Tudtommal a vastagságnak nincs sok köze a hangzáshoz, ezt erősítették meg tucatnyi alkalommal az index autóhifi topikjában is.
Na ez azért ebben a formában nem teljesen igaz. Egy kábelcsaládon belül a vastagabb a 99%-os valószínűséggel mélyebb tónusú is vagy/és mélyebbre megy. Na most ez adhat testességet is a hagnak meg jó kis padló meg ülésrázó mélyeket, de okosan kell bánni velük. Mióta megírtam ezt http://www.ear.hu/?p=389 az Audio Note/Kondo kábeles-kábelrendszeres postot, vettem 2x3 métert a mostani csúcs hangszóródrótjukból. A rendszerem majdnem tökéletes hozzá IC drótilag, most nincs benne más anyag, szűk keresztmetszet. Csak a miheztartás végett nagyon jó áron volt nagyjából egymillió forint.
És nálam nem jó. Egyszerűen annyi mélyinformációt visz át, hogy a Zu dobozom nem tud megbírkózni vele. Húzhatom bárhová, emelhetem, szüllyeszthetem amivel hangolhatom a lefelé néző reflexnyílást, sehogy sem jó. És itt nem a kábel a rossz, mert az zseniális. Talán ha a Zu-t átkábelezném, akkor maradhatna, de ugye milyen sok drót kell bele, és nem biztos, hogy jó lesz, szerintem simán megjöhetnek a dobozhangok, tapasztaltam már ilyet. Szóval maradok a régi SP-nél, aminek a tónusát, az információ mennyiségét még kezeli a doboz. És hogy mennyire jó kábel ez a Kondo ezüst, az is jelzi, hogy egy telefonomba került eladni beszerzési áron olyannak, aki már nem kicsit feljebb jár a márka ranglétráján, és már a doboza is bírja az infót.
Hasonló volt a helyzet az autóba való hnagszóródrótnál. Amikor Mészáros Gyuri alias gm Audio behozta az első tekercsnyi próba Mogamit, nálam hallgattuk meg, mert én erősebb voltam otthoni hifiben .
Azon nyomban hallottuk, hogy nagyon jók, mit tudnak és azon nyomban szavaztunk is, kinek mi kell a kocsiba. Gyuri a vastagabb, teltebb szó szerint életszerűbbet választotta, de ő akkor fülig benne volt a szuper csöves projet az Opelbe projektben, porrá tuningolt kétdobozos CD játszóval meg hasonló őrületekkel.
Én meg azon nyomban szavaztam a vékonyabbra, ami kicsit kevésbé széles sávú, így több benne a középsáv, de autóba az én egyáltalán nem kutyaütő, de pénz és főleg időlimitált projektembe jobb. A tónusa kellemes, a dinamikája jó, a transzparenciája rendben van, az időzítés is. Az hogy a zongora valósághűbb a vastagabbon teljesen igaz, na de azt ilyen hangtömeggel berakni kocsiba, az földi halandó számára nem nagyon elképzelhető.
Persze a vékonyabb Mogami is gólokkal jobb és szélesebb sávú kábel, mint az átlag autóhifis drót. Én még ma is úgy gondolom, hogy a Neotech 1440, vagy akármi is most a neve egy tökéletes beszálló minőség. A legeslegnagyobb előnye, hogy nem forszírozza a 100-150 Hz közötti tartományt, mint a legtöbb hagyományos sodrott kábel, ami azért fontos mert az ajtóba épített mélyközép hangszórók jó része ott kiemel a "dobozkonstrukcióból" adódóan és döngenek, mint a rossznyavaja. Szinte minden kezdő autóhifi versenyzőnél ez megvolt és sokaknál meg is maradt. Egy jó ajtópanel és rendes szigetelés ugyan sokat segít ezen, de itt ugye sok tízezer forintról beszélünk ami nem vagy alig látszik, és ilyenre ritkán költ az autóhifis.
Utána jöhet pár speciális autóhifis kábel, mint mondjuk a Stinger, ezeknél nálam egy magasabb polc a Mogamik, ha valaki valami nagyon komolyat akar, akkor ha lehet első generációs Kondo KSL réz hangszórórdrót, de mindenre, RCA-ra is és ha ez sem elég neki, akkor szóljon, mutassa már meg, mert olyat még nem hallottam...