Szerintem sem volt még 0w-20, akkor kizárásos alapon 5w30, "bármit" nem fog itt senki ajánlani, de Castrolt vagy Eneost speciel igen.
Azon aggódsz hogy szétkoptatja a motorod és elkezdi enni az olajat, vagy hogy a mostanihoz képest több fog fogyni? Az egyáltalán nem baj ha pár deci elfogy két olajcsere között, sőt teljesen normális, emiatt ne használjon senki méz sűrűségű anyagot. Nyilván ha az 1liter fogyás kettőre menne fel akkor nem feltétlen ajánlanám, főleg azért, mert ha valaki elfelejt utántölteni az káros lehet a motor egészségére...
Lényeg, hogy ne parázz, sokan járnak minimum olajszint alatt 1 literrel 3 éve cserélt olajjal és a motorok meglepően jól tolerálják, többnyire csak akkor következik be hirtelen motorkár ha már teljesen bedugul egy fontos olajáramlási pont, vagy teljesen elfogy az olaj.
Azon nyilván nem aggódok, hogy szétkoptatja a motort, csak azt szeretném elkerülni, hogy jelentős mennyiséget kelljen utána öntögetni. Mindig próbálom a legjobbat adni az autónak, ilyen tekintetben az ár másodlagos tényező nálam. Amúgy ekezet az olajokat néztem ki (mind 5-30):
Eneos Sustina (API SN, ACEA A3/B4, C3)
Eneos Premium Hyper (API SN, ACEA A3/B4, C3)
Eneos Premium Hyper Multi ?? (ACEA A5/B5; olvastam hogy többen ezt használják pedig nincs is API minősítése)
Mobil 1 ESP (API SN, ACEA C2,C3)
Motul Econergy (API SL, ACEA A5/B5)
Castrol Edge C3 (API SN, ACEA C3)
Toyota FE (API SL, ACEA A5/B5, A1/B1)
Specifikációk alapján a Sustina emelkedik ki a többi közül a nagyon magas viszkozitási indexel és TBN-nel.