Európában a kompakt kategória mérvadója , zsinórmértéke , meghatározója 30 éve a Golf . Akkor is ha neki történetesen nem tetszik , vagy nem azt venné (mint ahogy én sem azt venném) .
Mondjuk marhára szubjektív amit írni fogok, de tényleg 30éve meghatározó volt a Golf mikor megjelent, de utána???
A IIesnek már méltó ellenfelei voltak, a IIIas-nál nekem spec. jobban bejött az Astra vagy akár az Escort is...
A IV-V-ös Golfnak szvsz már rég felkellet volna kötniük a gatyát...
Nézd meg az V-ös Golfról mennyi negatívumot írnak pl. a Használtautó Katalógusban...
Miben osztályelsõ??? Dizájn, megbízhatóság, kényelem, miben???
Tesztekben . I-es Golf teszteket nem olvastam , de a II-es , a III-as , a IV-es és az V-ös is megnyerte/megnyeri majdnem az összes összehasonlító tesztet , kevés kivétellel . Persze a német újságokban , amire tudom a standard választ (hogy csalnak a sajátjuk javára blablabla) , de õszintén szólva lexarom , mert számomra a német mérce az etalon , és meggyõzõdésem hogy objektívebbek úgy általában , mint egy francia , olasz , angol , magyar stb - erre olvastam épp elég bizonyítékot , úgyhogy nem érdekel hogy ki mit gondol .
Ennek alapján osztályelsõ tehát a Golf - azaz mint új autó . Hogy használtan milyen , az persze más téma . Ja , és mellesleg piacvezetõ is az autó , tehát gyakorlatilag az összes többi márka hozzá igazítja a saját modelljeit ebben a piaci szegmensben .