Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 791842 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2400 Dátum: 2015.03.24 10:49:30 »
https://www.vilagitas.eu/osram-led-drl-401-nappali-menetfeny
Ez az ami nekem vagyis Shamona-nak van.

Köszönöm! Lehet, hogy be is szereltetek egy ilyet :)

madle

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2401 Dátum: 2015.03.25 14:32:11 »
sziasztok,

multkor érdeklődtem itt olajjal kapcsolatban, hogy milyen lenne megfelelő az autómba. Igazából egy Toyota Avensis 1.6vvti-ről van szó. Sok hidegindítással évi max 15.000km, tehát inkább az 1 év utáni periódus a döntő nálam az olajcserénél, aminek most jött el újra az ideje.

Eddig Aral Hightronic 5w40 volt benne, amit az Olajdepo-ban ajánlottak az autóhoz, és a gép is ezt írta, hogy ilyen típus való bele. De multkor itt 5w30-at mondtatok ugyan úgy full szintetikus olajból. Mi a véleményetek melyiket lenne optimális beletenni? Illetve fontos a viszkozitáson kívül egyéb tényezők figyelembe vétele is? Mire kell figyelni?


Bocsánat, most látom rossz helyre írtam!
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.25 14:40:16 írta madle »

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2402 Dátum: 2015.03.26 15:14:19 »
Én viszont felteszem itt (is) ;)

Sziasztok Fórumtársak!
Első kérdés olajjal és szűrőkkel kapcsolatos lenne.
A kocsi 1999-es, t22 Ave, 3S-FE motorkód, 2.0 16V benzines, még a régi, Nem VVT-i modell, 128 lóerős. 185 ezer km van most benne - remélem valós

2 autónk van, az AVE télen-nyáron fűtött garázsban, s leginkább nyáron használjuk hosszabb utakra. Hidegindítás ritkán van. Néha használjuk városban, ha a gyerkőcöt is vinni kell, olyankor van csak úgymond jobban használva rövid távokon. De elenyésző ez. Évente körülbelül 5-6 ezer km megy csak bele többnyire országút és autópálya.Most Castrol Edge van benne, 5W-40-es, nekem nem tűnt rossznak, következő olajcsere viszont esedékes és a leírtak alapján kérdezném, hogy ti milyen olajat raknátok bele.

Szegeden lakom, a Kovácsautónál van kedvezményem, jellemzően innen szoktam alkatrészt, olajat rendelni, mert itt kapok jó árat.
https://olaj-shop.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/termekcsoport__olaj_shop__motorolaj__5w40_szintetikus_4_liter?lapszam=2&
Túl sokat nem szeretnék költeni rá, de azért fontos, hogy jó minőségű legyen. 4 liter elég, ugye?
ENEOS 5W-40 PREMIUM HYPER 4L néztem, ez 7.999 Ft.
CASTROL 5W-40 EDGE TITANIUM 4L CASTROL - 9.591 Ft
CASTROL 5W-40 4L EDGE MOTOROLAJ - 8.399 Ft
ENEOS SUSTINA 5W-40 4 LITERES ENEOS - 14.613 Ft
Nagyjából ezeket gondoltam. Mi a Véleményetek? Tudom, hogy sokan favorizáljátok a LiquiMolyt, de az nincs a KA kínálatában.

Szűrőből milyen márkát érdemes választani? Olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő kell.
Levegő: Nipparts, Mahle-Knecht, BluePrint, Japanparts, Jakoparts, Hengst, Bosch, ilyesmi vannak 2-3-4 ezer Ft körüli áron.
Olajszűrő: többnyire hasonló márkák vannak, kicsit kissebb a kínálat: 1-2-3 ezer Ft.
https://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__avensis__avensis_t22_1997_09_2003_02__8926/szurok_1?gyakori=I

Pollenszűrő: 3-4-5-6 ezer Ft körül vannak. Ha tudtok javasolni márkát, megköszönöm, kinek mi vált be.

Még egy kérdés, mert bár olajcserére van emberem, de hosszú távban gondolkodva: tudtok Szegeden olyan szerelőt, aki lelkiismeretes, nem túl drága, megbízható és érti a dolgát az ilyen öreglányokkal, mint ez a kiváló Ave?
Még valami a kuplung-féltengely környékén problémás a kocsival, konkrétumot nem tudok, egyesben indulásnál kicsit remeg. Kiemel a kuplung-szerkezet, nincs felkeményedve, vagy ilyesmi, de valami már nem 100 %-os.

Nagyon Köszönöm előre is! Üdv.

fantomka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2403 Dátum: 2015.03.28 18:26:34 »
Én viszont felteszem itt (is) ;)

Sziasztok Fórumtársak!
Első kérdés olajjal és szűrőkkel kapcsolatos lenne.
A kocsi 1999-es, t22 Ave, 3S-FE motorkód, 2.0 16V benzines, még a régi, Nem VVT-i modell, 128 lóerős. 185 ezer km van most benne - remélem valós

2 autónk van, az AVE télen-nyáron fűtött garázsban, s leginkább nyáron használjuk hosszabb utakra. Hidegindítás ritkán van. Néha használjuk városban, ha a gyerkőcöt is vinni kell, olyankor van csak úgymond jobban használva rövid távokon. De elenyésző ez. Évente körülbelül 5-6 ezer km megy csak bele többnyire országút és autópálya.Most Castrol Edge van benne, 5W-40-es, nekem nem tűnt rossznak, következő olajcsere viszont esedékes és a leírtak alapján kérdezném, hogy ti milyen olajat raknátok bele.

Szegeden lakom, a Kovácsautónál van kedvezményem, jellemzően innen szoktam alkatrészt, olajat rendelni, mert itt kapok jó árat.
https://olaj-shop.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/termekcsoport__olaj_shop__motorolaj__5w40_szintetikus_4_liter?lapszam=2&
Túl sokat nem szeretnék költeni rá, de azért fontos, hogy jó minőségű legyen. 4 liter elég, ugye?
ENEOS 5W-40 PREMIUM HYPER 4L néztem, ez 7.999 Ft.
CASTROL 5W-40 EDGE TITANIUM 4L CASTROL - 9.591 Ft
CASTROL 5W-40 4L EDGE MOTOROLAJ - 8.399 Ft
ENEOS SUSTINA 5W-40 4 LITERES ENEOS - 14.613 Ft
Nagyjából ezeket gondoltam. Mi a Véleményetek? Tudom, hogy sokan favorizáljátok a LiquiMolyt, de az nincs a KA kínálatában.

Szűrőből milyen márkát érdemes választani? Olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő kell.
Levegő: Nipparts, Mahle-Knecht, BluePrint, Japanparts, Jakoparts, Hengst, Bosch, ilyesmi vannak 2-3-4 ezer Ft körüli áron.
Olajszűrő: többnyire hasonló márkák vannak, kicsit kissebb a kínálat: 1-2-3 ezer Ft.
https://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__avensis__avensis_t22_1997_09_2003_02__8926/szurok_1?gyakori=I

Pollenszűrő: 3-4-5-6 ezer Ft körül vannak. Ha tudtok javasolni márkát, megköszönöm, kinek mi vált be.

Még egy kérdés, mert bár olajcserére van emberem, de hosszú távban gondolkodva: tudtok Szegeden olyan szerelőt, aki lelkiismeretes, nem túl drága, megbízható és érti a dolgát az ilyen öreglányokkal, mint ez a kiváló Ave?
Még valami a kuplung-féltengely környékén problémás a kocsival, konkrétumot nem tudok, egyesben indulásnál kicsit remeg. Kiemel a kuplung-szerkezet, nincs felkeményedve, vagy ilyesmi, de valami már nem 100 %-os.

Nagyon Köszönöm előre is! Üdv.



Lassan húsz éve foglalkozom olajokkal,de megmagyarázhatatlan számomra ez a castrol őrület nálunk.Pedig már régen nincs az a csúcs minőség.én nem is forgalmazom. Egyébként ha bevált neked akkor használd továbbra is,de ha ilyen kevés km-t mész,abból nem lehet tudni hogy mennyire jó. Én a SHELL helix ultrát,vagy a MOBIL super 3000 teszem az enyémbe és teljesen más hangja van a motornak mint a pld. a castroltól.Ezek nagyon bírják a városi araszolást is,vagyis nem eszi az olajat a motor. Egyébként általánosságban elfogadott érv,hogy amelyik olaj a forma 1-ben jelen van régóta,azok a legjobb olajok,mert az F1 a legjobb teszt labor ebből kifolyólag óriási összegeket fordítanak egy olaj fejlesztésére és ez érezhető is a kereskedelmi forgalomba kerülő kenőanyagaikon. az olaj és légszűrők gyári minőségűek amiket felsoroltál(a blue print kivételével) Én jakopartsot,vagy nippartsot használok,mert ezek japán speckósok. Pollen szűrőből felesleges drágát beletenni,ha csak nem vagy allergiás.

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2404 Dátum: 2015.03.31 18:00:47 »
Nekem a szerelő 10w-40-et töltött bele. Lehet ebből gondom? Az autó már 310e km-t futott.

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2405 Dátum: 2015.03.31 18:17:06 »
Köszi Fantomka! Végül Eneos olajra esett a választás, kipróbálom. A héten bele is kerül.
Azt hiszem kb. 20-25 éve raktunk castrol olajat az akkori kocsinkba. Azóta figyelem az olajaikat, szóval nem esküszöm rá, csak nagyjából ismerem a termék palettát. A többi ismeretlen. Motoromba is azt raktam, 100 lóerős nagymotor, abban is jó volt. Cserétől csereig elment fogyasztás nélkül.
Az Ave tavaly nyáron evett kb 2 dl olajat, nyáron mentünk tartósan 140-150 között, gondolom emiatt. Vagy nem tudom, de akkor vettem észre. Volt még a flakon alján, újfent be állt a nívó pálca felső kétharmad állásba, azóta ott van.
Nagyon remélem, hogy az Eneos, amit most veszek, nem hamisítvány lesz.
Szűrők Nipparts, pollen valamivel gyengébb. De legalább új. Még egyszer köszönöm az információt, hasznos hozzá szokásokat.
Üdv.
U.i.:  Szerelőt nem javasolt senki Szegeden. Továbbra sincs tipp?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2406 Dátum: 2015.04.01 08:04:06 »
Köszi Fantomka! Végül Eneos olajra esett a választás, kipróbálom. A héten bele is kerül.
Azt hiszem kb. 20-25 éve raktunk castrol olajat az akkori kocsinkba. Azóta figyelem az olajaikat, szóval nem esküszöm rá, csak nagyjából ismerem a termék palettát. A többi ismeretlen. Motoromba is azt raktam, 100 lóerős nagymotor, abban is jó volt. Cserétől csereig elment fogyasztás nélkül.
Az Ave tavaly nyáron evett kb 2 dl olajat, nyáron mentünk tartósan 140-150 között, gondolom emiatt. Vagy nem tudom, de akkor vettem észre. Volt még a flakon alján, újfent be állt a nívó pálca felső kétharmad állásba, azóta ott van.
Nagyon remélem, hogy az Eneos, amit most veszek, nem hamisítvány lesz.
Szűrők Nipparts, pollen valamivel gyengébb. De legalább új. Még egyszer köszönöm az információt, hasznos hozzá szokásokat.
Üdv.
U.i.:  Szerelőt nem javasolt senki Szegeden. Továbbra sincs tipp?

Szia!

Én szegediként Hmvhelyre hordom át az autót egy privát szerelőhöz, aki a vásárhelyi (volt Toyota, ma már csak simán) T-Max-nál dolgozik már sok-sok éve. Kb. 20 éve foglalkozik Toyotával, van rálátása, rutinja. A kisebb szervizeket (olaj, szűrők, fékfolyadék, -betét, -tárcsa, ilyesmi) meg tudod várni nála. A nagyobb dolgoknál nyilván macerás, több nap kell és meg kell oldani az autó át- és visszavitelét.
Én már a kisebb szervizeket magam csinálom, de először átvittem, hogy pontosan lássam mi és hogyan kell. A nagyobb dolgok miatt viszem csak hozzá (most aktuális lesz kuplung, vezérlés, szelephézag).
Hátránya, hogy mivel főállásban autószerelő egy nagy cégnél, magánban csak munkaidő után, hétvégén tud dolgozni. Beszerzi az alkatrészeket, akár gyárit, akár jó minőségű utángyártottat. Ajánlja, hogy bizonyos alkatrészek gyáriak legyenek, de többségében mond ugy. alternatívát is.
Nem futóműves, de amit tud azzal kapcsolatban is megold.

Ha kell privátban keress meg és megadom a számát.

Üdv:
BF

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2407 Dátum: 2015.04.01 10:40:35 »

Lassan húsz éve foglalkozom olajokkal,de megmagyarázhatatlan számomra ez a castrol őrület nálunk.Pedig már régen nincs az a csúcs minőség.én nem is forgalmazom. Egyébként ha bevált neked akkor használd továbbra is,de ha ilyen kevés km-t mész,abból nem lehet tudni hogy mennyire jó. Én a SHELL helix ultrát,vagy a MOBIL super 3000 teszem az enyémbe és teljesen más hangja van a motornak mint a pld. a castroltól.Ezek nagyon bírják a városi araszolást is,vagyis nem eszi az olajat a motor. Egyébként általánosságban elfogadott érv,hogy amelyik olaj a forma 1-ben jelen van régóta,azok a legjobb olajok,mert az F1 a legjobb teszt labor ebből kifolyólag óriási összegeket fordítanak egy olaj fejlesztésére és ez érezhető is a kereskedelmi forgalomba kerülő kenőanyagaikon. az olaj és légszűrők gyári minőségűek amiket felsoroltál(a blue print kivételével) Én jakopartsot,vagy nippartsot használok,mert ezek japán speckósok. Pollen szűrőből felesleges drágát beletenni,ha csak nem vagy allergiás.

Ezzel a Castrol dologgal egyetértek valahol. Asszonykám OFF autójában Castrol-t használok,használtam. Hengerfej tömítés cserénél mikor belenéztem a szétszedett motorba azt hittem rosszul leszek,ahogy meg van égve benne az olaj. Pedig nem melegedett meg a motor még csak kezdődött a hiba és lelevegősödött a fűtés. Ez volt az utolsó alkalom,hogy Castrol volt benne. Pedig a Unix-tól volt mindig az olaj,így talán nem volt hamis sem. Most kap egy motoröblítőt és megy bele Selenia vagy LM.

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2408 Dátum: 2015.04.01 17:04:34 »
Sziasztok,
Vettem egy Avensis T22 1.8 kombit januárban, óra szerint 233e km-rel, Németországból. 2002 eleji (legalábbis forgalmi szerint). Volt már néhány kalandunk, de szerencsére a problémát többsége csak valami apróság volt és azóta megoldottam őket.

Az autóban a szerelőm szerint már jó ideje nem cseréltek olajat amikor megvettem, de azt gondoltam, hogy a lerakódott redva majd sűrű olajcserékkel eltávozik a motorból és nem lesz ebből gond. Azóta két olajcserén vagyok túl egyebek mellett, és arra lettem figyelmes, hogy eszi az olajat a motor, most kb 1500 km-en kell 1 litert utántöltenem.

Utánaolvastam itt a fórumon amennyire tudtam, és az a tervem, hogy megbontjuk a motort, gyűrűzünk és a dugattyúkat is megfúrjuk (a sokszor megénekelt plusz lyukak). Viszont azon gondolkodtam, hogy nem lenne-e értelme már most új dugókat beletetetni (amiket 2005 után gyártottak az 1ZZ motorokba).

Ezzel kapcsolatos a kérdésem, ugyanis nem teljesen tiszta, hogy pontosan melyik dugattyú lenne jó ebbe a motorba. Két cikkszámot találtam - 13101-22032 és 13101-0D062. Az első (..032) egész jó áron kapható az USÁból, 60 USD alatt van darabja. A második (..062) viszont nem túl gyakori, és jóval drágább is.
Az egyik releváns fórumposzt szerint mindegy melyik megy bele, de én azért biztosra szeretnék menni.

Tudja esetleg valaki, hogy melyik a "jó" (2x4 lyukas, hornyos, stb) dugó az 1ZZ-FE motorokhoz?

Üdv

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2409 Dátum: 2015.04.01 17:20:55 »
Szia tomszechy!

Szomorúan látom, hogy te is beleestél ebbe az olajfogyasztós vásárlásba... mint itt többen is.

Én 1 éve vettem. 1,8liter/1000 km volt az olajfogyasztásom.
Gyűrűt cseréltettem. Most jó. 10000 km-el vagyok gyűrűzés után.
Nekem nem kellett cserélni dugattyút. Szerintem neked sem kellene, de ez megbontás UTÁN derül ki.
A sztorimat a Ráncfelvarrrot ave I topikban olvashatod k.b 2014. májustól.
bepi81 is gyűrűztetett... és még sokan mások.
k.b. 100...150000 Ft-ból megoldható...
Szerintem a siker "kulcsa" a megfelelő szerelő ... :otlet:
 :surrender:



« Utoljára szerkesztve: 2015.04.01 17:27:29 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2410 Dátum: 2015.04.01 17:36:44 »
Gyűrűt cseréltettem. Most jó. 10000 km-el vagyok gyűrűzés után.
Nekem nem kellett cserélni dugattyút.

Hali,
Hát ez jó hír. És a dugattyúkkal csinál(tat)tál valamit? Fúrás-faragás?  :whistling:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2411 Dátum: 2015.04.01 17:44:51 »
A dugattyúkra a két furat közé egy harmadikat fúrt a Mester, tehát így 2x2 helyett 2x3 lett.
De pl. bepi81 szerelője szerint nem szabad bántani a dugót. Megoszlanak a vélemények...
A fő probléma többünk szerint a kilágyuló dugattyú gyűrű, nem feszül eléggé a hengerfalhoz, ill. beleragad a koksztól a horonyba.
De olvasd el a a sztorimat! Itt kezdődik:http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=95.msg592579#msg592579
De sokan mások is írtak erről... típushiba... :cry:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Adamoooo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2412 Dátum: 2015.04.03 08:26:44 »
1. A csordogáló hang: az ablaktörlő műanyag rácsa alatt van egy vízelvezető tálca, melynek két oldali lefolyója el szokott dugulni falevelek, egyéb törmelékek hatására, így kis tavacska lötyög folyamatosan a tálcában. A hiba a bal- és jobboldali lefolyók tisztításával orvosolható. Ügyesebbeknek a műanyag rácsot sem kell leszedni (az meg csak az ablaktörlőkarok levételével távolítható el, szóval kicsit macerás), hanem a rácsok között dróttal megoldják. Nem látom az összefüggést a bemelegedéssel kapcsolatban, de próba, szerencse. Ha nem ez a helyzet akkor passz. (Ha van plusz előmelegítő kazánod, akkor annak a háza táján is szétnéznék.)
2. Kerékcsapágy. Jobbos kanyarban búg -> bal első. Balos kanyarban búg -> jobb első. Felemelteted az autót egy gumisnál, megforgatjátok mind a 4 kereket és ki fog derülni melyik.
3. CD mechanika: minden javítható, csak a megfelelő szerelőt kell megtalálni. :) Szegeden tudnám, hogy hova vigyem. Maga az egység 1 perc alatt kiszerelhető otthon is, 1 db közepes kereszthornyos csavarhúzó kell a művelethez, meg egy kis talpraesettség.
BF

Köszönöm a segítséget!
Elnézést a késői reagálásért. Sajnos nem a kerék csapággyal lehet a gond, valószínű a kormányszervőnak van furcsa hangja.
Csak a cd lejátszó egységet vajon ki tudom venni óvatosan?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2413 Dátum: 2015.04.03 08:40:35 »
A dugattyúkra a két furat közé egy harmadikat fúrt a Mester, tehát így 2x2 helyett 2x3 lett.
De pl. bepi81 szerelője szerint nem szabad bántani a dugót. Megoszlanak a vélemények...
A fő probléma többünk szerint a kilágyuló dugattyú gyűrű, nem feszül eléggé a hengerfalhoz, ill. beleragad a koksztól a horonyba.
De olvasd el a a sztorimat! Itt kezdődik:http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=95.msg592579#msg592579
De sokan mások is írtak erről... típushiba... :cry:
Nem is arról van szó, hogy nem szabad, hanem, hogy ő soha nem szokott, mert nem lehet tudni így, utólag, mit bír még az anyag. Lehet, hogy bírja, de mi van, ha nem? Ő, szerelőként, aki százas nagyságrendben javított már ilyen problémával rendelkező motorokat, nem javasolja, és nem is csinálja. Ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2414 Dátum: 2015.04.03 08:43:23 »
És akkor ha amúgy a blokk rendben van, egy "sima" gyűrűzés elég?