Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680131 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10380 Dátum: 2016.12.27 11:09:12 »
üdv!
Hegesztés után jött elő vagy még előtte?
A hegesztés a hátsó dobot érintette még szeptemberben vagy októberben.
A lukas kipufogó hang most jött elő, és ez a jelenség is vele együtt.
A szondát hol is találom? Holnap megnézem, és ki is villogtatom a kódot.
Gyújtásnál elalszik a sárga lámpa, vagy csak miután beindult?
Lehet ludas az elosztófedél is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10381 Dátum: 2016.12.27 12:02:00 »
A szonda az enyémben a motor mögött van a kipufogócsőben, annak a tetején.
Nálam nem alszik el a lámpa (motorikon), csak amikor beindul. Elvileg ha van hibakód, akkor villog gyújtásnál.

Ja, nézd végig a nagyfeszültségű részeket szerintem is. Lehet trafót is mérni, vagy szikrát megnézni mert ha jó nagyok a gyertyahézagok, akkor le tud égni.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10382 Dátum: 2016.12.28 15:19:55 »
Fejlemények a következők.
labdaszonda kábel lehúzva sem indul. Szerelő szerint ha rossz lenne is, menne attól még.
Gyujtáselosztó rotolja forog, az elektromos kábelén van áram, a trafóhoz menő kábelben van áram, viszont szikra nincs. Az elosztófedél középső kábelét lehúzva sem, és valamelyik gyergya kábelnél sem.
Gyertyát nem tudtuk kiszedni, kulcs híján, de szerintünk az trafóval van a gond.
Hibakód olvasását nem tudtuk megcsinálni, ugyan is nem villog ki semmit.
Belinkelek egy képet, hogy a T1 alatt nincs érintkező nálam. :S
Nem lenne valaki olyan jó hozzám, hogy eljönne a Carinával, áttennénk a trafót hogy úgy indul e. Ha igen, az a gond.
Vagy szerintetek?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10383 Dátum: 2016.12.28 15:30:21 »
Szia!
E1 és TE1 a jó pólus.
Trafót kellene megmérni, hogy jók-e a tekercsek értékei, neten kellene keresni, nekem japán, annak sztem mások a határok.
Ha mérés szerint rossz, akkor csere, nem kell próbálgatni másikkal.
Gyertyakulcsod nincs? 30 ezrenként cserélni kellene őket! Necces, hogy a hézagok nagyok és ez küldte el a trafót. Vegyél egy gyertyakulcsot párszáz forintért, meg négy új gyertyát és cseréld őket le, mert az új trafó is hamar kuka lesz így.
Este ha lesz időm lehet rá tudok nézni, mit kellene pontosan mérni, de sztem valószínűleg ez lesz a baja.
Ha mondasz pontos autó adatokat, pontosabban rá tudnék keresni.
Egyébként helyileg hol van a kocsi?

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.28 15:32:25 írta vd1234 »

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10384 Dátum: 2016.12.28 15:35:30 »
A kép

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10385 Dátum: 2016.12.28 15:45:18 »
Szia!
E1 és TE1 a jó pólus.
Trafót kellene megmérni, hogy jók-e a tekercsek értékei, neten kellene keresni, nekem japán, annak sztem mások a határok.
Ha mérés szerint rossz, akkor csere, nem kell próbálgatni másikkal.
Gyertyakulcsod nincs? 30 ezrenként cserélni kellene őket! Necces, hogy a hézagok nagyok és ez küldte el a trafót. Vegyél egy gyertyakulcsot párszáz forintért, meg négy új gyertyát és cseréld őket le, mert az új trafó is hamar kuka lesz így.
Este ha lesz időm lehet rá tudok nézni, mit kellene pontosan mérni, de sztem valószínűleg ez lesz a baja.
Ha mondasz pontos autó adatokat, pontosabban rá tudnék keresni.
Egyébként helyileg hol van a kocsi?

TtkRN2
'97-es Carina E 1.6-os Angliai.
Kőbányán van a kocsi, X.ker.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10386 Dátum: 2016.12.28 15:46:45 »
Ha nem lenne elég nagy az előző

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10387 Dátum: 2016.12.28 16:00:13 »
Ott van minden jól, nem hiányos

TtkRN2


schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10388 Dátum: 2016.12.28 16:05:02 »
Én úgy látom hogy alulról a középső a T1. Ott meg nincs semmi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10389 Dátum: 2016.12.28 16:19:31 »
Este bejelölöm, csak melózok

TtkRN2
Úgy nézd, ahogy a fedélben a rajz van, nem tükrös.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.28 16:22:53 írta vd1234 »

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10390 Dátum: 2016.12.28 17:08:33 »
Ok köszi. Pedig úgy nézem, hisz a fedélen az elkerített rész megy jobb felső nagyobb valamihez.
Talán rosszul értelmezem ezek szerint.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10391 Dátum: 2016.12.28 17:44:44 »
Na bejelöltem, a képeden levő ábra alapján, és csatoltam.
Az ábrán is jelöltem és ugyanúgy a csatlakozón is.
Ezeket kell rövidre zárni egy vezetékkel, ráadni a gyújtást, és nézni, hogy mit villog ki.

Milyen kasznis, és hány lóerős ez, mert van 99 meg 106 stb. ?
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.28 18:02:36 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10392 Dátum: 2016.12.28 18:08:39 »
A Haynes könyv ezt adja meg a gyújtótekercsre:

Primer tekercs ellenállás:
hidegen 1,11-1,75 Ohm (50 fok alatt)
melegen 1,41-2,05 Ohm (50 fok felett)

Szekunder ellenállás:
hidegen 9000-15700 Ohm
melegen 11400-18400 Ohm

De ez is beépített trafósra adja meg, ha jól nézem, külső trafóra nem tudom most sem, mennyi... hátha valaki tudja ezt.


Ha ez jó, akkor mehetünk a gyújtó jeladókra, de addig sztem felesleges.
Primer mérésénél vedd figyelembe a műszer saját ellenállását! Ellenállásmérésnél pl. 200 Ohmos méréshatárnál rövidre zárod a műszert és megnézed mennyit mutat (pl. 0,8 Ohm). Ezt le kell vonni a primernél mért értékből.
Szekundernél elhanyagolható ez.

Mellékelek képet gyújtótrafóról, megadják rajta az értékeket. Az ára egyébként elég tűrhető, kb. 14 ezer.  Ilyened van? Arról is lőhetnél egy képet.
A szekundert szerintem a - kapocs és a gyertyacsatlakozó között kell mérni (autotrafó).
Szóval ez már valami támpont, de pontosítani kell a kocsidat. Nem ártana egy toyodiy cikkszám a trafóra, esetleg link a megfelelő toyodiy oldalra.

Én a szekunder menetzárlatra tippelek, vagyis kisebb ellenállást fogsz mérni valószínűleg, és akkor kuka. Ha meg szakadást, akkor is.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.28 18:13:30 írta vd1234 »

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10393 Dátum: 2016.12.28 18:15:13 »
Pill, lemegyek a kocsihoz és fotózok, illetve hibakódot olvasok.
Sedan, 106Le

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10394 Dátum: 2016.12.28 18:45:41 »
Na bejelöltem, a képeden levő ábra alapján, és csatoltam.
Az ábrán is jelöltem és ugyanúgy a csatlakozón is.
Ezeket kell rövidre zárni egy vezetékkel, ráadni a gyújtást, és nézni, hogy mit villog ki.

Milyen kasznis, és hány lóerős ez, mert van 99 meg 106 stb. ?
Bocs, valóban rosszat néztem, én a T1-et néztem, nem a TE1-et. :)