Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680305 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7140 Dátum: 2012.08.11 17:45:53 »
A csörgés egyébként menet közben is jelentkezett, amit Kakucson mutattam?
Fogyasztás mennyi volt eddig?

7 liter körüli a fogyasztásom, ez átlagban. Van benne budapest, országút, autópálya vegyesen, többször klíma.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7141 Dátum: 2012.08.11 19:39:12 »

Nagyon jót tett az autónak az előgyújtás beállítása, sokkal finomabb lett a járás, és emelkedőn 5.-ben is jobban megy. De egyébként mitől volt a csörgős hang a motorban?

A "csörgés" attól volt, hogy elöbb gyújtotta meg a keveréket a gyertya, mint az ideális lett volna és lökésszerű nyomáshullámok alakultak ki a hengerben.
Nem is értem, ettül nagyon szarul kellett volna mennie...  :wacko:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7142 Dátum: 2012.08.11 20:23:26 »
Életre akartuk kelteni a tartalék carinát és arról számolt be apám, hogy mintha egy henger nem menne.
Azt mondta az érdekes az, hogy a vezérműszíj felőli 2. henger pipáját levéve nem igazán változik az alapjárat.
Ettől még lehetne mondjuk gyújtókábel, vagy gyertyahiba is.
De szerencsére kivette a gyertyákat és azt mondta, hogy a 2. henger gyertyája kicsit sem volt benzines annak ellenére úgy, hogy égés nem zajlott a hengerben. Ergo injektor hiba.
A poén az enyémen is ugyanez a henger injektorával volt gond. Hogy ez véletlen vagy sem, nem tudom itt is ez a problémás.
Nem volt mit tenni, hiszen régóta ígérem nektek is, meg készülök is rá, hát megbontottam a rendszert, hétfőn mennek az injektorok ultrahangos tisztításra. Sajnos többet nem tudok tenni értük. Ha meglesz, akkor megmérem őket ellenállásra, elvileg lesz 6-7 injektorom, csak sikerül 4-et összeválogatni.
Amit érdemes lenne megnézni egy endoszkóppal, hogy a szelepeke teteje hogyan nézhet ki, ha a szívósor, fojtószelepház így néz ki.

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7143 Dátum: 2012.08.11 20:25:14 »
 c

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7144 Dátum: 2012.08.11 20:25:44 »
c

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7145 Dátum: 2012.08.11 20:26:13 »
c

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7146 Dátum: 2012.08.11 20:26:42 »
c

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7147 Dátum: 2012.08.11 20:27:08 »
c

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7148 Dátum: 2012.08.11 20:27:39 »
c

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7149 Dátum: 2012.08.12 13:35:13 »
Az injektorok ellenállását megmértem. A hibából lehetett következtetni arra, amit a műszer azonnal mutatott. A kettes henger injektora szakadt.
Ami még érdekes, hogy a többi is az általam ismert 14,8 ohm érték feletti, 18,8 ohm. A hőmérsékletét nem tudtam megmérni, biztos több volt, mint 20 fok. Ami mégis arra utal, hogy nagy gond nincs, hogy a 3 másiknak szinte egységesen ennyi az ellenállása.

Szinte a névjegyemmé vált, hogy többnyire nem szoktam belenyugodni abba, hogy jó meg van a probléma cseréljük ki és menjünk tovább, érdekel az is, hogy mitől megy tönkre.
Ennek jegyében újra sikerült alkotnom egy összeesküvés elméletet arra, hogy az eddigi tapasztalatok szerint gyengébb huzalozású BOSCH injektorok mitől döglenek meg törvényszerűen.
Abban talán egyetértünk, hogy 10en évek alatt a benzinből is vannak gyantaszerű kiválások. Arra gondolok, hogy ez az anyag kezdi ellustítani az injektor tűjének mozgását. Ez nyilván kisebb menyiséget eredményez, amit a szabályozási kör kompenzál nagyobb kitöltési tényezővel, hosszabb kivezérlési idővel. Így a lustább injektor is át tud engedni még annyit, hogy a mennyiség ha nehezen is, vagy késve is (aminek a szimultán befecskendezés miatt nincs jelentősége) összejön a szükséges mennyiség. Tehát az injektor tekercse a tervezetthez képest nagyobb terhelést kap, túlmelegszik és elszakad a tekercs benne.
Tehát holnap a 3 jó megy tisztulni, a rosszakat megpróbálom valahogy szétbontani, hogy látszik-e bármi nyoma annak, amit itt elmeséltem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 13:37:37 írta b.c. »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7150 Dátum: 2012.08.12 13:52:47 »
üdv!

Viszont ha rendszeresen használ valaki injektortisztítót, akkor nem keletkezhet ott nagy akadály!
A tekercs nem hinném, hogy nagyobb terhelést kapna, tökmindegy, hogy 10 vagy 20 ms-ot van nyitva.

Ha sikerül szétszedned, tegyél fel képet, mert érdekel!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7151 Dátum: 2012.08.12 15:14:16 »
Nos szerintem nem mindegy. Mivel ez egy nagyon kis keresztmetszetű huzalból készült tekercs lehet. Nem is lehet más hisen így alakulhat ki hamar olyan áram ami gyors mágneses tér kialakulását idézi elő. Ergo így lehet gyorsan működtetni. A két egymásnak ellentmondó feladat mely az injektor gyártója előtt áll az hogy gyors szerkezetet csináljon vagy  tartósat. Ezek a gyártás során különböző irányba mutatnak. Ezért vérzik el ma is sok német technika pl vw konszern termékei és itt is a bosch cuccal van a gond mert a japán gyártási stratégia nagyobb biztonsági tényezővel dolgozik míg a németek minden fronton a downsizingra mentek rá. Ez azzal jár hogy sok a fáradásos hiba. Egyszerűen elfogynak a cuccaik elszakadnak mert nem arra az élettartamra van eleve tervezve.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7152 Dátum: 2012.08.12 15:24:21 »
Nem vagyok meggyőződve arról hogy az injektortisztító főleg rendszeresen használva hoszú távon gazdaságosabb vagy nem káros esetleg más alkatrésznek. Láttam már pár bontott szerkezetet és bár a lerakódás kialakulását ezek a vegyi anyagok gátolhatják de a már lerakódott kikeményedertt sokszor mézhez lakkhoz hasonló lerakódásokat ilyan játék anyaggal ami a kereskedelmi forgalomban kapható nem oldja. Nem oldhatja. Túl veszélyes lenne emberre gépre környezetre. Ezekhez kell már a finom maratás fizikai szennyeződés bontás mint pl az ultrahangos mosó speciális folyadékkal sőt még ott is fontos hogy fűthető legyen. Min 60 fokra. Ennyre nem egyszerű dolgok ezek azért mondom mégegyszer ha már meg van a baj. A folyamatos injektortisztítózás meg egyszerűen nem gazdaságos. Ki kell számolni.

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7153 Dátum: 2012.08.12 20:53:39 »
... Láttam már pár bontott szerkezetet ...

Én meg az injektorok gyártását láttam... bár, nem a Bosch-nál, hanem a Denso-ban  ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7154 Dátum: 2012.08.13 08:11:05 »
Én meg az injektorok gyártását láttam... bár, nem a Bosch-nál, hanem a Denso-ban  ;)
Igen és... Mondasz valamit róla, vagy innentől fizetős?  :nonono: