Amit akartam mondani: az Audi is a BMW is alulról is épitkezett az emlitett kisautók nem voltak luxusutók. A kis Audi majdnem csak az emblémában különbözött (lehet volt benne több extra) a Pólótól. A BMW- ből volt műtyürtől luxusautóig minden.
A BMW kénytelen volt kihozni a kiskocsikat (az Isettát, a 600-ast meg a 700-ast) az 50-es években, egyrészt mert erre volt igény, másrészt mert ezeket tudták aránylag olcsón létrehozni, a meglévő motorkerékpár-technikájukra alapozva. De a háború előtt csak nagyobb kocsikat gyártottak.
Az Audinál az 50-es megjelenését (1974) megelőzte egy csomó nagyobb típus - és előtte nem is volt más kiskocsi a márka történetében (meg persze utána sem, egészen az A2-esig). Tehát nem erre építkezett az Audi, hanem csak próbáltak lefelé nyitni, de aztán ezt a VW négy év után megvétózta. A Poloval meg, mondom, a dolog fordítva volt: a Polo épült az Audi 50-esre - amúgy igen, valóban szinte teljesen megegyezett vele.
Ezzel együtt tény, hogy a BMW-nek egészen a 60-as évek végéig, az Audinak pedig egészen a 90-es évek elejéig nem volt olyan modellpalettája, amit a Mercedesével egy lapon lehetett volna említeni.