Hazafelé, mikor bemelegedett, húztam 1 kövéret, aztán 90-re felkúszott mutató, csak elfogyott az út :nagymosoly:
Vao,90 Nem semmi
Viszont ha bemelegedett, akkor jo a termosztatod...
Igen, valószínűleg odafele azért nem melegedett be, mert lefele gurultunk, nem igen dolgozott a moci.... Viszont felfele elég rendesen nyomtuk neki....
Nem gondoltam volna, hogy a kicsi matuzsálem felfele is viszi az 50-et, hazafele a 31-esen beálltam középre, és stabil 60, és még volt valamennyi a gázbowdenből, igaz hátszéllel. Befele elég vacak volt, mert 50-et hozta csak...
Igen a motorkereskedésbe mentem be, éspedig azért, hogy megkérdezzem mit lehet tunningolni a mocin, mert jó lenne 70-es utazót kimókolni a blokkból.
A lényeg az, hogy a mester nagyon megdícsérte az állapotát, előszedett valami japó katalógot és megállapította, hogy 1980-85 között gyártották. Hagytam, hogy kontrollálni tudjam a mestert - mondjuk az évjáratot én is tudtam -, de valóban nagyon ért a mocikhoz, mert két pillanat alatt kiderítette, hogy a gépegység 1982.-benlátta meg a napvilágot Japánhonban, és belpiaci mocinak született.
Elmondta, hogy a jelenlegi 3,6 LE-ből némi mókolás után 7LE-s jószágot garantálna, igaz kb 2-3 heti szüttyögéssel és cirka 40E HUF költséggel kel számolni.
Tulajdonképpen az átömlőcsatornák hangolásával lehetne erőt belevinni a blokkba, állítása szerint agyon van fojtva a gép, pontosan azért, mert japán belpiacra szánták. Kicsi japó embereknek (50-60 kg) nem kell annyi teljesítmény, mint az Európai 70-90 kg-s embereknek. A kipufogót is meg lehetne rövidíteni, mert nagyon hosszú csövön ér el a blokkhoz a kipufogógáz.
Viszont dicsérte a motor műszaki állapotát, azt mondta, hogy szinte nincsen hangja, az automata váltón egy kicsit csodálkozott, mert csak félautomatát látott Yamahában, automataváltót csak Hondában.
Azt mondta, hogy szerinte adjam el egy gyűjtőnek a gépet, mert tényleg hiánytalan és eredeti - a km teljesítményt láttátok -, és vegyek egy nagykerekű napi használatra való robit, kínált is egyet mindjárt, hiszen kereskedő....... Tetszett is, egy almazöld retro robi, elfelejtettem a típusát, talán Modliani?? 145E-ért.
Jó lenne a nagyobb sebesség az országúti szakaszra, de végül is elviselhető, nem nagy távolságot kel megtennem. Pesten a nagy forgalomban meg simán tartja a helyét a kicsike.
Szóval a dilemma: költsek 40E-t a mocira, hogy legyen egy 7Le-s nagyobb sebességű gép - a hengerfúrásra azt mondta a mester, hogy nem érdemes, nagyon jó karban van a moci, és nem biztos, hogy azzal eredményt lehetne elérni, nagy valószínűséggel a vezérlést akkor is módosítani kellene -, vagy vegyek egy másik modernebb verdát napi használatra......
Hozzáteszem, hogy Pestre ritkán járok, inkább csak helyi használatban mozgok a mocival.
Na most lehet véleményezni.....