Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680144 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4605 Dátum: 2009.11.11 22:13:51 »
Az a horpadás valóban elég nagy, meg mély is! :no: De nem rozsdás.
Plusz kérdésem: a Carinák sárvédője mennyire hajlamos a rohadásra? (az enyém nagyon!) 2007 óta folyamatosan púposodik! :cry: Előbb-utóbb kijukad. Vagy csak az lehet az oka hogy törve volt a hátulja? Esetleg átfényezték az autót csak Xarul alapozhatták le?
Lehet, hogy tényleg javítva volt már; de nem biztos, mert ahogy nézem, azokon a részeken indult meg a korrózió, ahol meg tud gyűlni a sár, kosz, és emiatt ott tartósan nedvességnek van kitéve a lemez. 15 éves autónál, ez már lehet "normális" korrózió  ::) ... Bár nem jellemző a Carinákra, de ennyi idősen már előfordulhat, és tényleg pont a neuralgikus részeken van. Mosás során érdemes ezekre odafigyelni; vízsugárral, vagy akár kézzel benyúlva megpucolni, ki-leszedni onnan a sarat, így lassítható a folyamat. De hosszú távon hegesztés lesz... Bár addig még, ahogy elnézem, eltelhet még akár több év is.

A küszöbödet viszont mással tényleg nem lehetne helyrehozni szerintem, így kép alapján, mint új küszöb behegesztésével. Ezt viszont én nem tartanám jó ötletnek.
Én sem preferálnám... :nonono:
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4606 Dátum: 2009.11.12 11:07:45 »
Lehet, hogy tényleg javítva volt már; de nem biztos, mert ahogy nézem, azokon a részeken indult meg a korrózió, ahol meg tud gyűlni a sár, kosz, és emiatt ott tartósan nedvességnek van kitéve a lemez. 15 éves autónál, ez már lehet "normális" korrózió  ::) ... Bár nem jellemző a Carinákra, de ennyi idősen már előfordulhat, és tényleg pont a neuralgikus részeken van. Mosás során érdemes ezekre odafigyelni; vízsugárral, vagy akár kézzel benyúlva megpucolni, ki-leszedni onnan a sarat, így lassítható a folyamat. De hosszú távon hegesztés lesz... Bár addig még, ahogy elnézem, eltelhet még akár több év is.
A küszöbödet viszont mással tényleg nem lehetne helyrehozni szerintem, így kép alapján, mint új küszöb behegesztésével. Ezt viszont én nem tartanám jó ötletnek.

El kell, hogy szomorítsalak Téged és a kedves tulajt is. Az a lemez, már most lukas, elemcserés. Alulról kifele rohad, jelenleg  már csak a festék és a lakk tartja együtt.

Ennek egy elkerülési módja van, tavasszal és ősszel alaposan ki kell slaggal veretnia neuralgikus részeket. A fórumon már többször leírtam, hogy hol vannak ezek, jellemzően a sárvédők zsebeinél, ajtók sarkaiban, ha rákerestek és működik a kereső hamar meg lesz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4607 Dátum: 2009.11.12 11:25:30 »
Sziasztok!

Most a napokban esett az eső elég rendesen és sehogy sem sikerült teljesen párátlanítanom a belteret.
Próbáltam mindenfelé állítgatni a szellőzést, klímát bekapcsoltam stb. de a hátsó ablak mindig egy kicsit párás maradt, meg álltó helyben lepárásodtak az üvegek.
Szerintetek mi lehet a gond?

Üdv:

Zsolti

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4608 Dátum: 2009.11.12 11:38:28 »
Belső levegőkeringtetés ugye ki van kapcsolva?
Pollenszűrő tiszta?
Klíma szélvédőre irányítva + oldalsó befújók az oldalüvegekre?
Hátsó ablakfűtés kikapcsol egy idő után, erre is figyelj (legalábbis nálam).

Egyébként a hátsó szélvédő legalja pici sávban - nem zavarja a kilátást - nálam is párás marad egy darabig, hiszen ott nincs fűtőszál és ha nagy a difi a külső-belső hőmérséklet között, ez sztem normális.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4609 Dátum: 2009.11.12 19:35:15 »
El kell, hogy szomorítsalak Téged és a kedves tulajt is. Az a lemez, már most lukas, elemcserés. Alulról kifele rohad, jelenleg  már csak a festék és a lakk tartja együtt.
És még együtt is tarthatja, évekig  :) ... Tudod, hány ilyen rohadást asszisztáltam végig, pl. a Camryn  ;) ? Ez, ami a képeken van, még nagyon kezdeti. Mire innen eljut oda, hogy tényleg hegeszteni kell (mert már kilyukadt és nagyon ronda), az még nagyon sokáig eltarthat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4610 Dátum: 2009.11.12 19:38:26 »
Sziasztok!

Most a napokban esett az eső elég rendesen és sehogy sem sikerült teljesen párátlanítanom a belteret.
Próbáltam mindenfelé állítgatni a szellőzést, klímát bekapcsoltam stb. de a hátsó ablak mindig egy kicsit párás maradt, meg álltó helyben lepárásodtak az üvegek.
Szerintetek mi lehet a gond?
Semmi. Ilyen hideg, nedves, esős időben ez normális dolog. Az ember a ruháján, cipőjén is bevisz egy csomó nedvességet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4611 Dátum: 2009.11.13 07:47:02 »
El kell, hogy szomorítsalak Téged és a kedves tulajt is. Az a lemez, már most lukas, elemcserés. Alulról kifele rohad, jelenleg  már csak a festék és a lakk tartja együtt.
És még együtt is tarthatja, évekig  :) ... Tudod, hány ilyen rohadást asszisztáltam végig, pl. a Camryn  ;) ? Ez, ami a képeken van, még nagyon kezdeti. Mire innen eljut oda, hogy tényleg hegeszteni kell (mert már kilyukadt és nagyon ronda), az még nagyon sokáig eltarthat.

Ja ez igaz. Ha nem nyúl hozzá. Ha hozzányúl, akkor összeomlik, mint egy kártyavár. Azon a lemezen a festék és a lakk van már csak egyben. Hidd el láttam ilyet eleget.
Abban egyetértek, hogyha nem lesz piszkálva, még 2-3 évet is kibírhat.

Úgy tartom, ha műár észrevehető, akkor kell kijavítani, mert akkor még lehet, hogy csak kis darabon kell javítani. Persze ez mérlegelés és pénztárcafüggő dolog, ezt elismerem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4612 Dátum: 2009.11.13 21:03:28 »
Ja ez igaz. Ha nem nyúl hozzá. Ha hozzányúl, akkor összeomlik, mint egy kártyavár. Azon a lemezen a festék és a lakk van már csak egyben. Hidd el láttam ilyet eleget.
Abban egyetértek, hogyha nem lesz piszkálva, még 2-3 évet is kibírhat.

Úgy tartom, ha műár észrevehető, akkor kell kijavítani, mert akkor még lehet, hogy csak kis darabon kell javítani. Persze ez mérlegelés és pénztárcafüggő dolog, ezt elismerem.
Persze, ez stimmel. Ha már így nyomja fel a festéket, akkor alatta át van rozsdásodva (magyarul: lyukas) a lemez. Még valszeg csak kis helyen, de át. Ha ezt az ember nekiáll vmi szerszámmal megpiszkálni, egy-kettő előbukkan a lyuk... Szóval amíg nincs pénz megcsináltatni, békén kell hagyni. Bírom amúgy a lakatosoknak azt a szokását, hogy az ilyenekbe előszeretettel beleböknek egy csavarhúzót, hogy jééé, lyukas  ::) ... Végül is értem én, kell a munka. Abban is igazad van persze, hogy nem árt mielőbb megcsináltatni. Bár ha már úgyis ívet kell cserélni, akkor végül is elég mindegy. De ha máshol van, akkor nyilván minél kisebb darabot kell kivágni, annál jobb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4613 Dátum: 2009.11.14 14:45:06 »
Köszi Srácok, akkor nem én vagyok a béna. Azt hittem valamit elbaxok.

Üdv: Zsolti


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4614 Dátum: 2009.11.14 14:48:11 »
A középkonzoli levegő-befújókat a Carinán nem lehet teljesen elzárni - zárt állásban is átjön rajtuk némi levegő... Ez azért kellemetlen, mert ugye ha a befújás iránya a szélvédőre, vagy lábra, vagy láb+szélvédőre van állítva, akkor ezeken a rácsokon át hideget fúj, feltekert fűtés esetén is... Úgyhogy jön befelé a "jó" kis jeges fuvallat, miközben fűtesz, nem valami poén  ::) ... Ezt ma reggel fedeztem föl - amíg még nálunk volt az autó, tökéletesen el lehetett zárni.

Lehet ezzel csinálni vmit?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4615 Dátum: 2009.11.14 15:07:04 »
érdekes de nálam is így van. elzárni ellehet de hiába van ráhuzva a meleg ha a szélvédot fűtöm hideget fúj
csak akkor fúj meleget ha direktbe csak a fúvokákon fűtök.. :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4616 Dátum: 2009.11.14 15:19:59 »
Nálam is így van(Ave1).Itt 1 vékony szivacscsíknak kellene tömíteni zárt állapotban.Namost ez az évek alatt elmállott,cserélni kellene,de nem merem nagyon feszegetni,elég ridegnek tűnik a műanyag.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4617 Dátum: 2009.11.14 16:21:00 »
A középkonzoli levegő-befújókat a Carinán nem lehet teljesen elzárni - zárt állásban is átjön rajtuk némi levegő... Ez azért kellemetlen, mert ugye ha a befújás iránya a szélvédőre, vagy lábra, vagy láb+szélvédőre van állítva, akkor ezeken a rácsokon át hideget fúj, feltekert fűtés esetén is... Úgyhogy jön befelé a "jó" kis jeges fuvallat, miközben fűtesz, nem valami poén  ::) ... Ezt ma reggel fedeztem föl - amíg még nálunk volt az autó, tökéletesen el lehetett zárni.

Lehet ezzel csinálni vmit?

Én is epedve várom a választ - tavaly még el lehetett zárni, idén meg beszökik egy kis hideg... És még nincs -10...

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4618 Dátum: 2009.11.14 18:26:45 »
Most csináltam meg az enyémnél-ugyan ez Avensis,nem ígérem,hogy Carinára is érvényes-,kibányásztam az elzárólemezkéket a szivacs maradékával együtt,majd vékony Polifoam-ból-parketta-alátétfólia-leutánoztam a gyári megoldást.Nem olyan rugalmas,mint a szivacs,de
acélnak tökéletesen megfelel.Sok sikert!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4619 Dátum: 2009.11.14 22:16:10 »
érdekes de nálam is így van. elzárni ellehet de hiába van ráhuzva a meleg ha a szélvédot fűtöm hideget fúj
csak akkor fúj meleget ha direktbe csak a fúvokákon fűtök.. :hug:
Ez OK, ez direkt ilyen, ilyennek kell lennie. Csakhogy én nem tudom teljesen elzárni a fúvókákat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )