Üdv!
Sajnos nem én vágom a témát, hanem mondjuk b.c., meg páran, de megpróbálok segíteni, ami tőlem telik
Első körben jó lenne végignézni ennek a 67. oldalán a 22-es hiba kivizsgálásának menetét:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdfItt a kérdéses jeladó a termosztátház mellett van, de ez Celica 4A-FE, vagyis ha Carinán nincs ott, amit a kép mutat, akkor a kalapos által mondott 83420-ra szavazok. Mellékelem a képet belőle.
Ebben a leírásban az ECU-n és pár más helyen levő kontakthibák vizsgálását is írja, érdemes végigmenni rajtuk. Ha rossz a kérdéses jeladó és nem azt cserélték (ami azért meglehet), akkor fulladhat a kocsi szerintem. Injektorhibára sok esélyt nem adnék, mert hirtelen nem krepál be mind.
A gyertyák mind tiszták, ha jól értem. Nem sötétebb/piszkosabb egy-kettő? Benézve a gyertyalyukon nincs olaj a dugókon? Mert kicsi az esély rá, de átéghet ott is a tömítés, ahol olaj folyik át. Kis kompresszió lehet szelep tömítetlenség miatt is, le kellene vizsgálni a kérdéses hengereknél a szelephézagokat, illetve azt, hogy tömítenek-e??
Sajnos a hengerfej levételét nagyon valószínűnek látom az eddigiek alapján, ami abból jó, hogy nagy eséllyel segít kideríteni, hogy mi a pontos baja. Akkor látszik az esetleg átégett tömítés, és az olajteknőt levéve kifűzhető a dugattyú a hajtókarral, ha mégis gyűrűtörés gyanú lenne.
De először a leírás alapján kellene végigmenni, amit feljebb javasoltam. A termosztát meg sajnos szintén lehet, lehet, hogy onnan indult el ez az egész
Ha még eszembe jut valami, leírom