Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2297676 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5025 Dátum: 2011.03.03 16:51:01 »
Jaj nyugi nem szoktam 2-esben kuplongolgatni csak így teszteltem le hogy biztos nem a gumi nyikkan meg, azért ennyire h.....lye nem vagyok tom hogy nem tessz jót a kuplungnak.
Mennyi egy koplett kuplungszerkezet E12 ről van szó??

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5026 Dátum: 2011.03.04 08:18:51 »
Jaj nyugi nem szoktam 2-esben kuplongolgatni csak így teszteltem le hogy biztos nem a gumi nyikkan meg, azért ennyire h.....lye nem vagyok tom hogy nem tessz jót a kuplungnak.
Mennyi egy koplett kuplungszerkezet E12 ről van szó??
E12-nél nem tudom, mintha rémlene, hogy mondi cserélt már talán, de nem emlékszem pontosan. Lényeg, hogy az én fajta 1,4 vvti-be az Aisin Asko szett volt anyagáron 30-35.000Ft, én erős kedvezménnyel 25-ért megkaptam. A többi jellemzően drágább, de még ajánlott a LUK. Ez a kettő gyártó a Toyota gyári beszállítója, így ezek a legbiztosabbak, hogy jók lesznek.
Viszont én inkább azt ajánlanám, hogy ne cserélj csak egy nyikkanó hang miatt, mert az anyagárhoz majdnem ugyanannyiba kerül a munkadíj, amiért megcsinálják, így 60.000Ft körüli a teljes operáció összege.
Azt javaslom, hogy használd az autódat tovább normál módban, és figyeld meg, hogy az idő elteltével veszel-e észre rajta valami romlást. Felkeményedik a kuplung, túl fent, vagy túl lent fog, rángat elinduláskor, "üresben" kiengedett kuplungnál hallható-e bármi oda nem illő hang, csúszik-e...
 ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5027 Dátum: 2011.03.04 08:32:17 »
Ha minden jól megy, holnap 135.000-es (valójában csak 130.000km-nél) olaj- és szűrő csere:
- Q8 Formula Excel 5W-40 olaj (5200Ft)
- MANN W68/3 olajszűrő (1100Ft)
- Japanparts j1322049 cikkszámú levegőszűrő (1900Ft)
- Pollenszűrő egyelőre marad, tótfalván nincs szmog, hogy folyton cserélgetni kelljen.
- Várhatóan 3000Ft munkadíj.
Ez nagyjából 11-12,000Ft lesz.

Ezeken kívül jelezte a szervizes ismerősöm, hogy megérkeztek a kárpitpatentok is, csomagban (nem tudom, hány darab), valami 4-500Ft lesz, illetve a színkódom alapján rendelt festék/sjavító stiftem is, az 3000Ft. Ideén már nem szeretnék költeni az autóra, tavaly és ez évben eddig nagyon sok mindent kapott, most már rendben lesz, max tavasszal egy klímatöltést kap még.
 :wub: :)

ui.: hudeszeretem.  :wub:
Na, meg volt az olajcsere, tapasztalatok:
Pontos km: 130.495km (135.000 helyett)
A levegőszűrő nem jó bele, mert a belevalónak szögletes a széle, ennek lekerekített, így nem illeszkedik megfelelően a helyére. Cseréltetem.
A leengedett olaj kifejezetten tisztának mondható, szemmel látható részecskék/szennyeződés nem volt benne, a szerelő szerint ez még jó olaj (persze nem teszteltük műszerrel)
A szervíz tapasztalata szerint 3 féle olaj vált be eddig munkájuk során: Castrol Edge 5W-30, Total, gyári Toyota 5W-30 (ez manapság Fina/Total töltet)
A MANN olajszűrő tökéletesen illeszkedik bele (W68/3)
Futóművet átvizsgálta minden a helyén van, semmi nem lóg
A következő "projekt" - még nem sürgős, csak jelezte - a fék tárcsa/betétek cseréje lesz. A tárcsák szabályzását nem ajánlja, mert mivel két vékonyabb tárcsából áll oldalanként, ezért szabályzáskor könnyen tönkretehető. Szabályozni csak érintőlegesen érdemes. A betétek belső fele van vékonyra kopva, a külsők még jók.
Továbbá megérkeztek a patentok a belső kárpithoz a csomagtartóba, helyükre is kerültek.
Megérkezett a festék stift is, két kis palackocska, az egyik a festék, a másik a lakk.

Az egész művelet összesen 5000Ft-ba került, ebből 3000Ft volt a festék stift.

És, persze mindent ott csinált előttem, én is ott hesszeltem a megemelt kocsi alatt.

 :clap: :clap: :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5028 Dátum: 2011.03.04 08:42:21 »
Szuper!  :clap:

Hú, nekem 3.5 éve volt ennyi km a kocsiban. 134 ezerrel vettem ugyanis. Ejj, de rég volt.  :no: Légszűrő amúgy tipikus, meg kell jegyezni, hogy a fekete-fehér vagy a naracs-citrom színű kell neked. Mindig összekeverik, tök mindegy, hogy alvázszám és motorszám alapján rendelik-e.  :flowers:

(Fékügyben szólj ha kb. aktuális lesz ;) B.S-nek anno jó áron tudtam Ferodo Premiumot szerezni).
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5029 Dátum: 2011.03.04 09:08:10 »
Szuper!  :clap:

Hú, nekem 3.5 éve volt ennyi km a kocsiban. 134 ezerrel vettem ugyanis. Ejj, de rég volt.  :no: Légszűrő amúgy tipikus, meg kell jegyezni, hogy a fekete-fehér vagy a naracs-citrom színű kell neked. Mindig összekeverik, tök mindegy, hogy alvázszám és motorszám alapján rendelik-e.  :flowers:

(Fékügyben szólj ha kb. aktuális lesz ;) B.S-nek anno jó áron tudtam Ferodo Premiumot szerezni).
Igen, a levegőszűrőből a fekete gumírozott peremű fehér filterrészes lekerekített sarkút kaptam, mert bár kérdezte a srác az autósboltban, hogy melyik kell, de nem tudtam pontosan, de Most már nem felejtem el: a Narancssárga szélű, Citromsárga filterrészű Szögletes téglalap alakú kell. A szó eleji nagybetűk a fontos szempontokat jelölik.  :innocent:

Köszi az ajánlást fék ügyben, biztos, hogy fogok Feléd is jelezni ez ügyben, ha aktuális lesz. Idén elvileg nem fogok annyit menni, hogy cserélni kelljen, de ki tudja... Ez épp az egyik lehetséges típus, amit fogok venni, a másik az ATE lehet még. Majd látjuk, melyik éri meg jobban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #5030 Dátum: 2011.03.04 09:23:09 »
E12-nél nem tudom, mintha rémlene, hogy mondi cserélt már talán, de nem emlékszem pontosan. Lényeg, hogy az én fajta 1,4 vvti-be az Aisin Asko szett volt anyagáron 30-35.000Ft, én erős kedvezménnyel 25-ért megkaptam. A többi jellemzően drágább, de még ajánlott a LUK. Ez a kettő gyártó a Toyota gyári beszállítója, így ezek a legbiztosabbak, hogy jók lesznek.

Kuplung még hál'isten nem volt, egy nagy váltójavításom volt, és akkor azt mondták még bőven vissza lehet tenn ia kuplungot. Azóta sincs vele gond.
Egyébként én is Aisin-t fogok bele venne, ha kell, esetleg Exedy-t, ami éppen akkor jó áron lesz. Ezek japán cuccok.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5031 Dátum: 2011.03.04 09:37:22 »
Ja, most ugrott be, hogy anno tényleg a váltót említetted...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5032 Dátum: 2011.03.04 10:40:38 »
Szuper!  :clap:

Hú, nekem 3.5 éve volt ennyi km a kocsiban. 134 ezerrel vettem ugyanis. Ejj, de rég volt.  :no: Légszűrő amúgy tipikus, meg kell jegyezni, hogy a fekete-fehér vagy a naracs-citrom színű kell neked. Mindig összekeverik, tök mindegy, hogy alvázszám és motorszám alapján rendelik-e.  :flowers:

(Fékügyben szólj ha kb. aktuális lesz ;) B.S-nek anno jó áron tudtam Ferodo Premiumot szerezni).
A legszuro nem nagy cucc, siman meg lehet jegyezni. Nekunk a sarkos kell, aminek nincsen kozepen elvalaszto muanyagja. A japanba a masik. Amugy en mindig megnezem es lemerem (ha nem tudnam fejbol, de tudom) a szervizelt kocsikban a szurot, mielott vasarolok. Szerintem ez nem egy horror dolog a legszuro eseteben; kb 1 perc kiszedni es visszatenni es masik 1 perc, mire lemered. Nagyon sok kellemetlensegtol kimelheti meg magat az ember.

Meg amugy is. Szerelore nem bizzuk az ilyesmit, mi veszunk mindent es visszuk oda a mesternek. Igy az olcsobb es a biztosabb is -- ez tapasztalat. Persze a markaszerviz az mas.

Arrol nem is beszelve, hogy egy legszurot illik sk. kicserelni, ennyi szereles elvarhato meg egy Klein notol is.  :devil: Ket fulet kell kiakasztani, aztan felhajtani a fedelet. Nehogy mar ezert fizessunk vagy menjen az oraberezes... Milyen autobuzik vagytok, vazze?!  :D


Fek:
Az Ferodo Premier (es nem Premium). A hatsokat tenyleg nagyon jo aron kaptam, csodalkoztam is rajta.

(Az elsokre mar nem kaptam annyira akcios arat, mikor legutobb megkerdeztem, masutt olcsoban is lattam Ferodot.  :ph34r:)


A szerviz reszhez:
Nem tudja senki sem 100%-ra, hogy a gyari Toyota olajat ki gyartja. Hallani mar minden felet.

(Meg az is lehet, hogy a Toyota gyarja, ugyanis az olajgyartas ugy nez ki, hogy a gyarto megveszi a nyersolajat a vilag 3 gyara korul az egyik helyen, majd a sajat adalekat beletolja a nyersolajba. Ezt a Toyota is meg tudja csinalni. Kifejlesztenek egy adalekcsomagot, azt bekeverik a nyers szintetikus vagy HC olajba, azt dobozoljak.)

Nekem amugy a Mobil1 ESP valt be nagyon a Corollakhoz. Nem feketedik el ideje koran, nagyon jol fogyasztanak veluk a kocsik es meg a csereperiodus vegen is szep a hangjuk a motoroknak.
(Ennek van API SM es ACEA A5 minositese is.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5033 Dátum: 2011.03.04 10:58:32 »
Egyébként érdekes dolgot mesélt még a szerelő. Egy ismerősének OFF Audija van (igen, pdtdi), ami a gyári ajánlású 5W-40-es - márkát nem tudok, de jó minőségű - olajat csipegette. Utóbbi olajcsere alkalmával gyári Toyota 5W30-as olajat kapott a Zaudi, és ezzel nem fogy az olaj, szebben is jár a motor.  :) A szerelőm szerint bármit is tesznek a Toyota flakonjába, jó minőségű cucc, és "biztosabb" forrású - ha egyáltalán lehet manapság még ilyet mondani -, mint bármely nagynevű olajgyártó olaja, ami megint csak a "kitudja" kategória. Abban azért egyet értettünk, hogy bárhonnan is veszi az ember az olajat, használat közben úgyis kiderül, hogy jó-e az az olaj, vagy sem, minden motor esetében érdemes próbálgatni, kitapasztalni.
Nos, ehhez kell némi kis "plusz" érzék, hogy az ember ezeket a különbségeket észre is tudja venni.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5034 Dátum: 2011.03.04 13:16:49 »
Tegnap kicsereltem a teleszkopokat a csomagtartonal.

Elegge erdekes volt a beszerzese. Volt Bardi markaju 5 korul/db, volt Lip meg tobbert, meg valami alatalam nem ismert marka. Mondom magamban, hogy lesz egy tizes a csere, meg akkor is, ha a Bardisat veszem.

Irtam az autoteka-nak, irtak, hogy 1 par Bardis van 6.100-ert. Nah, mondom ez jo olcso, ez kell nekem.  :D
Gondolkodtam, a Bardi biztosan nem gyart ilyet, csak dobozol, annyira nem lehet rossz.

Tegnap megjott a cuccos, a dobozon ott figyelt a QH es a Lip felirat is, a Bardinak nyoma sem volt. A QH meg csak dobozol, ugyhogy Lip-et kaptam Bardis noname arert. A teleszkopokon mar csak a Lip nev szerepelt. Ahhoz kepest, hogy ha a Bardinal Lip-et rendeltem volna, pont fel aron kaptam egy meg a cuccot, 6.100 volt a 2 db Lip teleszkop.

Beszerelni konnyu volt, bar volt egy kis trukkje. Azt hittem, hogy csak ki kell tepni, mint a tukorlapot a hazbol, de nem. Van a ket vegen a gombfejnel egy fempant, azt csavarhuzoval ki kell pattintani, ekkor siman le lehet szedni a teleszkopokat. Az ujakat csak ra kellett pattintani a gombre, mert a gomb olyan, hogy a belso felebe egy kis nut van marva, ahova bepattan a pant.

Elegge jo lett a dolog, felnyomja most a nagy csomagtartot, ha 10 centire megemelem, viszont a vegen visszafogja magat, nem koppan, nem veri fel erosen. Kozen viszont, mig emel, elegge hatarozottan teszi a dolgat. Nagyon tetszik, hogy vegre nem esik a csomiajto a fejemre a hidegben.

A regit annyira megszoktam, hogy rossz, hogy most is izombol emelem fel meg, meg kitamasztok, mikorben pakolok. Fene sem gondolna, hogy a szart is ennyire meg lehet szokni.  :D
Most nehezebb lecsukni, izombol kell leverni, eddig a sajat sulyatol lecsukodott, nem lesz egyszeru megszokni ezt sem.

Apro dolog, de orulok neki, olcso volt (viszonylag) es tok jo lett.  :clap:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5035 Dátum: 2011.03.04 13:18:52 »
Félreértés ne essék: A LIP és a QH gyártó/típus jelölés, ugyanaz!  :1eye: Most nemtom, hogy melyik melyik, de összetartoznak. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5036 Dátum: 2011.03.04 13:20:17 »
Mindegy, olcso volt, konnyu cserelni, nem lettem mocskos es TOKELETES most a dolog.  :wub:

Az elet apro oromei...  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5037 Dátum: 2011.03.04 13:21:17 »
Tegnap kicsereltem a teleszkopokat a csomagtartonal.
Nekem is, meg kleingy-nek is ez van. Ezek jó cuccok, és igen nagyon jó áron kaptad.  :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5038 Dátum: 2011.03.04 13:31:39 »
Jah ideje volt cserelni, a 9 ev alatt megfaradtak a gyariak. Vegulis azok sem voltak rosszak, elegg sokaig birtak, ha ugy veszem.

Az viszont mar rohadt idegesito volt, hogy hidegben a fejemre esett a 60 kilos teteje a csomagtartonak; multkor a zarral tamadta a koponyamat. Parszor mar ugy fejbe baxott, hogy 2 napig fajt utana a fejem bubja. Most legalabb egy hiba faktor ki van iktatva, vegre nem akar megolni a sajat kocsim reggelente, mikor pakolok.

Tavaly is szar volt mar, de akkor meg ha felnyomtam, akkor megtartotta, csak lejton esett vissza. De az iden ha kint allt ejjel a kocsi, akkor mar leesett, hiaba nyomtam fel koppanasig. A parkolo hazban megtartotta, ha szerencsem volt, igy haza fele este legalabb nem kaptam a fejemre, csak minden harmadnap.

Orulok neki, mert most vegre lehet pakolni normalisan, rohadt idegesito volt mar ez a fos.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5039 Dátum: 2011.03.04 14:21:49 »
Jaj nyugi nem szoktam 2-esben kuplongolgatni csak így teszteltem le hogy biztos nem a gumi nyikkan meg, azért ennyire h.....lye nem vagyok tom hogy nem tessz jót a kuplungnak.
Mennyi egy koplett kuplungszerkezet E12 ről van szó??
E12-nél nem tudom, mintha rémlene, hogy mondi cserélt már talán, de nem emlékszem pontosan. Lényeg, hogy az én fajta 1,4 vvti-be az Aisin Asko szett volt anyagáron 30-35.000Ft, én erős kedvezménnyel 25-ért megkaptam. A többi jellemzően drágább, de még ajánlott a LUK. Ez a kettő gyártó a Toyota gyári beszállítója, így ezek a legbiztosabbak, hogy jók lesznek.
Viszont én inkább azt ajánlanám, hogy ne cserélj csak egy nyikkanó hang miatt, mert az anyagárhoz majdnem ugyanannyiba kerül a munkadíj, amiért megcsinálják, így 60.000Ft körüli a teljes operáció összege.
Azt javaslom, hogy használd az autódat tovább normál módban, és figyeld meg, hogy az idő elteltével veszel-e észre rajta valami romlást. Felkeményedik a kuplung, túl fent, vagy túl lent fog, rángat elinduláskor, "üresben" kiengedett kuplungnál hallható-e bármi oda nem illő hang, csúszik-e...
 ;)

Ammedig nem fog csúszni érezhetően addig úgy se cserélem ki a kuplungot sajnos nem vagyok olyan jól elemgedve anyagilag.Köszönöm segítséged