Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2691284 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4320 Dátum: 2009.07.01 13:09:58 »
A jobb hátsó ablakemelő bowdenem el van szakadva, ezt lehet külön cseréni, vagy csak motorral együtt?
Carina topciban irtam megoldást, egyébként kompletten vehetsz új szerkezetet arany áron

Laszlo70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4321 Dátum: 2009.07.03 19:55:53 »
Üdv mindenkinek.

Egy 96 Carina E toyotám van amivel eddig meg voltam elégedve de most van egy kis gondom hátha valaki tud segíteni.
Nos a kuplung mindaddig amíg fel nem melegszik a motor normálisan müködik.Viszont ha megmelegszik a motor vagy sokat kell araszolni dugóban akkor egész lent kezd fogni illetve az egyest meg a hátramenetet nagyon nehezen veszi be.Olyan mintha nem emelne ki rendesen .
Alsó és felső munkahengert is kicseréltem rajta de a légtelítés után kb egy héttel megint kezdi.Az olaj nem fogy belőle.Fékolaj megnyúlósodhat, összenyomhatóvá válik?
Szerelők vakaróznak nem tudják.Segítsen aki hallott már ilyent.
Köszönöm

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4322 Dátum: 2009.07.03 23:05:16 »
Üdv mindenkinek.

Egy 96 Carina E toyotám van amivel eddig meg voltam elégedve de most van egy kis gondom hátha valaki tud segíteni.
Nos a kuplung mindaddig amíg fel nem melegszik a motor normálisan müködik.Viszont ha megmelegszik a motor vagy sokat kell araszolni dugóban akkor egész lent kezd fogni illetve az egyest meg a hátramenetet nagyon nehezen veszi be.Olyan mintha nem emelne ki rendesen .
Alsó és felső munkahengert is kicseréltem rajta de a légtelítés után kb egy héttel megint kezdi.Az olaj nem fogy belőle.Fékolaj megnyúlósodhat, összenyomhatóvá válik?
Szerelők vakaróznak nem tudják.Segítsen aki hallott már ilyent.
Köszönöm
Nézd meg, hogy amikor jelentkezik a probléma, akkor sebességbe rakva benyomott kuplungnál kis idő után elindul-e az autó.

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4323 Dátum: 2009.07.04 08:44:25 »
Üdv mindenkinek!
Segítségeteket szeretném kérni, mert egy hónapon belül ötször hagyott cserben a Carinám, és már lassan kezdek kifogyni az ötletekből, hogy végül is mi lehet a bánata. Először útkereszteződésben állt le és nem akart indulni, mire szereztem segítséget újra beindult. Másodszorra hosszabb út alatt megálltunk pihenni, ott adta meg magát, másik autóval vontattuk kb. 5 km-t, megint beindult. Elvittem szerelőhöz, hibakódból gyújtásproblémát szűrt ki, gyújtásegységet cserélt kétszer, de továbbra is produkálta ezeket a rejtélyes leállásokat, sőt még az alapjárata is rosszabb lett. Megfigyeltem, hogy meleg motorral és/vagy nagy melegben produkálja magát, a relatíve hűvös garázsban szinte pöccre szokott indulni. Akinek volt már hasonló problémája, vagy van ötlete, hogy mi lehet a bajnak forrása, kérem segítsen! :helpsmilie:
'93 Carina Xli 1.6

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4324 Dátum: 2009.07.04 22:28:36 »
Hali! Tud valaki segíteni? Van egy Carina E-m és nem tudom, hogy bébihordozót tudok e rakni valahova v.hogy. Hátul nem éri át az öv, elöl meg nem tudom, hogy ki lehet e kapcsolni a légzsákot  :helpsmilie:
Át kell érni hátul az övnek. Annyi a trükkje, hogy mikor elkezded kihúzni az övet folyamatosan, megállás nélkül kell kihúzni és nem szabad visszaengedni. Mert ha előtte megállsz vele, vagy visszaengeded, akkor nem tudod teljesen kihúzni. Kicsit macerás így bekötni a hordozót, de csak így éri át pont a hordozót

Köszi a segítséget! Megpróbálom mégegyszer, remélem átéri.  ::)

Más autókban be lehet úgy kötni az övet bébihordozóhoz, hogy először "becsattintod", aztán húzod át az ülés hátrészén. No ez itt nem fog menni, mert tényleg rövid az öv.
A bűvészkedés így néz ki:

1. Csontig kihúzni az övet, a már említett "ha egy szakaszon túllép, akkor nem enged vissza" jelenség miatt (ne bándd, ettől sokkal biztonságosabb lesz az ülésbekötés - sok autó nem tudja ezt defaultból!)
2. Egy kézzel tartani hogy feszes maradjon, másik kézzel átvetni a hátrész mögött, majd azzal a mozdulattal becsattintani az övet.
3. Eleresztheted az övet (1. pont)
4. Ezután lehet szépen berendezni az alsó részt a fülekbe, s a háti részt szintén a fülbe. Ha minden a helyén van, jól meghúzni VISSZAFELE, hogy amennyi gurtni csak tud, az tekeredjen fel.
5. Ezen a ponton van egy ultra biztonságosan (feszes) bekötött ülésed. (az ISOFIX se sokkal jobb ennél - ha egyáltalán...)

Kivenni szintén trükkös, mert ha egyszer túl sokat visszacsévél, akkor már borítani kell az ülést, ami macerás gyerekestül...

1. Kiakasztani (ha lehet) a hátrész övrögzítőjét (kell a 4-es ponthoz)
2. Megfogni az övet, hogy ne tudja visszacsévélni magától
3. Másik kézzel oldani az öv rögzítőjét
4. Ugyanezzel a kézzel átvenni az övet a hátrészen
5. Ekkor már el lehet ereszteni az övet (2. pont), mert már ki fogod tudni venni az ülést.


Elmondva talán durvának hangzik, de meg lehet szokni..:-)

Légzsák - ha van elöl egyáltalán, akkor azt nem tudod kikapcsolni :-(

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4325 Dátum: 2009.07.05 19:28:37 »
Helló mindenkinek!
Jencyt keresem, merem ezt úgy tenni hogy Trotter66 ajánlotta őt az Avensis topicból ha ott nem kapok választ a problémámra.
Tisztelt Jency segítségre lenne szükségem a következő problémában.
Van egy 2000-es évjáratú Avensisem(liftback 4a-fe motorral),körülbelül fél éve jelentkezett hogy kb 5000-es fordulatnál leszabályoz,kigyullad a diagnosztikai led is,és pár hetes használat után ez a probléma egyre alacsonyabb fordulatnál bekövetkezik jelenleg 3800 a plafon.Szerelő nézte diagnosztikával is a masina főtengely jeladót írt elsődleges hibának.Azonban azt mondta hogy kimérte a jeladót és az jó,de viszont vizet talált a csatlakozóban és kitisztította,utána valóban jó is lett,kb 1 hétig.Felhívtam azt mondta megint vizes lehet a csatlakozó.Úgy is volt szétszedtük telefújtam féktisztító + kontakt-spray,de nem használt,és ezt már 2*megcsináltam.Érdekesség hogy ez csak meleg motornál fordul elő,és nem is kell addig nyomni a gázt hogy leszabályozzon mert érezni lehet kigyorsításnál hogy bizonytalanul húz(csak meleg motornál).
Kérdezném lehet-e ez a jeladó hibája (mert hidegen jó), ha igen kb mennyibe kerülhet,hol lehet beszerezni,érdemes-e bontókban próbálkozni.
De ha van valakinek valami ötlete kérem írja meg mert már pszichésen tönkretesz az autó. :helpsmilie:.
Előre is köszönöm Myk.

beegee01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4326 Dátum: 2009.07.06 16:23:23 »
Sziasztok! Egy '97-es liftback carina boldog tulaja vagyok 4 hónapja. 1 hete, kb 3-4 napos állást követően a csillaggarázsából elindultunk párommal, és induláskor, meg megálláskor rándult egyet az autó egy nyekkenéssel kísérve. Nagy tapasztalatommal (1. autóm) rájöttem, hogy az jobb első  fék megszorult, és a rándulás akkor keletkezett, amikor a tapadás legyőzte a gördülést, vagy fordítva. Hazaérve (kb. 5-6km, 10 perc) elég forró volt a felni. Vettem féktisztítót, mindenhova fújtam, ahol értem. Ennek eredményeként már nem tapad a tárcsára a betét, de még mindig nem forog úgy a kerék, mint a bal első. Most hétvégén ismét mentem vele kb 6-7km, 15perc, és egy kicsi éreztem melegebbnek, mint a balt. Vidéken, szüleimnél (170km) van ismerős szerelő, ha lehet akkor vele csináltatnám meg, mert már vagy 2 hete megbeszéltem vele a váltóolaj cserét, meg futómű átnézést. A vásárláskori olaj/szíjcserék alkalmával megnézte, de a tárcsa is, meg a betétek is közel újnak tűntek. Szerintetek haza tudok menni (kb félóránként gondoltam megállni, megnézni), vagy csináltassam meg Pesten?
'97 Carina E 1.6 XLi Liftback

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4327 Dátum: 2009.07.06 17:00:12 »
Sziasztok! Egy '97-es liftback carina boldog tulaja vagyok 4 hónapja. 1 hete, kb 3-4 napos állást követően a csillaggarázsából elindultunk párommal, és induláskor, meg megálláskor rándult egyet az autó egy nyekkenéssel kísérve. Nagy tapasztalatommal (1. autóm) rájöttem, hogy az jobb első  fék megszorult, és a rándulás akkor keletkezett, amikor a tapadás legyőzte a gördülést, vagy fordítva. Hazaérve (kb. 5-6km, 10 perc) elég forró volt a felni. Vettem féktisztítót, mindenhova fújtam, ahol értem. Ennek eredményeként már nem tapad a tárcsára a betét, de még mindig nem forog úgy a kerék, mint a bal első. Most hétvégén ismét mentem vele kb 6-7km, 15perc, és egy kicsi éreztem melegebbnek, mint a balt. Vidéken, szüleimnél (170km) van ismerős szerelő, ha lehet akkor vele csináltatnám meg, mert már vagy 2 hete megbeszéltem vele a váltóolaj cserét, meg futómű átnézést. A vásárláskori olaj/szíjcserék alkalmával megnézte, de a tárcsa is, meg a betétek is közel újnak tűntek. Szerintetek haza tudok menni (kb félóránként gondoltam megállni, megnézni), vagy csináltassam meg Pesten?

Kormány, fék nem játék. Ha még nem láttál ilyet, akkor semmiképpen se csináld magad (bár nem nagy kunszt átmozgatni a dugókat). jobb a békesség.

Sztem ne indulj útnak - ha mégis túlmelegszik és besül, elég izgi lesz...

Toyota Supratrend, Üröm.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4328 Dátum: 2009.07.06 18:20:46 »
Helló mindenkinek!
Jencyt keresem, merem ezt úgy tenni hogy Trotter66 ajánlotta őt az Avensis topicból ha ott nem kapok választ a problémámra.
Tisztelt Jency segítségre lenne szükségem a következő problémában.
Van egy 2000-es évjáratú Avensisem(liftback 4a-fe motorral),körülbelül fél éve jelentkezett hogy kb 5000-es fordulatnál leszabályoz,kigyullad a diagnosztikai led is,és pár hetes használat után ez a probléma egyre alacsonyabb fordulatnál bekövetkezik jelenleg 3800 a plafon.Szerelő nézte diagnosztikával is a masina főtengely jeladót írt elsődleges hibának.Azonban azt mondta hogy kimérte a jeladót és az jó,de viszont vizet talált a csatlakozóban és kitisztította,utána valóban jó is lett,kb 1 hétig.Felhívtam azt mondta megint vizes lehet a csatlakozó.Úgy is volt szétszedtük telefújtam féktisztító + kontakt-spray,de nem használt,és ezt már 2*megcsináltam.Érdekesség hogy ez csak meleg motornál fordul elő,és nem is kell addig nyomni a gázt hogy leszabályozzon mert érezni lehet kigyorsításnál hogy bizonytalanul húz(csak meleg motornál).
Kérdezném lehet-e ez a jeladó hibája (mert hidegen jó), ha igen kb mennyibe kerülhet,hol lehet beszerezni,érdemes-e bontókban próbálkozni.
De ha van valakinek valami ötlete kérem írja meg mert már pszichésen tönkretesz az autó. :helpsmilie:.
Előre is köszönöm Myk.
motormosas volt?
talan vegig kene menni az osszes elektromos csatlakozon hogy nincsenek e beazva.
esetleg egy jobb hiru toyota szervizt is meglehetne kockaztatni, ilyen helyen jobban fel vannak keszulve toyotabol.
Lehettem volna halasz ...

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4329 Dátum: 2009.07.06 19:52:01 »
Helló mindenkinek!
Jencyt keresem, merem ezt úgy tenni hogy Trotter66 ajánlotta őt az Avensis topicból ha ott nem kapok választ a problémámra.
Tisztelt Jency segítségre lenne szükségem a következő problémában.
Van egy 2000-es évjáratú Avensisem(liftback 4a-fe motorral),körülbelül fél éve jelentkezett hogy kb 5000-es fordulatnál leszabályoz,kigyullad a diagnosztikai led is,és pár hetes használat után ez a probléma egyre alacsonyabb fordulatnál bekövetkezik jelenleg 3800 a plafon.Szerelő nézte diagnosztikával is a masina főtengely jeladót írt elsődleges hibának.Azonban azt mondta hogy kimérte a jeladót és az jó,de viszont vizet talált a csatlakozóban és kitisztította,utána valóban jó is lett,kb 1 hétig.Felhívtam azt mondta megint vizes lehet a csatlakozó.Úgy is volt szétszedtük telefújtam féktisztító + kontakt-spray,de nem használt,és ezt már 2*megcsináltam.Érdekesség hogy ez csak meleg motornál fordul elő,és nem is kell addig nyomni a gázt hogy leszabályozzon mert érezni lehet kigyorsításnál hogy bizonytalanul húz(csak meleg motornál).
Kérdezném lehet-e ez a jeladó hibája (mert hidegen jó), ha igen kb mennyibe kerülhet,hol lehet beszerezni,érdemes-e bontókban próbálkozni.
De ha van valakinek valami ötlete kérem írja meg mert már pszichésen tönkretesz az autó. :helpsmilie:.
Előre is köszönöm Myk.
motormosas volt?
talan vegig kene menni az osszes elektromos csatlakozon hogy nincsenek e beazva.
esetleg egy jobb hiru toyota szervizt is meglehetne kockaztatni, ilyen helyen jobban fel vannak keszulve toyotabol.
Szia Tomahawk köszi a reagálást.Motormosás nem volt, és a szerelő végignézte a kábeleket mikor először jelentkezett a probléma.Legutóbb mikor szétszedtem a csatlakozót már másfele fűztem a vezetéket,mert a vízpumpa mellett megy el,hogyha netán ott szivárog felfele ne tudjon folyni a víz.Ja azt nem tudom honnan indul a vezeték kb a felénél van a csatlakozó.ár azzal is próbálkoztam hogy bebugyoláltam nylonnal+gyorskötöző de utána sem volt jó.Ha be lenne ázva a vezeték valahol akkor mindig jelentkezne ez,nem csak meleg motornál nem?Nem vagyok egy nagy spíler az autószerelésben.Ja az autószerelő Toyota szervizben dolgozik csak ezt privát nézte meg.Egyszerűen nem értem mi lehet a baj,feleslegesen nem akarok jeladót venni gondolom nem fillérekért dobálják. 

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4330 Dátum: 2009.07.07 11:44:18 »
Szia Tomahawk köszi a reagálást.Motormosás nem volt, és a szerelő végignézte a kábeleket mikor először jelentkezett a probléma.Legutóbb mikor szétszedtem a csatlakozót már másfele fűztem a vezetéket,mert a vízpumpa mellett megy el,hogyha netán ott szivárog felfele ne tudjon folyni a víz.Ja azt nem tudom honnan indul a vezeték kb a felénél van a csatlakozó.ár azzal is próbálkoztam hogy bebugyoláltam nylonnal+gyorskötöző de utána sem volt jó.Ha be lenne ázva a vezeték valahol akkor mindig jelentkezne ez,nem csak meleg motornál nem?Nem vagyok egy nagy spíler az autószerelésben.Ja az autószerelő Toyota szervizben dolgozik csak ezt privát nézte meg.Egyszerűen nem értem mi lehet a baj,feleslegesen nem akarok jeladót venni gondolom nem fillérekért dobálják. 
en sem vagyok autoszerelo, igazabol csak talalgatok, meg ilyen vezetek atfuzogeteseket sem csinaltam a motorban. viszont nem tunik szerencsesnek ez a nylon+gyorskotozo megoldas, inkabb hore lagyulo szigetelest kene hasznalni mert a nylon beparasodhat.
annak ellenere hogy toyota szervizes a szerelo aki megnezte, erdemes lenne esetleg masik szakszervizbe is vinni vagy vmi profi autovillamossagist keresni mert lehet hogy mashol talalnak ra megoldast.
Lehettem volna halasz ...

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4331 Dátum: 2009.07.07 14:37:36 »
Sziasztok, olyat tapasztalt már valaki, hogy a kormány az egyik irányba elkezd nehezen forogni úgy, hogy csak nekifeszülve lehet tekerni? Nálam mindig jobbra tekerve jön elő, általában, ha lassan megyek (pl. parkolni készülök, vagy kiállok). Ha sokáig tekerem nekifeszülve jobbra, akkor általában kattan egyet, mintha valami szorulásból szabadulna ki és utána újra könnyen lehet mozgatni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4332 Dátum: 2009.07.07 14:48:58 »
Sziasztok, olyat tapasztalt már valaki, hogy a kormány az egyik irányba elkezd nehezen forogni úgy, hogy csak nekifeszülve lehet tekerni? Nálam mindig jobbra tekerve jön elő, általában, ha lassan megyek (pl. parkolni készülök, vagy kiállok). Ha sokáig tekerem nekifeszülve jobbra, akkor általában kattan egyet, mintha valami szorulásból szabadulna ki és utána újra könnyen lehet mozgatni.
Az álmoskönyv szerint ez nem sok jót jelent, alkalmasint a kormánymű a végét járhatja.  Ezzel ne negyon közlekedj, mert még belegondolni is szürnyű, ha mondjuk 70-nél nem veszi be a kanyart a verda.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4333 Dátum: 2009.07.07 15:05:12 »
Sziasztok, olyat tapasztalt már valaki, hogy a kormány az egyik irányba elkezd nehezen forogni úgy, hogy csak nekifeszülve lehet tekerni? Nálam mindig jobbra tekerve jön elő, általában, ha lassan megyek (pl. parkolni készülök, vagy kiállok). Ha sokáig tekerem nekifeszülve jobbra, akkor általában kattan egyet, mintha valami szorulásból szabadulna ki és utána újra könnyen lehet mozgatni.
Az álmoskönyv szerint ez nem sok jót jelent, alkalmasint a kormánymű a végét járhatja.  Ezzel ne negyon közlekedj, mert még belegondolni is szürnyű, ha mondjuk 70-nél nem veszi be a kanyart a verda.

Én szervóra tippeltem volna, furcsa, hogy eddig csak jobbra tekerve produkálta ezt. Milyen költsége lehet ennek a kormánymű dolognak?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4334 Dátum: 2009.07.07 15:17:19 »
Sziasztok, olyat tapasztalt már valaki, hogy a kormány az egyik irányba elkezd nehezen forogni úgy, hogy csak nekifeszülve lehet tekerni? Nálam mindig jobbra tekerve jön elő, általában, ha lassan megyek (pl. parkolni készülök, vagy kiállok). Ha sokáig tekerem nekifeszülve jobbra, akkor általában kattan egyet, mintha valami szorulásból szabadulna ki és utána újra könnyen lehet mozgatni.
Az álmoskönyv szerint ez nem sok jót jelent, alkalmasint a kormánymű a végét járhatja.  Ezzel ne negyon közlekedj, mert még belegondolni is szürnyű, ha mondjuk 70-nél nem veszi be a kanyart a verda.

Én szervóra tippeltem volna, furcsa, hogy eddig csak jobbra tekerve produkálta ezt. Milyen költsége lehet ennek a kormánymű dolognak?

A szervó a rásegítésért felelős, ha a rásegítés mértéke változna csak és a szivattyú is sírna üzem közben, akkor valószínűleg az lenne. De Te azt írtad, hogy erőltetve kattan, vagyis valami kikopott. Ezért írtam, hogy a kormánymű lehet a ludas.   Persze az Interneten keresztül diagnisztizálni 100%-osan nem lehet. Talán jár erre valaki más is, aki leírja a véleményét.

Kormánymű ügyben kérdezd meg a bontókat, lövésem sincsen, mennyiért mérik mostanában.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.