Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680315 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8535 Dátum: 2013.04.25 23:18:11 »
Valamikor el kell kezdeni :clap:

A céges automhoz nagyon nem nyúlok hozzá :nono:   Nem szeretem.. Vigyázok rá, de csak szervíz, kereket még cserélek, ha defektes, de mást nem.

Nagyon hálás autó a carina, tavaly ezzel voltunk olaszországban(3300km) hiba nélkül teljesített, pedig 380 felett van benne. Megéri a gondoskodást, de (talán nemmindenki ért egyet velem) nem feltétlen éri meg nagyon sokat rákölteni, ha nem tartod meg évekig. Ez a rákfenéje ezeknek az autóknak, ezért van kevés jó állapotú..

Visszatérve:
Ha bizonytalan vagy, inkább a szerelővel csináltasd meg, nehogy tényleg tűz legyen. Ha átkötöd a vezetéket, minél közelebb az áramforráshoz tegyél bele biztit.
Tényleg, imo vagy riasztó nincs a kocsiban?
azt is ki lehetne kötni, okozhat zárlatot..

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8536 Dátum: 2013.04.25 23:24:39 »
Sem imo, sem riasztó nincs. Csak olyat csinálok amiben biztos vagyok, átgondolom mielött cselekszem.
Nem sajnálom rákölteni a pénzt(ha van) csak legyen jó és megbízható, hosszútávra tervezek vele.

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8537 Dátum: 2013.04.25 23:40:00 »
Egyébként én is költök rá, de az ABS-t nem javíttattam meg(bal első szenzor), mert nekem nem ér meg cirka 50-e ft-ot. De féltengelyt, féktárcsát, kereket, klímahűtőt, vízhűtőt és még sok apróságot megvettem, kicseréltem. Hosszú távra tervezek én is ezzel az AUTÓval ;)

Ha nem vagy kapkodós és odafigyelsz, nem lesz gond :yes:
Arra is figyelj, hogy ha vezetéket cserélsz, akku sarut vedd le. A kompjuter és egyéb elektronikai eszközök egészen kényesek a nem megfelelő áramra, nem igen tolerálják(saját tapasztalatból is tudom :lol:)

A Villamosságis végigmegy azon a vezetéken, amelyiken a bizti kiolvad, mindkét irányba, egész a testig. Ennyi az egész :yes:
Ha elektronikába botlasz, kell cseredarab, hogy kiszűrd annak a hibáját(mert ugye mérni nem tudjuk).
Dióhéjban

Ha elakadsz, próbálunk segíteni, de ez tényleg az egyik legvacakabb hibajelenség(Kontakt)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8538 Dátum: 2013.04.29 21:25:29 »
Üdv.

Közelebb igen, de nem elég közel. Az AC - tól indulva átnéztem a kábeleket a tűzfalig, semmi sérülês. A motortérben van a hiba, csak elbújt.
Ma nem méregettünk mert a szaki majd csak csütörtökön jön.
Az jutott eszembe, hogy úgy kellene megállni hirtelen, hogy nem fékezel. Hogy akkor is ki megy-e a bizti. Erre úgy van lehetőség, hogy valakit húzol feszes kötéllel, majd te üresbe teszel és hő hirtelen befékez, feszes kötéllel, hogy ne rántson.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8539 Dátum: 2013.04.29 21:35:16 »
Kicsit szivat a technika! Ma végre volt segítségem, hogy keresgéljünk kicsit a kábelek közt.
Én kis naiv, azt gondoltam, hogy elő tudom idézni a hibát. ( a vezetékek mozgatásával ) de nem! 40 perc után feladtam.  Este indultam haza: húsz méter után a motor leált, biztosítêk csere!
 :hug:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8540 Dátum: 2013.04.29 21:47:43 »
Az jutott eszembe, hogy úgy kellene megállni hirtelen, hogy nem fékezel. Hogy akkor is ki megy-e a bizti. Erre úgy van lehetőség, hogy valakit húzol feszes kötéllel, majd te üresbe teszel és hő hirtelen befékez, feszes kötéllel, hogy ne rántson.

Jó ötlet! Kézifékkel próbáltam már de semmi. Az elejének kell mozdulnia, volt olyan is már, hogy sűrün barázdált aszfalton kanyarodtam fék nélkül és a razkódástól leált.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8541 Dátum: 2013.04.29 23:43:03 »
üdv Szabolcs!
Járó motornál a motortér kábeleit mozgatnám centiről centire.  :devil:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8542 Dátum: 2013.04.30 20:00:32 »
Az jutott eszembe, hogy úgy kellene megállni hirtelen, hogy nem fékezel. Hogy akkor is ki megy-e a bizti. Erre úgy van lehetőség, hogy valakit húzol feszes kötéllel, majd te üresbe teszel és hő hirtelen befékez, feszes kötéllel, hogy ne rántson.

Megtörtént a próba. Eredmény :0


üdv Szabolcs!
Járó motornál a motortér kábeleit mozgatnám centiről centire.  :devil:

Így próbáltam már( párszor)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8543 Dátum: 2013.04.30 20:24:45 »
Szabolcs!

Keresek, de nem találok, ezért kérdezek:

Pontosan melyik biztosítékot vágja ki fékezéskor nálad, és áll meg a motor?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8544 Dátum: 2013.04.30 21:11:17 »
Szabolcs!

Keresek, de nem találok, ezért kérdezek:

Pontosan melyik biztosítékot vágja ki fékezéskor nálad, és áll meg a motor?
Megnéztem,amit Szabolcs írt.A magyar nyelvű kezelési utasítás szerint az, EFI 20 A,neveztű biztosíték,a motortérben található,és azt írja,hogy:Hengerenkénti üzemanyag befecskendező rendszer.Azt nem részletezi hogy pontosan mit takar,de szerintem nem csak az AC van rajta.Hibaüzenetet nem próbáltál kivillogtatni?Nem tárolt el valami hibakódot,ami közelebb vinne a megoldáshoz?A toyodiy szerint ezek az EFI részei.Érdemes lenne végignézni a csatlakozókat,tartókat,és ezek esetleges testelését,nincs e valami lazulás,vagy itt mozgatni a vezetékeket járó motornál,http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-BWMDKW_8404.html                                 
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.30 21:23:49 írta veres2 »

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8545 Dátum: 2013.04.30 21:21:44 »
Vd1234: EFI   és 20A
Megnéztem,amit Szabolcs írt.A magyar nyelvű kezelési utasítás szerint az, EFI 20 A,neveztű biztosíték,a motortérben található,és azt írja,hogy:Hengerenkénti üzemanyag befecskendező rendszer.Azt nem részletezi hogy pontosan mit takar,de szerintem nem csak az AC van rajta.Hibaüzenetet nem próbáltál kivillogtatni?Nem tárolt el valami hibakódot,ami közelebb vinne a megoldáshoz?

Sajnos nem villogtattunk még...  Nem volt kivel, én pedig ehez nem szakértek.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8546 Dátum: 2013.04.30 21:33:37 »
Kiegészítettem az előző hozzászólásomat.Nézd meg a linkelt oldalt!Egyszerű villogtatni,meg tudod nézni te is, nem kell nagyon szakérteni!

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8547 Dátum: 2013.04.30 21:43:26 »
Kiegészítettem az előző hozzászólásomat.Nézd meg a linkelt oldalt!Egyszerű villogtatni,meg tudod nézni te is, nem kell nagyon szakérteni!


Háááát hiszek neked! És megpróbálom de csak hétvégên mert holnap ünneplek(munkával)

ssuti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8548 Dátum: 2013.05.05 22:13:36 »
Hogyan ne szedjünk ki féltengelyt, ha utána el is akarjuk adni:
Hétvégén sikerült beszerelni a Szilent Kft-től vásárolt bontott féltengelyt. Nem volt egyszerű, bontáskor nem szedték ki az anyát biztosító sasszeget, hanem simán elnyírták az anya letekerésével. Közben sikeresen végiggyalulták a menetet a tengelyen. Össze lehetett rakni, de nem volt egyszerű az anyát eljuttatni az ép menetig.. Selejtet gyártani lustaságból és utána pénzt kérni érte.. Spórolt kb. egy percet a szétszedésnél. A sasszeg maradványait gond nélkül ki lehetett szedni a tengelyből, tehát nem azért csinálta mert esetleg össze volt gyógyulva.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8549 Dátum: 2013.05.07 20:24:38 »
Üdv.

Sajnos a hétvége óta sem sikerült a hibát keresni ( kicsit túl vállaltam magam melóval) viszont azóta nem kellett biztosítékot cserélnem. Relytélyes egy hiba'
Viszont ma reggel óta néha a hirtelen gázadásra ,megtorpan' gondolkodik,hogy menjen-e. Aztán megindul és onnantól már megy szêpen.  Ez mitől lehet?