Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680149 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10065 Dátum: 2015.12.27 12:13:49 »
Szerintem is nyalj egyet a gps-nek, :Dengeszteld párodat :innocent: :innocent: :innocent: utána üsd laposra ( a negatív hírverés is verés, főleg ha célt ér) a gumist. Tuttkó, hogy a támgömfej kiszerelésekor feszítette a lemezt a tárcsához, és volt annyira fütyi, hogy nem ellenőrizte a kerék forgatásával, hogy minden rendben vala é. :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10066 Dátum: 2015.12.28 12:29:54 »
Sziasztok.

Majdnem kész az autó, ezalatt lett néhány következtetésem:
1. ha oda jut a motor, hogy szelepszár szimeringeket kell cserélni, érdemes kivenni a dugókat akkor is, ha jó a kompresszió, mert az olajáteresztő alatti furatok tuti eldugulnak, ebből kettő pont a csapszeget keni.
2.kipufogó szelepek tisztítására kaptam egy tömény tisztító szert, amivel a vagonokat mossák. Ezen kívűl semmi nem volt képes megbontani a kokszot.Sajnos nem tudom a nevét.
3. úgy álltam neki, hogy megvan minden leírás , gyári érték, mindent tutira átmérek, ami nem jó kidobom.
Aztán kiderült, hogy semmi sem jó: 43 mm hosszú szeleprugóim átlag 39-esek, szelepvezetők tűrésen kívül, gyűrűhorony a dugóban szintén. Itt nagyon elkeseredtem, az eddig elpusztíthatatlan motorom kuka.
Aztán elkezdtem gondolkodni, 21 év és  500000 km. van mögötte és mindig jól indul, jól megy, jól fogyaszt. Most elhárítottam az olajfogyasztást, kitakarítottam egy vödör kokszot belőle, rosszabb biztos nem lesz. Így aztán (bizonyos keretek között) teszek a tűrésekre, meg méretekre, örülök, hogy van egy ilyen verdám!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10067 Dátum: 2015.12.28 14:08:15 »
Jól fog az szolgálni még pár km-t! ;)

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10068 Dátum: 2015.12.28 17:27:00 »
Sziasztok.

Majdnem kész az autó, ezalatt lett néhány következtetésem:
1. ha oda jut a motor, hogy szelepszár szimeringeket kell cserélni, érdemes kivenni a dugókat akkor is, ha jó a kompresszió, mert az olajáteresztő alatti furatok tuti eldugulnak, ebből kettő pont a csapszeget keni.
2.kipufogó szelepek tisztítására kaptam egy tömény tisztító szert, amivel a vagonokat mossák. Ezen kívűl semmi nem volt képes megbontani a kokszot.Sajnos nem tudom a nevét.
3. úgy álltam neki, hogy megvan minden leírás , gyári érték, mindent tutira átmérek, ami nem jó kidobom.
Aztán kiderült, hogy semmi sem jó: 43 mm hosszú szeleprugóim átlag 39-esek, szelepvezetők tűrésen kívül, gyűrűhorony a dugóban szintén. Itt nagyon elkeseredtem, az eddig elpusztíthatatlan motorom kuka.
Aztán elkezdtem gondolkodni, 21 év és  500000 km. van mögötte és mindig jól indul, jól megy, jól fogyaszt. Most elhárítottam az olajfogyasztást, kitakarítottam egy vödör kokszot belőle, rosszabb biztos nem lesz. Így aztán (bizonyos keretek között) teszek a tűrésekre, meg méretekre, örülök, hogy van egy ilyen verdám!

Szia
Szerintem azért azokat a szeleprugókat lehet ki kéne cserélni :hmmmm: + a vezetőket is,ha így szétbontottad
Viszont én úgy tudom,hogy gyárilag felületedzettek a hengerfal,valamint az összes csapágy ezekben a motorokban MÉG
Ezért látod a hónolás nyomait még 500000 km után is

Én is felújításra adnám a fejem,pedig még csak 325000 km-nél járok,de ezen tapasztalataid utám meggondolom a maneuvert :hmmmm:

Szintén nem vinném szerelőhöz :nono:
Today Tomorrow Toyota

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10069 Dátum: 2015.12.28 23:42:49 »
Először poénból azt akartam írni, hogy verj meg mindenkit, de inkább nem viccelődöm a nem vicces helyzeteden, tehát senkit ne verjél meg.
Néha összejönnek a dolgok, párszor én is ledobom az agyamban az ékszíjat, de aztán rájövök, hogy minek is izgatom (túl) magam, csak árt az egészségnek. Asszonynak vegyél virágot, magadnak meg egy gyúróbérletet, én is vettem. Hidd el a mázsákkal kínlódás lenyugtatja az embert...
A GPS tartó tapadókorongját tessék jól benyálazni felrakás előtt!  ;)  Minden jót neked!
Kösz FUBA!
Igazad van. Ma elmentem a szerelőhöz és lefújtam a gőzt. Jobb lett a közérzetem. Nagyon sokszor kért elnézést, de azért elhangzott a szokásos "amikor elvitted nem volt hangja" mondat. Persze megint az kapott aki nem volt hibás, mert a huszonéves alkalmazottja csinálta. Legyen ez mindenkinek példa, mert nem gondoltam volna, hogy ilyen pitiáner dolog ennyi bosszúságot okozhat! Az biztos, hogy legközelebb magam csinálom, mert így én is meg tudom. És még pénzt sem kérek magamtól.  :winkiss:
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.28 23:45:04 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10070 Dátum: 2016.01.01 11:13:03 »
Szia
Szerintem azért azokat a szeleprugókat lehet ki kéne cserélni :hmmmm: + a vezetőket is,ha így szétbontottad
Viszont én úgy tudom,hogy gyárilag felületedzettek a hengerfal,valamint az összes csapágy ezekben a motorokban MÉG
Ezért látod a hónolás nyomait még 500000 km után is

Én is felújításra adnám a fejem,pedig még csak 325000 km-nél járok,de ezen tapasztalataid utám meggondolom a maneuvert :hmmmm:

Szintén nem vinném szerelőhöz :nono:

Szia.

Elgondolkodtam én is rajta, de a motor bontása előtt is 10 bar kompresszióm volt, vagyis a gyengült rugók is zártak elég jól. Tiltás környékén, ahol kéne a gyors szelepzárás, meg nem használom soha.
Szerintem mindenképp megéri megbontani, mert a kitisztítás önmagában is rengeteget jelent a motornak.
Nekem a 8-as kipufogó csatorna a hengerfejben teljesen el volt rakódva,  és a többi is elég rendesen.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10071 Dátum: 2016.01.01 11:15:20 »
Sziasztok.

Olyan álmos vagyok, hogy elfelejtettem: Boldog Új Évet Kívánok!

Mpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10072 Dátum: 2016.01.02 18:26:15 »
Sziasztok!
 
Először is Boldog új évet mindenkinek! Új vagyok még nagyon a fórumon,egy éve vagyok boldog tulajdonosa egy 97'-es 1.6e Carinának.Eddig csak bele olvasgattam kinek milyen tapasztalata van az autójával.Most azonban konkrét segítséget kérnék.Lehet volt már itt ilyen tünet valakinek,ezért annak is örülnék ha valaki ráirányítana hol keressem a megoldást.Az egy év alatt szinte tünetmentes volt az autó a szépséghibákat javítgatva kivétel.De kb. két hete olyan tünetet produkál hogy normális menet közben egyszer csak gondol egyet és elkezd lassulni,erőtlenedni annyira hogy a forgalom kellős közepén félre kell álnom.Annyira legyengül hogy még csúsztatgatva a kuplungot is csak nehezen vonszolja félre magát.Az alapjárat megvan,igaz ingadozik kissé,de a motor jár.Ha gázt adok neki,felpörög de erőtlenül és csak max.Kb 4000-ig.Ilyenkor leállítom és várok vagy 5 percet.Újra indítom és semmi gond.Az alapjárat stabil 750,ha gázt adok felpörög lendületesen a motor.Ezután folytathatom az utam mintha mi sem történt volna.Olyannak tűnik az egész mintha dugulás volna.Na de egyszer van,aztán nincs? :eek: Itthon fűtött garázsban áll,pöcröff bármikor indulok.De útközben bárhol előjön a hiba.Hol pár száz méter után,hol megyek vagy 40 km-ert és utánna.Hibakódom nincs,gyujtás rendben,gyertyák is jónak tűnnek.Az előzménye még talán annyi hogy legutóbb nagyon lefogyasztottam a benzint.A következő tankolásnál olyat tapasztaltam hogy a tanksapka levételénél eszméletlen vákumot szívott a tank.Lehet hogy a tápszivattyúnak ez nem tett jót? Ezt csak hangosan gondolom...Lehet hülyeség.Négy Ladám volt eddig,itthon javítottam kissebb nagyobb gondjait,na de ez más. Segítsetek valami okossággal,hol mire lehet gyanakodni még? Előre is köszi.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10073 Dátum: 2016.01.05 23:13:36 »
Sziasztok.

Kész a verda, mikor először beindult, körbeugráltam mint egy gyerek, utoljára akkor örültem ennyire neki, mikor megvettem.
Nagyon megérte a munkát, olyan selymes hangja van, öröm hallgatni.
5 éve csináltam egy egyedi karterszűrőt, eddig mindig tiszta kátrány volt, kíváncsi leszek most mit termel bele.
Azért, hogy valami szívás is legyen, az alsó motortartó csavarjai lazán körbefordultak a homlokfalban ergo el van rohadva a homlokfal alja, így cserélhetem az egészet.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10074 Dátum: 2016.01.06 07:05:43 »
üdv!

Az első motortartó bakot mondod, illetve a motor alatti hossztartót, ami a hűtő alatt van megfogatva?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10075 Dátum: 2016.01.06 16:43:52 »
Sziasztok!
 
Először is Boldog új évet mindenkinek! Új vagyok még nagyon a fórumon,egy éve vagyok boldog tulajdonosa egy 97'-es 1.6e Carinának.Eddig csak bele olvasgattam kinek milyen tapasztalata van az autójával.Most azonban konkrét segítséget kérnék.Lehet volt már itt ilyen tünet valakinek,ezért annak is örülnék ha valaki ráirányítana hol keressem a megoldást.Az egy év alatt szinte tünetmentes volt az autó a szépséghibákat javítgatva kivétel.De kb. két hete olyan tünetet produkál hogy normális menet közben egyszer csak gondol egyet és elkezd lassulni,erőtlenedni annyira hogy a forgalom kellős közepén félre kell álnom.Annyira legyengül hogy még csúsztatgatva a kuplungot is csak nehezen vonszolja félre magát.Az alapjárat megvan,igaz ingadozik kissé,de a motor jár.Ha gázt adok neki,felpörög de erőtlenül és csak max.Kb 4000-ig.Ilyenkor leállítom és várok vagy 5 percet.Újra indítom és semmi gond.Az alapjárat stabil 750,ha gázt adok felpörög lendületesen a motor.Ezután folytathatom az utam mintha mi sem történt volna.Olyannak tűnik az egész mintha dugulás volna.Na de egyszer van,aztán nincs? :eek: Itthon fűtött garázsban áll,pöcröff bármikor indulok.De útközben bárhol előjön a hiba.Hol pár száz méter után,hol megyek vagy 40 km-ert és utánna.Hibakódom nincs,gyujtás rendben,gyertyák is jónak tűnnek.Az előzménye még talán annyi hogy legutóbb nagyon lefogyasztottam a benzint.A következő tankolásnál olyat tapasztaltam hogy a tanksapka levételénél eszméletlen vákumot szívott a tank.Lehet hogy a tápszivattyúnak ez nem tett jót? Ezt csak hangosan gondolom...Lehet hülyeség.Négy Ladám volt eddig,itthon javítottam kissebb nagyobb gondjait,na de ez más. Segítsetek valami okossággal,hol mire lehet gyanakodni még? Előre is köszi.
A 4000-nél elgyengülő motor tipikusan a lambdaszonda halódását jelzi, de akkor kellene hibakód+hidegen nem fordulna elő. A dugulás lehetséges ok, a benzinszűrőt mindenképp érdemes cserélni.
A tanksapka szelepének elkoszolódása gyakori, szétszedve ki lehet pucolni.
Az AC pumpa erőlködését hallanod kellene.
+kamikaze leírása

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10076 Dátum: 2016.01.06 18:20:43 »
Sziasztok.

Kész a verda, mikor először beindult, körbeugráltam mint egy gyerek, utoljára akkor örültem ennyire neki, mikor megvettem.
Nagyon megérte a munkát, olyan selymes hangja van, öröm hallgatni.
5 éve csináltam egy egyedi karterszűrőt, eddig mindig tiszta kátrány volt, kíváncsi leszek most mit termel bele.
Azért, hogy valami szívás is legyen, az alsó motortartó csavarjai lazán körbefordultak a homlokfalban ergo el van rohadva a homlokfal alja, így cserélhetem az egészet.

Követelem a képeket amit a műveleteidől készítettél :censored: :D :D :D :D :D ;)
Amúgy gratulálok a melóhoz :yes:
Today Tomorrow Toyota

Centurion

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10077 Dátum: 2016.01.06 19:01:40 »
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! A Carinám nem fűt rendesen még akkor sem amikor teljesen üzem meleg az autó!
Megnézettem autószerelővel, látszólag minden rendben (víz meg van, termosztát működik), de még se fúj olyan meleg levegőt be az utastérbe mint 3-4 hete!
Valaki találkozott már hasonló problémával?

A válaszokat előre is köszönöm!
Centurion

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10078 Dátum: 2016.01.06 19:27:29 »
üdv Centurion!

Termosztát leírás

Amúgy így 4 év után is hibátlan, elég jó a fűtés!
Én márkásabb termosztátot javaslok, minél magasabb nyitási hőfokkal! ~82-90°C

Illetve:
Szennyezett pollenszűrő (párásodás), vízköves hűtőkör stb lehet a gond.
Álló helyben ha melegíted, amíg el nem indul a ventilátor, akkor sincs meleg?  :hmmmm:

Centurion

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10079 Dátum: 2016.01.06 20:04:17 »
Üdv kamikaze,

A pollenszűrő nem rég lett kicserélve! A vízkövesedésről nem tudok nyilatkozni, de megnézetem azt is amint lesz rá lehetőségem.
Állóhelyzetben és menet közben is fúj meleget az utastérbe, de közel se olyan meleget mint régen.
Az autó szerelő azt mondta, hogy a termosztátom működik! Ő arra gyanakszik, hogy a meleg/hideg levegőt szabályozó leffentyű tömítése lehet a ludas, de jó lenne pontosan tudni mielőtt nekiállunk szétszedni.