A magasságállításról: Az automatikus magasságállítással rendelkező xenonok (gyári kötelező elem, a mosóval 1ütt, hogy miért azt most nem taglalom) általában nem a motorindításkor, hanem a gyújtásráadáskor állnak be a megfelelő szintre. Ezt modelleztük Kacsabival, amikor összevetettük az Ő utólagos sima xenonját az én projektoros gyárimmal.
Ha bekapcsolom gyújtás nélkül, akkor a legalacsonyabb állásban pihen, majd a gyújtás ráadásakor a beálított szintre felemeli a fénykévét, én úgy hívom, hogy "felemeli pillantását, illetve lesüti a szemét". Na mehetnék költőnek is... :-)
Mellesleg a felső szintet oldalanként ugyanúgy mechanikusan kell, illetve lehet beállítani, mint a normál, nem motoros lámpáknál is. Mint tudjuk a halogén lámpáknál is van motoros állítási lehetőség, a műszerfalon lévő szintezővel. Ilyen szintező már a 2105-ös Ladán is volt, csak ott még bowdenes megoldásban.
A bukkanókban és útegeyenletlenségeken történő áthaladáskor a szintező nem aktív, azonban, ha megpakolod a hátulját, akkor ismét beáll a korábbinak megfelelő szintbe, persze előtte, lekapcs, majd fel. Azt, hogy hogyan csinálja technikailag nem tudom, de valami vizszintet mérő parton lehet a vezérlőegysége szerintem.