszem, a kuplung munkahengere romlott el egyedül a Corolládban. Minden más bakit a nem időben lecserélt alkatrészek okozták... Nem értem, miért ferdíted mindig negatív irányba az autód dolgait...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #309 Dátum: 2013.10.16 09:14:10 »
Ha jól emlékszem, a kuplung munkahengere romlott el egyedül a Corolládban. Minden más bakit a nem időben lecserélt alkatrészek okozták... Nem értem, miért ferdíted mindig negatív irányba az autód dolgait...  :surrender:
Amiért ti is az előző tulaj által széthajtott M6-osét :D
Nem a kicserélt cuccokkal van a baj, csak azóta tényleg félek már mindentől hogy ha furcsán működik: pl néha kicsit lentebb fog a fékpedál (állítólag semmi baja, minden teljesen jól mozog benne), kicsit akad a váltó (szimering elfáradt, elfojt némi olaj, csere és feltöltés óta úgy tűnik rendben), vagy jobban kelepel a motor (úgy látszik nem szereti a lukoil benyát).
De jah, végülis miután egyszer megpróbált megölni (vagy öngyilkos lenni), ne gyanakodjak semmire ezek után :D
Ettől függetlenül igyekszem "mindent megtenni (anyagilag is) hogy helyreállítsam az egészséges állapotot", így a mostani két rendszámtábla világítás izzócserém is egy heti "meló" és vagy 10 ezer Ft lesz (vagy ki tudja mi lesz, ha szétszedem a hátsó ablaktörlő motorját) :hug:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #310 Dátum: 2013.10.16 09:21:21 »
Amiért ti is az előző tulaj által széthajtott M6-osét :D
Nem a kicserélt cuccokkal van a baj, csak azóta tényleg félek már mindentől hogy ha furcsán működik: pl néha kicsit lentebb fog a fékpedál (állítólag semmi baja, minden teljesen jól mozog benne), kicsit akad a váltó (szimering elfáradt, elfojt némi olaj, csere és feltöltés óta úgy tűnik rendben), vagy jobban kelepel a motor (úgy látszik nem szereti a lukoil benyát).
De jah, végülis miután egyszer megpróbált megölni (vagy öngyilkos lenni), ne gyanakodjak semmire ezek után :D
Ettől függetlenül igyekszem "mindent megtenni (anyagilag is) hogy helyreállítsam az egészséges állapotot", így a mostani két rendszámtábla világítás izzócserém is egy heti "meló" és vagy 10 ezer Ft lesz (vagy ki tudja mi lesz, ha szétszedem a hátsó ablaktörlő motorját) :hug:
Sokszor azt érzem, hogy neked üldözési mániád van, nem gyengén. Jól teszed, ha figyelsz az oda nem illő hangokra, de az ördög nem a Corollákban bújik meg. Ha rendben tartod az autódat, ahogy teszel is, nem lesz nem várt baja. Igen, a kuplung fura volt, az sem jellemző erre a típusra. De, ha nincs baja az autónak, akkor AZT HIDD EL neki és láss mögé mindenféle szarságot. Piszok hálás kis dög az E11.
Mindezen túl, persze, újabb nem lesz az autó, elvégre 15 éves idén, de megnéznélek egy ennyi idős olasz, v. francia autó tulajaként, milyen arcot vágnál, ha akkor sem tudnád használni, amikor nagy néha tényleg szükséged lenne rá. Ez a veszély a mostani (1.) autód esetében nem áll fenn.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #311 Dátum: 2013.10.16 09:27:37 »
Sokszor azt érzem, hogy neked üldözési mániád van, nem gyengén. Jól teszed, ha figyelsz az oda nem illő hangokra, de az ördög nem a Corollákban bújik meg. Ha rendben tartod az autódat, ahogy teszel is, nem lesz nem várt baja. Igen, a kuplung fura volt, az sem jellemző erre a típusra. De, ha nincs baja az autónak, akkor AZT HIDD EL neki és láss mögé mindenféle szarságot. Piszok hálás kis dög az E11.
Mindezen túl, persze, újabb nem lesz az autó, elvégre 15 éves idén, de megnéznélek egy ennyi idős olasz, v. francia autó tulajaként, milyen arcot vágnál, ha akkor sem tudnád használni, amikor nagy néha tényleg szükséged lenne rá. Ez a veszély a mostani (1.) autód esetében nem áll fenn.  :flowers:
Lehet nyugodtabb lennék ha el sem indulna ha nem biztos magában :D
Én is megnézném az arcodat, amikor a kocsi elindul magától egy forgalmas kereszteződés felé (jah és még utána a szerelőhöz is elvittem saját lábon. Azt hiszem nyugodtan hívhatjuk közúti veszélyeztetésnek) :D
Ettől függetlenül idén nyugi van, leszámítva a kasznin történt különböző behatásokat (ami meg típus és márkafüggetlen). Az idei a balesetek éve nálam.
U.I: Nem tudom köv autóm milyen gyártású lesz, műszaki megbízhatóság ide vagy oda, nem vagyok konfekció méret és elég vicces hogy nem tudom eltekerni a kormányt 3-9 es fogással a térdeim miatt, úgyhogy legközelebb ez is szempont lesz. :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.16 09:35:44 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:BMW
« Válasz #312 Dátum: 2013.10.16 09:31:38 »
Amiért ti is az előző tulaj által széthajtott M6-osét :DNem a kicserélt cuccokkal van a baj, csak azóta tényleg félek már mindentől hogy ha furcsán működik: pl néha kicsit lentebb fog a fékpedál (állítólag semmi baja, minden teljesen jól mozog benne), kicsit akad a váltó (szimering elfáradt, elfojt némi olaj, csere és feltöltés óta úgy tűnik rendben), vagy jobban kelepel a motor (úgy látszik nem szereti a lukoil benyát).
De jah, végülis miután egyszer megpróbált megölni (vagy öngyilkos lenni), ne gyanakodjak semmire ezek után :D
Ettől függetlenül igyekszem "mindent megtenni (anyagilag is) hogy helyreállítsam az egészséges állapotot", így a mostani két rendszámtábla világítás izzócserém is egy heti "meló" és vagy 10 ezer Ft lesz (vagy ki tudja mi lesz, ha szétszedem a hátsó ablaktörlő motorját) :hug:

:D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #313 Dátum: 2013.10.16 09:37:13 »
Amiért ti is az előző tulaj által széthajtott M6-osét :D
Nincs ebben semmi ferdítés...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #314 Dátum: 2013.10.16 10:01:14 »
Nincs ebben semmi ferdítés...  :whistling:
Nincs abban semmi gyanús, ha több tízmilliós kocsit megvesz hitelre a tulaj, a sebkorlátozást azért ki kell venni belőle mádzsárszki módszerrel (gondolom okosba, oktatás és műbizonylat nélkül, de azért legyen gyárilag elismert tuning, csak hát józskapista is google-ból tanulta a kiképzést, meg hát úgy alapbúl nehogy mán kifogjon rajta két kábel), aztán meg lesünk. Szerintem ez olyan mintha én home made cserélnék vezérlést a kocsimon egy csavarhúzóval :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer