Hasonló cipőben vagyunk, a Hiace és Hilux között majd az dönt, hogy a piacon lesz-e jó Hiace, vagy sem. 1-2 év, ha addig nem jön össze, akkor váltani kell. (nemrég volt egy jó vétel, de fél napig élt a hirdetés, és vitték)
Annyira nem félek a viszkótól, itt mégis egy rendes differenciálmű dolgozik alapesetben, és nem csak a viszkó van önmagában. Amúgy meg hosszú távon kapcsolható változatra kéne átépíteni, és akkor minden tuti.
A T6 igazából egy erősen fészliftelt T5. Persze ha csak annyit tud, hogy egy hibamentesre csiszolt T5 akkor jó gép. T5-ből az első generáció gombokért van, de sokak szerint hulladék a motorja. Mondjuk nekem ez az EURO V-VI se hiányzik. (részecskeszűrő, Adblue, sok pénz, sok szívás)
Toyota hajtásrendszerekről:
Hilux: kapcsolható összkerékhajtás, felezővel. (nincs középső diffi, száraz, jól tapadó úton nem használható) (H2-H4-N-L4)
Land Cruiser Prado
90/95: állandó összkerékhajtás hagyományos differenciálművel(zárható), és felezővel (H4-H4L-N-L4L), GX típusban volt kapcsolható összkerék is, diffi nélkül, de ez európában nagyon ritka.
120/150: ugyanaz mint a 90-es széria, de a differenciálmű torsen rendszerű (ez is fixre zárható, de alapesetben is önzáró) Úgy néz ki bevált, és lényegében a legokosabb rendszer, közúton és terepen is a legjobb lehetőségeket tudja. Viszont az 1KD-FTV motorokra volt panasz. (dugattyúrepedés)
70-es széria: kapcsolható összkerékhajtás, felezővel, diffi nélkül, de újabban van állandó 4WD-s verzió is.
80-as: Itt volt minden, felszereltségtől, évjárattól függően. (GS-GX-VX) A GX kapcsolható 4WD, diffi nélkül, felezővel. Az állandó 4WD-sből kétféle volt. Nyitott, elektronikusan zárható diffivel, illetve viszkós diffivel, ami ha jól tudom felező állásban fixre van zárva. (Magyarul alapból egy viszkós zárású diffi, de ha gyepálnád felezővel, akkor fixre zár mechanikusan. A viszkóval tudták megoldani először az összkerékhajtást ABS-el, ha jól emlékszem
100-as: állandó összkerékhajtás hagyományos differenciálművel(zárható), és felezővel.
105-ös: Mint a 100-as, de volt kapcsolható 4WD-s változat is(GX).
200-as ugyanazt tudja, mint a 120/150, tehát torsen-es, de sokkal nagyobb és erősebb az osztómű.
RAV4-et nem tudom, ott volt többféle, egy időben Torsennel is készült.
A felező a Toyotánál szinte mindig 1:2,566 arányt jelent, kivéve a nagyobbaknál, ott volt 1:2,488-is, bár ez sokat nem számít, mindegyik a komolyabb terepfokozatok közé tartozik. (összehasonlításképp: Mercedes G kb. 1:2,1, Vitara I 1:1,9, L400, Pajero is valahol 1:1.9 körül van)