Okés, elfogadom én az érveket az alacsony árfekvésű gumik minőségét illetően, de ha azt vesszük figyelembe, hogy tavaly amikor vettem a kocsit, akkor abból választhattam -természetesen anyagi okokból- , hogy vagy egy egész síszezont nyári gumikkal megyek, vagy egy garnitúra új olcsó télivel. Melyikőtök maradt volna inkább a nyárinál?
Semelyikünk . Nekem is Barumom van , előtte meg Matadorom volt . A nyárinál 500-szor jobb . Csak annyit akartam mondani , hogy a "jó az" típusú kijelentésekkel kapcsolatban néha meg tud lepődni utólag az ember :wink: ... Én magam is nagy szószólója voltam a "Barum & Matador tökéletesen megteszi" frakciónak mindaddig , amíg saját magam meg nem tapasztaltam , hogy
mekkora különbség van ténylegesen ezen , és a kicsit is márkásabb gumik között
! Másrészt a "szomszédban" kapsz annyiért (vagy minimálisan többért) márkás gumit , mint amennyibe itthon a Debica & Co. kerül . Én barátnémnak átszámítva 40 ezerért hoztam 2002 őszén egy garnitúra Fulda Kristall Gravito-t , 185/60 R 14 T méretben . Dehát ezt az Ausztria-dolgot már megbeszéltük ...
Ja , még egy dolog . Mi Carinánkon is Barum téliek vannak , Polarisok , 185/65 R 14 T . Két telet futottak eddig , még tűrhetően néznek ki , egyet még biztos maradnak . De nem is ez a lényeg .
Itt följebb írtam , hogy barátném kocsiján milyen téli gumik vannak . Namármost , ez egy '91-es 440-es Volvo (biztos említettem már) . Nyári gumikkal (Uniroyal 540 vs. 680) a Carinával simán lépést tudok tartani ezzel az autóval a kanyarokban , sőt , még kicsit felül is tudom múlni - azzal együtt is , hogy a Volvon az 540-esek 195/60 R 14 H méretűek , míg a Carinán a 680-asok 185/65 R 14 T-sek . Téliekkel (Fulda Kristall Gravito vs. Barum Polaris) esélyem sincs , a Carina himbálódzik , sodródik , tolja kifelé az orrát , a kormányzás is indirektebb , "szivacsosabb" - nem tudok akkora kanyarsebességeket elérni , mint a Volvoval .