Elhiszem, hogy sok Oltcitot láttál, de 2 autóról van szó, és az Oltcit csak az egyik. Én olyan különbségekre gondoltam, mint pl. az oldalablak az Oltcitnál sokkal magasabb, a szélvédő is nagyobb szögben dől, a csomagtérajtó alsó része a Visán egyenes, az Oltciton befelé(!) dől, stb. Sztem az Oltcit magasabb is. Ezért mondtam, hogy látszatra hasonló, de tk. nem sok alkatrésze ugyanaz. Még a motor sem, mert az a GS-ből jön...
Nem egészen .
A karosszéria gyakorlatilag ugyanaz . Oldalablakok mérete , szélvédő dőlésszöge stb. megegyezik . Az ötödik ajtó kialakítása valóban más , de csak magáé az ajtóé , az eltérő lámpák miatt . Minden elemen vannak apró eltérések , de maga a forma ugyanaz .
Anno (ha jól emlékszem , 82-ben , de ennek most nem néztem pontosan utána) óriási hírverés előzte meg Romániában az új Oltcit bevezetését . Mi az autóbolond haverjaimmal akkor voltunk 9 évesek , és rettentően vártuk az újdonságot , amitől nem kevesebbet reméltünk , mint hogy pár év alatt megváltoztassa az akkori romániai utcaképre jellemző "20 autóból 19 Dacia" felállást . Nos , nem változtatta meg , de ez már egy másik történet . A lényeg , hogy betéve fújtuk az összes infót a kocsiról , amit olvasni lehetett róla , még mielőtt megjelent . Többek közt azt , hogy ez
a Citroen Visa licencváltozata (egyébként a francia L'Automobile Speciale katalógus birtokomban lévő '84-es száma szerint is az , ha akarod , bescannelem neked a vonatkozó szöveget) , kismértékben átrajzolt részleteket felvonultató és persze négy helyett kétajtós , de amúgy azonos karosszériával , és szintén majdnem azonos technikával .
Ami a motorokat illeti : igazad is van , meg nem is
... Az Oltcitot három motorral forgalmazták . A "Special" nevű változatban egy 652 köbcentis , kéthengeres boxer dolgozott , ami megegyezett a Visa alapmotorjával . Az (elterjedtebb) Oltcit Club változat 1129 köbcentis négyhengeres boxere valóban a GS-ből származik , csakúgy , mint a (Romániában gyakorlatilag nem forgalmazott , csak exportra gyártott) legnagyobb , 1299 köbcentis négyhengeres boxer , ami a GS-t , majd a GSA-t is hajtotta . Ennek hátterében az áll , hogy a franciák a 80-as évek elején nem engedték át licencgyártásra az akkor igen újnak számító kis 1.1-es soros négyhengeresüket , ami az erősebb Visa-változatokban volt .