Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2691726 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8835 Dátum: 2013.10.26 08:41:10 »
A füst fekete, nem fehér, a vizet nem eszi, túl sok benzint pumpálnak be az injektorok. A víz nem forrt fel, legalábbis az óra szerint. A kocsi nem lett gyilkolva, normál 70-90-es tempóval egy óra használt volt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8836 Dátum: 2013.10.26 08:54:36 »
Akkor lehet, hogy a lambdaszondától kap fals jelet, a valóságosnál több oxigént érzékel. De nem biztos, hogy maga a szonda rossz, lehet vezetékhiba, vagy  helyes érzékelés esetén égéskimaradás valamelyik hengerben.

A 6,5-ös kompresszió már nagyon a gyárilag megadott 10-es minimum szint alatt van.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8837 Dátum: 2013.10.26 09:05:59 »
A lambdaszondát kivillogná,még akkor is ha kábeltörés, vagy kontakthiba keletkezett :hmmmm:
Én első körben kivágnám belőle a termosztátot,és tennék bele újat(főleg ha még a gyári van benne)
Dehogy ilyen nehezen indul,elgondolkodtató :?:
Égéskimaradásra még villognia kellene egy 52-est is
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.26 09:29:23 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8838 Dátum: 2013.10.26 09:31:53 »
Sőt még azt is el tudom képzelni,hogy gyűrűtörése van
Today Tomorrow Toyota

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8839 Dátum: 2013.10.26 09:36:47 »
Sőt még azt is el tudom képzelni,hogy gyűrűtörése van
Ha gyűrűtörése lenne, attól még simán be kéne indulni 3 hengerrel is. És ha gázt adunk amikor véletlen beindul, akkor nem fulladna le. Mert most ha véletlenül beindul és gázt adunk akkor fullad a kocsi.

Motor vezérlése nem mehetett el boré? Mármint a computer...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8840 Dátum: 2013.10.26 09:49:00 »
Tuti,hogy csak 22-est villog?
Most legszivesebben kölcsön adnám az egyik motorvezérlőmet(EFI),csak az a nagy baj,hogy messze vagyunk egyméstól :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.26 09:55:22 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8841 Dátum: 2013.10.26 10:09:02 »
Tegnapelőtt mikor az alkatrész cserék előtt néztem akkor csak 22 villogott. két villogás, kis szünet majd ismét két villogás, majd megint szünet két villogás, stb....
Egyébként mi az a messze? Székesfehérvár közelében vagyok. És Te?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8842 Dátum: 2013.10.26 10:12:19 »
Heves megye,Gyöngyös(140 km)
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8843 Dátum: 2013.10.26 10:21:04 »
Tegnapelőtt mikor az alkatrész cserék előtt néztem akkor csak 22 villogott. két villogás, kis szünet majd ismét két villogás, majd megint szünet két villogás, stb....
Egyébként mi az a messze? Székesfehérvár közelében vagyok. És Te?
Berény közel van a városhoz, de az én fl-es ECU-m nem kompatibilis a japóéval - más a gyújtásvezérlés. :hmmmm:

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8844 Dátum: 2013.10.26 10:26:26 »
Heves megye,Gyöngyös(140 km)

Esetleg ha egy oda-vissza postát fizetek bevállalnál egy kölcsönzés a próba erejéig?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8845 Dátum: 2013.10.26 10:36:09 »
Igen ;),remélem rendbejön
Nem szokott ezekkel az autókkal ilyen gond lenni,hacsak kitartóan nem gyilkolják
PÜ-ben írd meg a címet,de azért még próbálkozz,hátha nem az a baja
VD1234 nagyon vágja a témát :yes: talán tud segíteni
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.26 10:38:11 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8846 Dátum: 2013.10.26 10:50:34 »
Toyota carina 92-es autóm egyszer csak megállt. A check engine világít. Hibakódja a 22-es kivillogtatva, ez motor hőfok jeladót jelent. A jeladó cserélve lett, de a kocsi mégsem indul, csak behúzva indul be, és nagyon füstöl.
Még egy ötlet.
Melyik szenzort cserélted? A 89428-as van a termosztát mellett, de van egy a blokkon is, hátul: 83420-as számon
Fl. utánin még a hűtőn is van egy: 89428

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8847 Dátum: 2013.10.26 11:16:46 »
Igen ;),remélem rendbejön
Nem szokott ezekkel az autókkal ilyen gond lenni,hacsak kitartóan nem gyilkolják
PÜ-ben írd meg a címet,de azért még próbálkozz,hátha nem az a baja
VD1234 nagyon vágja a témát :yes: talán tud segíteni
A kitartóan gyilkolás az nem volt meg, kimondottan vigyázunk rá, és foglalkozok vele. napi használatban van olyan 10-20km naponta átlagban, és havi -kéthavi egyszer meg olyan 1-200km-es hosszabb út. Ráadásul az asszony hajtja, aki nem rally versenyző.

Még egy ötlet.
Melyik szenzort cserélted? A 89428-as van a termosztát mellett, de van egy a blokkon is, hátul: 83420-as számon
Fl. utánin még a hűtőn is van egy: 89428

Igen aról tudok, hogy 3 szenzor van rajta, de hogy melyik lett cserélve azt nem tudom, nem én szerelem, én csak a kódot olvastam ki belőle 2 napja, és az autószerelőnél tanyázik a kocsi, aki tornázik rajta már 3 napja, felváltott autovillamossági szerelőkkel ;)...de eddig még nincs eredmény.
Most azt a tippet adtam neki, hogy esetleg próbálja meg resetelni a computert, hogy az akkut lehúzza 1 órára. Hátha, azóta még nem tudom mi lett az eredmény, de a mai nap délután egy másik autovillamosságis is megy hozzá talán a 4. vagy 5....:)

Szóval a lényeg, ha indítózunk akkor a gyertyák szárazak maradnak. Egyszer sikerült beindítania nagy nehezen indítózással, de akkor nagyon füstölt, nagyon sűrű keveréket állít elő, és ugyanez a helyzet ha sikerül beindítani behúzással, akkor is nehezen beindul, de nagyon füstöl. Gázadással pedig a kocsi lefullad.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8848 Dátum: 2013.10.26 13:08:46 »
Bocsánat ha félreérthető voltam a hajtással ::)
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8849 Dátum: 2013.10.26 13:40:56 »
Üdv!

Sajnos nem én vágom a témát, hanem mondjuk b.c., meg páran, de megpróbálok segíteni, ami tőlem telik  :otlet:

Első körben jó lenne végignézni ennek a 67. oldalán a 22-es hiba kivizsgálásának menetét:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf
Itt a kérdéses jeladó a termosztátház mellett van, de ez Celica 4A-FE, vagyis ha Carinán nincs ott, amit a kép mutat, akkor a kalapos által mondott 83420-ra szavazok. Mellékelem a képet belőle.
Ebben a leírásban az ECU-n és pár más helyen levő kontakthibák vizsgálását is írja, érdemes végigmenni rajtuk. Ha rossz a kérdéses jeladó és nem azt cserélték (ami azért meglehet), akkor fulladhat a kocsi szerintem. Injektorhibára sok esélyt nem adnék, mert hirtelen nem krepál be mind.

A gyertyák mind tiszták, ha jól értem. Nem sötétebb/piszkosabb egy-kettő? Benézve a gyertyalyukon nincs olaj a dugókon? Mert kicsi az esély rá, de átéghet ott is a tömítés, ahol olaj folyik át. Kis kompresszió lehet szelep tömítetlenség miatt is, le kellene vizsgálni a kérdéses hengereknél a szelephézagokat, illetve azt, hogy tömítenek-e??

Sajnos a hengerfej levételét nagyon valószínűnek látom az eddigiek alapján, ami abból jó, hogy nagy eséllyel segít kideríteni, hogy mi a pontos baja. Akkor látszik az esetleg átégett tömítés, és az olajteknőt levéve kifűzhető a dugattyú a hajtókarral, ha mégis gyűrűtörés gyanú lenne.

De először a leírás alapján kellene végigmenni, amit feljebb javasoltam. A termosztát meg sajnos szintén lehet, lehet, hogy onnan indult el ez az egész :(

Ha még eszembe jut valami, leírom  :hmmmm: